wicked1 skrev:
En sak jag verkligen Inte rekommenderar dock, är att köpa fisk där. Vet inte hur många fiskar jag har sett ligga döda på botten i diverse akvarium dom har. Sa till en som jobbade där och hon svarade med att "äh, vi fixar det lite senare".
Så. Akvarium, ja. Fisk, nej.
CrillePille skrev:jag kommer förmodligen köpa mitt akvarium på Hornbach i Malmö/Arlöv, mina föräldrar har precis köpt ett Trigon 190 där och personalen är verkligen kanon där! hjälpsamma, trevliga och framförallt kunniga.. tar sig god tid till varje kund och verkar tycka jobbet är roligt! och fiskarna och karen ser fräscha och fina ut...
ska till Zoo-giganten i Lomma imorron och se hur deras sortiment och personal verkar...=)
Cyphera skrev:Vad lustigt, jag har varit på Hornbach i Göteborg flera gånger, men aldrig sett en död fisk där. Däremot på Zoomässan i Kungsbacka. Där ligger det alltid plenty, om vi säger så.
Pumba skrev:efter att ha kollat hemsidan där de inte fanns något om priserna utsatta.
har ni några exempel att jämföra med?
vad har ni köpt där och vad kostade det?
Mycket billigare där?
Pumba skrev:Någon som kan bekräfta om man kan köpa små kar där, har haft uppe en del trådar om att jag letar efter ett litet helglas kar till yngel, någon som, vet om man tex kan köpa ett 10-20 liters rakt kar där?
Har 16 mil till gbg men kostar bara 300 spänn med tåget fram och tillbaks, om de har vad jag söker och till bra pris så kanske de kan va en lönande resa.
bear skrev:Ja,var där för en vecka sedan då fanns det även små kar.......kollade ej priser.