Dags för en uppdatering med lite bilder.
Tyvärr överlevde inte fjärilsynglena. De var frisimmande i en dag, och dagen efter var de borta. Antingen har de blivit uppätna av mina Borellii eller så svälte de ihjäl. Jag matade inte dem och vet inte om man behöver göra det första dagen de simmar, eller när man ska börja? Och vad matar man med i så fall? Lägger in en mindre bra bild på dem i alla fall.
Sen har jag fått tag i lite mer Vallisneria och några små anubias, så nu ser det grönare ut än tidigare. Hoppas det även syns på bilderna.
En annan glad nyhet är också att jag fick två Nyckelhålsciklider av mannen jag fick växter av. Mycket tacksam för det då de är väldigt trevliga i karet. Även de är med på en bild. Någon som har tips på hur man kan se kön på Nyckelhålsciklider? De verkar hålla sams väldigt bra, men jag ser ingen direkt skillnad på dem.
Sen hittade jag en hund- och kattaffär på Gunnesbo, Lund som hade en liten akvarieavdelning. Det roliga med det var att de sålde "Red Moor Wood" - rötter för 24kr/kg. Är detta normalt eller kan det vara fejk "Red Moor"? Jag köpte i alla fall en som kommer fylla ut mitt Juwel Trigon 190 för 16kr. Nöjd är jag, bara den sjunker någon gång. Alla i lägenheten är inte lika begeistrade över att den ligger i badkaret.
Som tur är har snön smält hyffsat i skåne nu (mycket vatten på vissa ställen) så jag kunde ut och fynda lite svarta stenar i leran. Resultatet blev ett ordentligare stenröse vilket både ancistrus och Borellii uppskattar.
Det var allt för denna gång, nu väntar jag bara på att mina växter ska ta sig och bli lummiga. Plus att jag funderar på att köpa 2 Borellii-honor till. Just nu har jag 3 hanar och 2 honor (ifall jag tror rätt). Om det bara inte var så svårt att få tag på Borellii-honor.
Kommentera gärna!