Elaaa: Jag bor i Uppsala så akvarielagret ligger inte precis vägg i vägg, men jag tar till mig att det funkar med nästan vilka växter som helst.
Batski: Pistia kan vara ett alternativ. Har testat Salvinia men de åker runt ite för mycket för att det skall se bra ut tycker jag.
Sacha: Jag har väl egentligen inte tänkt att föda upp några yngel,. Det är bara det att jag ändå vill de de små liven så bra möjligheter det bara går så de i alla fall har en chans om de skulle vilja.
Maria-Sjöjungfru: Har funderat i de banorna med dubbla slangar men jag tror risken är stor att något går snett och jag istället får en sjö på golvet. Det känns lite för omständligt.
Problemet fortstår emellertid men samtidigt är det ju ingen katastrof om boet går sönder då yngel inte är helt nödvändigt. Det skulle mest bara vara kul att se om de kan klara sig i den stora burken utan att plockas över i ett annat kar som ändå inte finns och inte heller kommer införskaffas.
Edit:
Nu ser jag att det är rom i boet. Bara att vänta och se om det blir några överlevande yngel då...