Hur håller jag nere tempen?

#1 - 8 juni 2007 21:17
såg att mina amanoräkor simmade runt som dårar i karet idag och såg att det var typ 26 grader. dom gör så när dom inte trivs i vattnet har jag läst och 26 grader är för varmt för dom.

har ni några bra tips om hur jag kan hålla nere tempen under dagen då jag jobbar?:mad:

la i en påse med is i och även isbitar, då gick det ner en aning.
jag har ett 50l kar......[B)]
#2 - 9 juni 2007 07:08
Jag har hört talas om oxdatorn som kan hålla tempen nere men jag vet inte om den är så bra men testa söka på forumet för mer information.

Annars är påse med isbitar är bra tycker jag.
#3 - 9 juni 2007 07:26
abbimicke skrev:
Jag har hört talas om oxdatorn som kan hålla tempen nere men jag vet inte om den är så bra men testa söka på forumet för mer information.

Annars är påse med isbitar är bra tycker jag.

japp isbitar går bra. men tyvärr så jobbar jag :( man kanske ska ha skippa belysningen under dagen och ha på den lite extra på kvällen..
#4 - 9 juni 2007 07:28
Häng på den här tråden istället! :D
http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?p=976609#post976609
#5 - 9 juni 2007 07:39
Mamma Mia skrev:

Japp har hängt på nu:Dtack!
#6 - 12 juni 2007 10:48
26 grader är *trivseltemperatur* för Amanos.
De har inga problem med temperaturer ända upp en bra bit över 30 grader.
#7 - 12 juni 2007 12:17
Azur skrev:
26 grader är *trivseltemperatur* för Amanos.

De har inga problem med temperaturer ända upp en bra bit över 30 grader.

läste om amanos som simmade runt i karet flera varv åt gången för att dom vill komma bort från det dåliga vattnet. mina gjorde just detta... sen fick jag ner tempen så slutade dom. men mina red chrystal har alltid varit lugna ;)
#8 - 12 juni 2007 13:09
patriksg skrev:
läste om amanos som simmade runt i karet flera varv åt gången för att dom vill komma bort från det dåliga vattnet. mina gjorde just detta... sen fick jag ner tempen så slutade dom. men mina red chrystal har alltid varit lugna ;)

Hur länge har du haft räkorna? Är du säker på att det inte är "räkrace" det är frågan om? Alltså en parningsvillig hona som gör hanarna ivriga.
#9 - 12 juni 2007 14:57
Sonja skrev:
Hur länge har du haft räkorna? Är du säker på att det inte är "räkrace" det är frågan om? Alltså en parningsvillig hona som gör hanarna ivriga.

Kanske det. skulle vara skit kul isf :D med så fort dom fick lite is i karet och tempen gick ner så slutade dom.. har haft dom i ca 5-6 veckor. skit roliga djur :p

Annons