Hellu!
Ja bakgrunder till juwel, hur funkar det? mitt juwel har ju en inbyggd pump som sitter i en svart låda i karet. antar att tex btn´s bakgrunder inte är anpassade för filtret, ska måste jag ta bort det innan?
får man man cilikon när man köper bakgrunder?
Slimline, hur funkar det? kan man kapa dessa och klistra lite hur man vill i karet så att det får plats?
jag hadde innan Juwels egna bakgrundspaneler när jag köpte mitt Rio 240 liters akvarie, jag gjorde så att jag skar/sågade av en bit på sidan in till filtret, så den passade in, du ska inte behöva ta bort filtret men om du nu vill ändå så att fimpa originalfiltret tro mig, de e inte kul jag gjorde de på min nyligen då jag byggde om hela karet, den satt som in i! den e fastsilikonad nämligen.. jag vet inte om du får med silikon men de finns alltid att köpa brevid, jag fick köpa mitt silikon separat.
om du vill höra min personliga åsikt ang Juwels paneler jag var inte nöjd alls, jag retade mig ngt sjukt på den skarven i mitten och efter ett år så var de ingen färg kvar på bakgrunden, den hade flagnat bort, varför de vet jag inte.