SodaPopinski skrev:Det här kan säkert alla här svara på, utom jag. Är van vid ett gammalt akvarium där inget ser likadant ut och köpet idag ett litet akvarium på 55 liter. Med det följde en Fluval 1 plus. Det är en svart avlång pryl med elsladd i ena änden, och ett "hål" i närheten, i andra änden är det något som jag antar är filtermaterialet. Hur ska man sätta den i akvariet? Jag känner mig trög men förstår inte... Det är ju en elsladd, den måste väl vara ovanför vattnet eller har jag fel? Om någon kan ge mig en superpedagogisk och enkel förklaring om hur och var jag ska göra med den är jag tacksam. :)
SodaPopinski skrev:Ok, är det någon som vet var man köpa sådana sugproppar?
SodaPopinski skrev:Köpte begagnat så det fanns inte med... men har fyllt akvariet med växter och en rot nu, och pumpen/filtret verkar hålla sig rätt bra på plats ändå. Fixerade sladden på baksidan av akvariet med kladdmassa. :)
Mathce skrev:Sladden ska väl hänga som ett u också utanför akvariet för att slippa att vatten klättrar på sladden och ut ur akvariet och ner i kontakten. Skulle vattnet klättra så droppar de ner på golvet om man har sladden i ett u, istället för ner i kontakten om man bara har den ner i kontakten.
Narii skrev:Jaha, ok. Låter lite omöjligt.
står om det och brukar vara en bild i så gott som alla instruktioner till filter, fast dem läser väl inte så många så noga!Nubi skrev:Ohj, efter att ha läst hur vattnet kan vandra på sladden gick jag och kikade på mina akvarium. Av automatik är sladdarna som ett U.
Aldrig hört det tidigare.