hur håller ni er vakna?

#1 - 23 maj 2009 23:02
Jag i ett gruppboende och här har vi internet och tv. Relativt lugnt idag, Tror alla var riktigt trötta. och jag känner själv hur mina ögonlock börjar bli tyngre och tyngre. Alla roliga människor antingen sover, är ute eller inte online.

Jag undrar hur ni som arbetar (arbetade) natt håller er vakna.
#2 - 23 maj 2009 23:04
kaffe, lite musik kanske.
#3 - 23 maj 2009 23:23
Hålla sig vaken;):p?
Zoopet kanske eller en god bok när folket börjar trappa av om någon timma eller så....
#4 - 24 maj 2009 00:17
Zoopet är riktigt bra. Men folk här försvinner de med :P Skönt att man inte jobbar så här hela tiden. Tänk snart åker du till Thailand. Din lyllos!
#5 - 24 maj 2009 00:31
zoopet funkar bra för mig tills man har läst ALLA nya trådar... hahaha... sen stänger man ner zoopet och tar en kaffe... sen kollar man blocket efter nåt skoj... sen kanske man arbetar en stund också... haha... för mig som jobbar 19.30 - 07.30 brukar den tyngsta svackan komma runt 4-5-tiden... då är det riktigt jobbigt att hålla sig vaken...

Då har jag några tips beroende på humör... Armhävningar om man är riktigt taggad, eller ännu en kafferast + lite mackor om man är otaggad... :D
#6 - 24 maj 2009 00:36
Tack för tipset Big Sal! :) vad jobbar du med?

JAg börjar känna att det börjar bli ritkigt jobbigt nu och då ä kl 02.35
Jag längtar verkligen till min säng :D
Kaffe finns men är inte gott utan socker och mjölk :)

Ska ta och gå upp och ner för byggnadens trappor :D

Big_Sal skrev:
zoopet funkar bra för mig tills man har läst ALLA nya trådar... hahaha... sen stänger man ner zoopet och tar en kaffe... sen kollar man blocket efter nåt skoj... sen kanske man arbetar en stund också... haha... för mig som jobbar 19.30 - 07.30 brukar den tyngsta svackan komma runt 4-5-tiden... då är det riktigt jobbigt att hålla sig vaken...

Då har jag några tips beroende på humör... Armhävningar om man är riktigt taggad, eller ännu en kafferast + lite mackor om man är otaggad... :D
#7 - 24 maj 2009 01:01
På mitt jobb har jag lite att göra hela tiden (demensboende, natt)
Jag sparar t.ex. städning och strykning till senare på natten när man är tröttare.. annars, tv, datorn en liten stund.. kaffe dricker jag bara på kvällen. Ibland har jag med godis, läsk men försöker sluta med det.
#8 - 24 maj 2009 01:13
Jag jobbar på Sjöbevakningen i Malmö... :)
#9 - 24 maj 2009 01:43
Vad gör man på sjöbevakningen?
#10 - 24 maj 2009 01:45
Jag hade hoppats på att det fanns tvätt, kläder att vika, tväder att tvätta, men dagpersonalen var riktigt duktiga och hade redan fixat allt.
toalettstädningen lämnade de dock åt mig :p

solbacka skrev:
På mitt jobb har jag lite att göra hela tiden (demensboende, natt)

Jag sparar t.ex. städning och strykning till senare på natten när man är tröttare.. annars, tv, datorn en liten stund.. kaffe dricker jag bara på kvällen. Ibland har jag med godis, läsk men försöker sluta med det.
#11 - 24 maj 2009 09:48
om man har problem men att man håller på att somna så kan man dricka massa vatten hela tiden så att man behöver gå på toa konstant, då minskar risken att man somnar:)
Jag gjorde så när jag började jobba natt en sommar..
#12 - 24 maj 2009 09:54
Jag tror Nubi ligger gott i sin säng och snarkar nu :D
Skulle förmodligen inte ens vakna om en bomb föll utanför [:-89]
#13 - 24 maj 2009 19:50
Nina82 där har du fel :P Visst sov jag gött :) Från 8.30 till 12.40 sen vare bara att kliva upp. Grannarna visste inte om att vissa (JAG) jobbade natt. Vi skulle på husvisning kl 14.

Jag ska imorgon kl 8 till skolan och kl 16 börjar jag jobba igen till 8 på tisdag (Denna gång är det sovande natt)så jag ville ställa om mig och hålla mig vaken så mkt som möjligt idag.
Tack för alla bra tips och råd från alla :)

p.s. jag lär säkert somna gott inatt
#14 - 24 maj 2009 20:19
Märks att du inte sovit tillräckligt mycket Nubi :D

Jag skrev förra inlägget kl. 11.54 och då sov du ju visst ;)

Sov gott :p
#15 - 25 maj 2009 12:18
:D såå sant så :)!

Jag sov kanonbra sön-mån. Gick upp 06.00 utan problem!
Idag jobbar jag sovande natt så det ska bli skönt

Nina82 skrev:
Märks att du inte sovit tillräckligt mycket Nubi :D

Jag skrev förra inlägget kl. 11.54 och då sov du ju visst ;)

Sov gott :p
#16 - 25 maj 2009 12:23
annars finns det ett ofelbart sätt att hålla sig vaken.

skaffa ett eget litet yngel som har kolik / ägg och mjölkallergi.
efter 4 månaders oavbrutet skrikande så inser man att det där
med sömn är helt klart överreklamerat.

om ynglet sedan växer upp och får för sig att sova på natten,
skaffa en till med samma problem.

när de sedan är lite äldre, smitta dom båda samtidigt med någon
intressant sjukdom, typ vattenkoppor.

då håller man sig vaken,,,,,,,

.
#17 - 25 maj 2009 17:50
tur att jag inte har något jobb där man jobbar natt :p, hade aldrig pallat hålla mig vaken:p.
#18 - 25 maj 2009 19:31
ansjo skrev:
Hålla sig vaken;):p?

Zoopet kanske eller en god bok när folket börjar trappa av om någon timma eller så....

Min pappa brukar också sova på jobbet. :)
#19 - 17 juni 2009 15:30
hahah! Ja måste erkänna att man somnar lite då och då framför tv.n. Inatt ställde jag mobilen så jag fick snooza i 40 min. hehehe. det hjälpte en hel del.

Jag kan tänka mig jobba natt. stör mig inte, det jobba är bara grannar som inte kan gå ordentligt på morgonen som ska hålla på med hushållssysslor kl 09.00 på morgonen!!

Annons