hur avslutar man en diskussion

#1 - 30 juli 2007 19:36
när man har gjort en diskussion klar hur gör man om man inte vill ha uppe den diskussionen mer..
#2 - 30 juli 2007 19:43
Låt bara bli tråden så hamnar den längre ner och blir tillslut bortglömd//Annie
#3 - 30 juli 2007 19:44
hur länge tar det då?? för det finns ju andra som skriver i det,, försöker ge mig tips som jag inte behöver längre
#4 - 30 juli 2007 19:47
Det finns ingen knapp "avsluta denna diskussion" utan man låter det vara och det blir automatiskt bortglömd. Men om man söker genom forumet eller använda sök funktionen så kan man hitta tråden ändå och skriva där så väcker man tråden till liv igen :)
#5 - 30 juli 2007 19:48
ok, med andra ord kan det vara hopplöst att avsluta en diskussion om man har börjat med en?
#6 - 30 juli 2007 19:50
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]Fast så får du inte se det, se det som att tråden finns kvar för andra att läsa och lära av! Någon kanske till och med kompletterar din fråga med något som ligger jättenära din tråd å då kan den ju bli en riktigt lärorik tråd till slut! :)[/COLOR][/FONT]
#7 - 30 juli 2007 19:51
Det går väl att be forumsmoderatorn att ta bort tråden, men samtidigt så kan ju någon annan dra nytta av informationen som finns där :)
#8 - 30 juli 2007 19:53
mm det har ni ju rätt i..då är det ju inte onödigt

brukar inte vara vid forum så jag är ``oskuld´´ idetta.. men det är bra att veta lite tips.
#9 - 30 juli 2007 19:57
Har man bara startat en diskussion så lever den sitt eget liv sen... Vill man inte delta så slutar man posta inlägg. Det känns inte alls juste att stänga en diskussion bara för att den som startade den är nöjd. Diskussionen måste få leva tills alla som deltagit i den är "nöjda"...
#10 - 30 juli 2007 20:04
Jag låter diskusionen få flöda sitt eget liv.

tack för tipsen.
Bilagor:
Kjell Fohrman
Administrator
#11 - 30 juli 2007 20:39
Tomiso skrev:
Det går väl att be forumsmoderatorn att ta bort tråden, men samtidigt så kan ju någon annan dra nytta av informationen som finns där :)

Det händer då och då att någon mailar oss och ber oss om att ta bort en tråd eftersom de tycker att det fått tillräckligt med svar.
Vi tar dock i stort sett aldrig bort trådar av det skälet - anledningen till detta är ju som många redan påpekat att det är flera som har lagt ner jobb på att svara och många (förutom frågeställaren) läser svaren och tar del av de råd som ges.
#12 - 31 juli 2007 07:10
Bra Kjell F!
Jag tycker att ni ska inte ta bort trådar men bara om det är något speciellt skäl så kan man ta bort trådar.
#13 - 31 juli 2007 10:06
mm jag håller med om det..

som jag sa tidigare jag vill inte ta bort diskussionen och låter den få löpa fritt.
Har andra nytta av frågan så är det väl klart att den ska stå kvar.
#14 - 1 augusti 2007 21:58
Man kan ju också [COLOR="Red"][SIZE="4"]tacka för sig[/SIZE][/COLOR] och sluta skriva där.....[COLOR="Red"]sedan[/COLOR] kan man ju sluta bry sig om den i fortsättningen...
HazelCR
#15 - 2 augusti 2007 06:05
tummen skrev:
Man kan ju också [COLOR=red][SIZE=4]tacka för sig[/SIZE][/COLOR] och sluta skriva där.....[COLOR=red]sedan[/COLOR] kan man ju sluta bry sig om den i fortsättningen...

Bra skrivet.

Ett litet tillägg bara är att väldigt många trådar börjar med en fråga, sedan kommer det en mängd svar, sedan ..............tar tråden slut.
Jag blir ofta väldigt nyfiken hur ursprungsfrågeställaren agerat efter att ha fått sina svar. Alltså, hur gick det, löstes problemet etc???

Om trådskapern , skriver några avslutande rader om hur allt avlöpt eller hur hon/han tolkat svaren, så blir det kanske ett naturligt avslut? Det är ett fint avslut. :)
#16 - 2 augusti 2007 06:24
Jag tycker att det är lite kul att den här tråden som handlar om att avsluta en tråd, lever vidare i oändlighet :D
#17 - 21 augusti 2007 18:42
Har en tråd ett slut! Kanske ett filosofiskt ställningstagande. Självklart har den ett slut men slutet är aldrig fördefinierat. Inte från början i alla fall. Det vore värre om vi kallade tråden för en cirkel - då skulle den aldrig ta slut! Så med andra ord - ingen vet hur lång tråden blir - eller är - innan den avslutas - men då den inte da facto avslutas - så blir den oändlig! Sensmoralen blir därmed att en tråd är odödlig! Den kommer leva sitt eget MSQ-liv i det fördolda....
#18 - 21 augusti 2007 18:54
men då den inte da facto avslutas - så blir den oändlig! Sensmoralen blir därmed att en tråd är odödlig!
Om den inte är låst av moderatorn förstås...:D
#19 - 21 augusti 2007 20:26
BluesBoy skrev:
Om den inte är låst av moderatorn förstås...:D

Det funkar bara om man har en moderator på tråden....

(långsökt - jag vet)
#20 - 24 augusti 2007 18:34
Moderatorn ifråga svarade väl redan i inlägg den 30/7.
*kunde inte låta bli*
#21 - 24 augusti 2007 21:42
erikthur skrev:
Moderatorn ifråga svarade väl redan i inlägg den 30/7.

*kunde inte låta bli*

- Den kommentaren var som att skjuta på en sittande anka!
#22 - 24 augusti 2007 22:33
- Den kommentaren var som att skjuta på en sittande anka!

Stackars Kjell! både moderator och anka ;):p
#23 - 22 september 2007 18:05
elinj skrev:
när man har gjort en diskussion klar hur gör man om man inte vill ha uppe den diskussionen mer..

- Är denna tråd avslutad ännu?
#24 - 22 september 2007 18:36
Tydligen inte

Annons