Hundhår i karet?

#1 - 18 augusti 2008 16:04
hur farligt på en skala 1-10 är hundhår i karet? Menar i mitt kar kan jag ju inte undgå att ibland få hundhår som man inte ser, och kan ligga där i flera veckor fastkilad i grusen på botten, kan det skada fiskarna?
#2 - 18 augusti 2008 16:09
Skulle tippa på en nolla i den skalan;).
#3 - 18 augusti 2008 16:10
Okey, bra. =)
#4 - 18 augusti 2008 16:11
En nolla så till vida du inte stryker fästing medel(typ spot-on) i hundens päls..
#5 - 18 augusti 2008 16:42
Lungt har katt hår i mitt akvarium ibland.. upptäckte att han sitter uppe på akvariumet eller snarare ligger där när jag inte är hemma tråkig för jag vill inte ha katten i akvariumet om inte glasset håller
#6 - 18 augusti 2008 16:46
Han kanske vill fiska lite :P
#7 - 18 augusti 2008 16:49
hehe ja stor risk för det han brukar sitta och glo på dem när han kan och jagga från sidan om han får skit kul tycker han när fiskarna simmar runt och är skrämda men då har jag en katt som får ont sen
#8 - 18 augusti 2008 17:02
BlueJ skrev:
Lungt har katt hår i mitt akvarium ibland.. upptäckte att han sitter uppe på akvariumet eller snarare ligger där när jag inte är hemma tråkig för jag vill inte ha katten i akvariumet om inte glasset håller

Jag kan lova att katten får bråttom upp ur karet... fråga min :D.
#9 - 18 augusti 2008 19:24
Beror väl helt och hållet på hur giftig hunden är..........
#10 - 18 augusti 2008 21:46
Mumin skrev:
Beror väl helt och hållet på hur giftig hunden är..........

Ja, tänk om den är en Rottweiler:p...
#11 - 18 augusti 2008 22:23
Akvarium med rottweiler hår borde förbjudas.. Eller vad säger du Kramfors? ;)

Mvh Gaffel
#12 - 19 augusti 2008 05:24
Dra inte upp det där nu igen...
Hundhår från en obehandlad hund (dvs inte nyligt schamponerad, vaxad, glansad etc) skadar inte burken eller dess innevånare.
Jag har levt med akvarium och div hundar i många år nu och endast stött på problem om det hamnat ex en tuss päls i burken, från behandlad hund.
#13 - 19 augusti 2008 05:27
qenzo skrev:
Dra inte upp det där nu igen...

Hundhår från en obehandlad hund (dvs inte nyligt schamponerad, vaxad, glansad etc) skadar inte burken eller dess innevånare.

Jag har levt med akvarium och div hundar i många år nu och endast stött på problem om det hamnat ex en tuss päls i burken, från behandlad hund.

Glömde bort att jag kunde söka först, hittade det sen.
#14 - 19 augusti 2008 05:42
JojjeN skrev:
Glömde bort att jag kunde söka först, hittade det sen.

Nääe det var inte dig jag menade... syftade på det eviga dravvlet om rottisar.
:)
#15 - 19 augusti 2008 06:09
qenzo skrev:
Nääe det var inte dig jag menade... syftade på det eviga dravvlet om rottisar.

:)

Jaha =) Att förbjuda vissa hundar, speciellt rottisar som är så goa, är den mest korkade frågan som finns på forumet.
#16 - 19 augusti 2008 21:30
Människohår i nyklippta längder från korta stumpar och uppåt är ingen panik heller. Frisörakvarium med extrainredning av sånt var inga problem. Kanske kan bero på vilka arter man har? En del kanske tycker: Men guuud vilken god larv av något konstigt slag det där måste vara
#17 - 24 augusti 2008 16:01
Gaffel skrev:
Akvarium med rottweiler hår borde förbjudas.. Eller vad säger du Kramfors? ;)

Mvh Gaffel

:D:D:D...kanske därför Kramfors hatar rottisar...hehe
#18 - 26 augusti 2008 08:43
JojjeN skrev:
hur farligt på en skala 1-10 är hundhår i karet? Menar i mitt kar kan jag ju inte undgå att ibland få hundhår som man inte ser, och kan ligga där i flera veckor fastkilad i grusen på botten, kan det skada fiskarna?

Kan ju inte hålla mig...

Jag skulle inte rekomendera "mig" i karet då det förmodligen skulle gå sönder :D

Å du skulle garanterat se mig också om jag var där :D:D:D

Annons