hornbach

#1 - 17 februari 2007 08:05
Nån som vet hur kvaliten är på deras helglas akvarium o vad för märke det är ?
#2 - 17 februari 2007 08:32
Vet inte vad det är för märke men jag har köpt ett par små helglaskar där... Vid köp av större skulle jag kanske köpa någon annanstans eller iallafall noga ta reda på vad det är för kar...
De karen jag har är hur bra som helst...
#3 - 17 februari 2007 16:00
jag har köpt ett 160l där och jag tycker det är lika bra som vilket annat som helst! :D extra bra att det inte följde med ramp, filter, m.m. så att man kunde fixa allt själv, precis som man ville ha det. Karen är ju billiga också! Ingen fel på dom alls!
#4 - 17 februari 2007 16:18
Har dom någon hemsida eller dyl?

många pratar om stället, har släktingar i närheten av deras buiker så skulle kunna skicka bud med någon men hade varit bra och kollat sortimentet.
#5 - 17 februari 2007 16:51
#6 - 18 februari 2007 01:42
Jag har 2 akvarium från Hornbach, 2 stycken 63liters "nybörjar set" typ. Dom funkar prima, starta iofs det ena för några timmar sen men a, det e inget som inte funkar iaf. (köpt på backaplan gbg). Dom har ju rätt bra märken på akvarierna, det är inga man inte hört talas om innan.

En sak jag verkligen Inte rekommenderar dock, är att köpa fisk där. Vet inte hur många fiskar jag har sett ligga döda på botten i diverse akvarium dom har. Sa till en som jobbade där och hon svarade med att "äh, vi fixar det lite senare".

Så. Akvarium, ja. Fisk, nej.
#7 - 18 februari 2007 01:49
jag kommer förmodligen köpa mitt akvarium på Hornbach i Malmö/Arlöv, mina föräldrar har precis köpt ett Trigon 190 där och personalen är verkligen kanon där! hjälpsamma, trevliga och framförallt kunniga.. tar sig god tid till varje kund och verkar tycka jobbet är roligt! och fiskarna och karen ser fräscha och fina ut...

ska till Zoo-giganten i Lomma imorron och se hur deras sortiment och personal verkar...=)
#8 - 18 februari 2007 10:35
Vad lustigt, jag har varit på Hornbach i Göteborg flera gånger, men aldrig sett en död fisk där. Däremot på Zoomässan i Kungsbacka. Där ligger det alltid plenty, om vi säger så.
#9 - 18 februari 2007 10:58
wicked1 skrev:

En sak jag verkligen Inte rekommenderar dock, är att köpa fisk där. Vet inte hur många fiskar jag har sett ligga döda på botten i diverse akvarium dom har. Sa till en som jobbade där och hon svarade med att "äh, vi fixar det lite senare".

Så. Akvarium, ja. Fisk, nej.

I Malmö så hade de fina fiskar, tjejen som jobbade där sa att hon hade gått en kurs som Kjell hade haft :p
#10 - 18 februari 2007 11:04
jag kommer förmodligen köpa mitt akvarium på Hornbach i Malmö/Arlöv, mina föräldrar har precis köpt ett Trigon 190 där och personalen är verkligen kanon där! hjälpsamma, trevliga och framförallt kunniga.. tar sig god tid till varje kund och verkar tycka jobbet är roligt! och fiskarna och karen ser fräscha och fina ut...

ska till Zoo-giganten i Lomma imorron och se hur deras sortiment och personal verkar...=)

Vet inte om du sett denna tråden:
http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=94861

Jag har köpt mitt MP 160 l glaskar på Hornbach i Malmö och är nöjd. De känns helt klart som de har störst utbud på trädrötter mm och trevlig personal. Värmaren var trasig tyvärr, men det var inga problem alls att byta när jag hade kvittot kvar :)

Zoogiganten har hyfsat utbud, men tycker att bemötandet på akvarieavdelningen är lite nonchalant...
Mina favoriter i Malmötrakten är JägerZoo och Akvarietjänst.
#11 - 18 februari 2007 11:09
efter att ha kollat hemsidan där de inte fanns något om priserna utsatta.

har ni några exempel att jämföra med?
vad har ni köpt där och vad kostade det?

Mycket billigare där?
#12 - 18 februari 2007 11:15
Cyphera skrev:
Vad lustigt, jag har varit på Hornbach i Göteborg flera gånger, men aldrig sett en död fisk där. Däremot på Zoomässan i Kungsbacka. Där ligger det alltid plenty, om vi säger så.

hm okej, jag har väl varit där kanske 10 gånger sen Jul/nyår, och dom första 2-3 gångerna var det inga döda fiskar, och då var det även 2 killar som jobbade där som var väldigt engagerade och gärna tog sig tid å prata med kunderna osv. Men dom senaste gångerna har det varit "anna, 20. Student" som jobbat där:(. Riktigt tråkigt med tanke på att dom har mycke fisk å många akvarium. Men du å jag är ju inte där exakt samtidigt, så du kanske varit där när en engagerad personal varit där å så lyckas jag pricka in när dom som bara tjänar pengar är där.
#13 - 18 februari 2007 11:23
Pumba skrev:
efter att ha kollat hemsidan där de inte fanns något om priserna utsatta.

har ni några exempel att jämföra med?

vad har ni köpt där och vad kostade det?

Mycket billigare där?

Pris ex från dec 2006 Helglasakvarium

54 L 219 kr

112 l 359 kr

160 L 415 kr

på hemsidan kan du se tidigare kampanjer dec 2006 finns en del akvarierelaterat...........priser idag vet ej.
#14 - 18 februari 2007 11:50
Någon som kan bekräfta om man kan köpa små kar där, har haft uppe en del trådar om att jag letar efter ett litet helglas kar till yngel, någon som, vet om man tex kan köpa ett 10-20 liters rakt kar där?

Har 16 mil till gbg men kostar bara 300 spänn med tåget fram och tillbaks, om de har vad jag söker och till bra pris så kanske de kan va en lönande resa.
#15 - 18 februari 2007 12:05
Pumba skrev:
Någon som kan bekräfta om man kan köpa små kar där, har haft uppe en del trådar om att jag letar efter ett litet helglas kar till yngel, någon som, vet om man tex kan köpa ett 10-20 liters rakt kar där?

Har 16 mil till gbg men kostar bara 300 spänn med tåget fram och tillbaks, om de har vad jag söker och till bra pris så kanske de kan va en lönande resa.

Ja,var där för en vecka sedan då fanns det även små kar.......kollade ej priser.
#16 - 18 februari 2007 12:10
bear skrev:
Ja,var där för en vecka sedan då fanns det även små kar.......kollade ej priser.

Låter lovande, får se hur jag gör, kan ju beställa glas från glasmästaren och sätta ihop själv men då får jag ju inga garantier osv, med tanke på vad priserna ligger på där så verkar de nästan lönande att ta tåget upp, de blir ju även en dags trevligt besök i gbg, eller om man ska ta bilen upp, men kör alltid fel i den där jäkla stan =P

Edit: Om någon åker förbi där någon dag får den personen gärna kolla vad ett helglaskar som max är 33cm brett kostar så man inte åker i onödan.

Annons