Hur gör man för att.....

#1 - 4 mars 2007 20:51
Hej !
jag är mer eller mindre nybörjare så jag vet inte detta

HUR TAR MAN UPP EN SUGPROPP UR AKVARIET :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:
hemskt tacksam för snabba svar då hon behöver karantän när hon snart ska föda !

En liten sak till
pumba om du läser denna tråd klaga inte igen då detta ej har med sjuka fiskar
och sugproppynglen får va mitt 11 liters som står i källaren ok ?
#2 - 4 mars 2007 20:59
Sugpropp ?
Menar du nån mal av något slag, och iså fall varför ta upp henne och sätta henne i karantän, mig veterligt finns inga malar som föder levande ungar.
#3 - 4 mars 2007 21:04
albjohn skrev:
Sugpropp ?

Menar du nån mal av något slag, och iså fall varför ta upp henne och sätta henne i karantän, mig veterligt finns inga malar som föder levande ungar.

nej men lägga ägg och akvariet är ej nog stort för sugproppungar så äggen fö gärna hamna i karantän eller för att undvika detta så måste jag veta hur man tar upp dem små sen [:o]
den är svart och vit prickig ej vita prick - sjukan;) cirka 3 cm

Had det bra hej då :)
#4 - 4 mars 2007 21:16
Men du behöver även en hanne där för att äggen ska bli befruktade eftersom det sker i samband med att hon lägger äggen.
#5 - 4 mars 2007 22:32
Hur vet du innan hon lagt äggen,, att hon ska lägga dom ?
#6 - 4 mars 2007 23:02
Annars för att åtegå till frågan hur man fångar en mal (?) Har du testat att använda håv?
#7 - 5 mars 2007 17:02
morrhoppa skrev:
Annars för att åtegå till frågan hur man fångar en mal (?) Har du testat att använda håv?
A den suger ju fast i både botten och sidan och försöker inte så mycket vill inte skada henne
!
[:-128]
#8 - 5 mars 2007 18:12
hur vet du att den ska föda och som sagt det behövs en hane vid befruktningen....låt annars hon va
#9 - 5 mars 2007 19:30
:S förvirrande asså, eller är det bara jag som tycker så !?
#10 - 5 mars 2007 19:31
Amaro skrev:

håller med dig :confused:
#11 - 5 mars 2007 19:35