Hur fort växer guldfiskar?

#1 - 18 november 2009 19:01
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Hej på Er,[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag har en kompis som har Guldfiskar (ej slöjstjärt) som hon fått yngel på.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Vår fråga är:[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Hur stora är guldfiskar som är ca 4 månader gamla (som fått gå under optimala förhållanden)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Hur lång tid tar det för guldfiskar att bli fullstora (fullvuxna)[/COLOR][/FONT]
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 18 november 2009 19:26
Det krävs nog ett mycket stort akvarium för att en guldfisk skall bli fullvuxen.

De jag hade i dammen utomhus tog väl ca. 5 år på sig att bli 30-35 cm (vilket inte är fullvuxet). Det hade nog gått betydligt fortare om det varit i ett akvarium inomhus.
#3 - 19 november 2009 19:35
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Okidoki Kjell, men har du eller någon annan koll på hur stor en 4-5-månaders guldfisk borde vara om allt står rätt till.[/COLOR][/FONT]
#4 - 21 november 2009 13:09
ja kan inte säga 100%. men mina yngel är nu ca va kan det bli 6månader . å dom är runt hmm låt säga 6-7 cm..så runt 4-5 cm på era ungefär..
men detta beror ju åxo säkert på hur mycket de matas osv.. ja matar en gång per dag. sen plockar dom ju mat själva överallt i karet .. nafsar på växter osv..

Annons