[CENTER][COLOR=black]Hej.[/COLOR][/CENTER]
[COLOR=black]Jag har en son på 10½ år. Han har aldrig visat känslor öppet förut. Man fick nästan "beådra" honom att gråta när han hade gjort sig illa. Han liksom behöll gråten bakom ögonlocken. Man såg egentligen att han grät, men inte fören man sa att han fick gråta så grät han. Vi (jag och mitt x: s) har aldrig hindrat våra barn att gråta. [/COLOR]
[COLOR=black]För dryga året sen så vände det. Vi vet inte varför. Vist, skilsmässan är en orsak (Skilsmässan var för ca 5år sen). Men varför dröjde det ca3 år innan förändringen kom?[/COLOR]
[COLOR=black]Sen i sen somras så har det blivit så stort att det har blivit ett problem. Vist det har varit mycket i höst. Bland annat dog vårat marsvin. Det tog han jätte hårt. Men han tar till marsvinet som orsak till att få vara ledsen när det egentligen är andra saker han är ledsen för. [/COLOR]
[COLOR=black]Nu vill han inte åka till sin mamma, bara vara hos mig, han gråter i skolan, han kan ringa mig på jobbet flera gånger om dagen från skolan och bara gråta hysteriskt. Han trivs inte i sin skola säger han. Han är enormt omtyckt i sin skola. [/COLOR]
[COLOR=black]Det han har börjat med nu i skolan är att han försöker bli utsparkad från skolan genom att vara jobbig.[/COLOR]
[COLOR=black]För att späda på eländet så hände det en olycka i "familjen" för snart två veckor sen. Mitt x: s ny killes son dog i en tragisk olycka hemma hos sin mamma. Han var elva år bara. Så mina två grabbar miste sin "halvbror" som dom kallar honom.[/COLOR]
[COLOR=black]Hur bemöter man dom när dom är ledsna eller kommer med svåra frågor. [/COLOR]
[COLOR=black]Vist, frågorna svarar man väl på så gott man kan. Men sen då? Och vad gör man med sin egen sorg och funderingar. [/COLOR]
[COLOR=black]Nu bor mina pojkar hos mig varannan vecka så ena veckan är det "lugnt". Trodde jag ja. Det är då alla funderingar kommer upp. Det blir totalt kaos i huvudet. Varför vill han inte till sin mamma, varför trivs han inte i sin skola, varför säger han att kompisarna mobbar honom, varför säger han "att hans liv suger" "att han inte vill ha sitt liv". [/COLOR]
[COLOR=black]Var tar jag vägen med mina funderingar och frågor? Hur stöttar jag honom? Jag verkar vara hans viktigaste person just nu. Hur ska jag kunna finnas tillhands för honom när han behöver mig? [/COLOR]
[COLOR=black]Igår kväll bröt han ihop igen. Det var ju dax för byte igen. Sista natten hos pappa. Vad svarar man honom utan att lova förmycket eller verka för ointresserad? J[/COLOR]
[COLOR=black]ag vet att jag finns där och tröstar honom men räcker det? Jag vill göra så mycket mer. [/COLOR]
[COLOR=black]Jag vet hur det är med en tuff barndom och jobbig skola. Och det vill jag inte att han ska ha. [/COLOR]
[COLOR=black]Vi får stöd från skolan och Bup men det tar sådan tid. Och tiden är dyrbar när man är liten. Går det fel här så kan det spåra ur helt och hållet senare. [/COLOR]
[COLOR=black]Det är tufft att vara förälder till barn som inte mår bra. [/COLOR]
[COLOR=black][/COLOR]
[COLOR=black]Jag har så mycket mer att skriva men jag börjar så här.[/COLOR]