YellowFish skrev:Jag har nästan aldrig blivit drabbad av alger i mina akvarier då jag har kört algdroppar som fungerade utmärkt. Men nu har jag ett litet akvarium med bara äppelsnäckor och alla glas är gröna... Det är himla fult och nej usch. Hur får jag bort de? :( Har inte några droppar där i eftersom jag vet inte ifall de skulle skada snäckorna...
YellowFish skrev:Jo de äter, men det finns fortfarande kvar massor. Och nej, jag har inga växter i karet. Borde no skaffa. Tack för hjälpen!
firren_99 skrev:Ett rakblad brukar faktiskt vara bättre att skrapa bort vissa alger med från rutan, billigt är det också!
Kisekatten skrev:Vilket bra tips:) Jag köpte en algskrapa men den bara "klappar" på algerna så rakblad ska jag absolut prova nästa rengöring :)
bossep skrev:Hoppsan, trodde algskrapor hade rakblad! Man skall var lite försiktig så man int karvar sig i fingrarna om man inte har någon form av hållare!
Kensa skrev:kökssvamp, modell scotchbrite (eller hur det nu stavas).
MEN OBS OBS....enbart den vita grova versionen, den gröna innehåller slipmedel som repar glaset.
.