Hur kopierar och sparar man en bild ?

#1 - 1 oktober 2010 11:14
låter som en riktigt basic fråga.....

men...så enkelt är det inte att bara högerklicka, copy - paste,,,,,

Nä, det är så att jag har en bild som är inklippt i ett mail, alltså, inte som ett
attachment, den ligger mitt inne i mailet (kör med outlook).

så, hur får jag ner den på ett vettigt format.....??

.
#2 - 1 oktober 2010 11:23
Problem solved.....skickade den till mitt G-mailaccount, där kunde jag kopiera den.

.
#3 - 1 oktober 2010 11:24
går det inte högerklicka o kopiera asså?
#4 - 1 oktober 2010 11:34
hannesc skrev:
går det inte högerklicka o kopiera asså?

tydligen inte i detta fallet när mailet ligger i min outlook,,,,men på google går det....

inte fasen begriper jag mig på det tekniska.....jag är en jukonom...inte ingenjör.....

.
#5 - 1 oktober 2010 11:35
aha. aja bra löst 'ändå ;)

jukonom? koppling till sexuelt beteende antar jag
#6 - 1 oktober 2010 11:38
hannesc skrev:
aha. aja bra löst 'ändå ;)

jukonom? koppling till sexuelt beteende antar jag

nope....min egen beskrivning på min arbetsbeskrivning....en blandning av jurist + ekonom.....

.
#7 - 1 oktober 2010 11:40
haha. jaahaa.. a då är jag med... tänkte mer på juckande än jurist... vilket kanske är sunt iof ;)
#8 - 1 oktober 2010 11:43
hannesc skrev:
haha. jaahaa.. a då är jag med... tänkte mer på juckande än jurist... vilket kanske är sunt iof ;)

man kan ju undra om juckande inte är bättre än att försöka hitta juridiska utvägar när man har dabbat sig,
dvs....låta någon annan ta smällen,......

men men....it's a dirty job....and i like to do it,,.,,,,

.
#9 - 1 oktober 2010 11:45
Outlook har jag aldrig fattat mig på. Det gör aldrig som man vill och man har ingen aning om var mailen faktiskt tar vägen. Bättre att använda Gmail - funkar alltid.
#10 - 1 oktober 2010 11:46
ja eller windows live mail. har jag o funkar fan görbra. har alla mailkonton i samma program. illgytt!
#11 - 1 oktober 2010 11:51
Ralleballe skrev:
Outlook har jag aldrig fattat mig på. Det gör aldrig som man vill och man har ingen aning om var mailen faktiskt tar vägen. Bättre att använda Gmail - funkar alltid.

tja....liiiite svårt att övertyga ett bolag med 15000 anställda att byta till nått annat än outlook.....

.
#12 - 1 oktober 2010 11:58
äh. komigen nu kensa! show some muscle!
#13 - 1 oktober 2010 11:58
Kensa skrev:
tja....liiiite svårt att övertyga ett bolag med 15000 anställda att byta till nått annat än outlook.....

Så för att göra det enklare för stora företag har Google utvecklat mjukvara för att konvertera databaser baserade på Microsofts mjukvara till Googles dito. På Lunds Universitet har vi nyss bytt till Gmail för alla studenter/anställda. Så jättesvårt är det inte. Jag tror mer det beror på att det är vad folk länge har använt och därför fortsätter man med det.

Annons