Hur gör man med fiskar när man flyttar?

#1 - 27 november 2004 18:05
Hej!
Jag ska ganska snart flytta och jag undrar hur man lämpligen fraktar fiskar 130 mil om man inte har en egen bil?
#2 - 27 november 2004 18:33

"Har precis köpt ett 54 liters akvarium + 4 slöjstjärtar"

Om det som står i din profil stämmer så är mitt råd att ge bort dem till någon du känner och köpa andra som fungerar i ett 54 literskar när du flyttat klart !

Slöjstjärtar som får mat som dom skall skitar ner ett 54 liters på några timmar !
#3 - 27 november 2004 18:38
Ja om man inte har egen bil så kan det bli svårt... hur ska du själv ta dig till till flyttorten???

Om du nu "bara" har slöjstjärtar är mitt råd att ge bort dem eller att sälja dem... första anledningen är att du har ett för litet akvarium för 4 st slöjstjärtar.... andra är att det är ingen "ovanlig" fisk..... tredje är att om du har problem med att transportera fiskarna så är det lite lättare att flytta ett tomt akvarium....
Jag vet att det inte är helt enkelt att flytta med fiskar och akvarium... har precis flyttat med mina 110 mil.
#4 - 28 november 2004 11:29
Hej!

Har haft akvariet ungefär ett år och vill ogärna göra mig av med fiskarna, finns det inget bra sätt att frakta dom på?
När jag flyttat kommer jag också självklart att köpa ett större akvarium till slöjstjärtarna eftersom jag vet att det är för litet (dock går det bra nu eftersom de inte är så stora än)(det var inte det jag frågade om!)
Mvh/Linda

Annons