Hitta ett billigt 600 liters som jag fundera på med benställning. mailade lite och fråga om det och det skulle vara med 3 lysramper var av 2st 1 meters och 1st 1.5 meters. har inte frågar hur långt det är men antar att det är 200*60*50 typ. förklaringen till att han hade 3 ramper var att det inte fanns så långa lyssrör som passar det akvariumet utan han ville ha en bättre ljussättning i akvariumet.
Så det jag undrar nu är om jag nu köper det akvariet hur långa är lysrören som är i dom ramperna som passar till ett 600liters?(antar att det är en 2meters ramp som gäller då), eller är det kanske bättre att behålla dom 3 ramperna som är med? Känns på något sätt som om det skulle se snyggare ut med en ramp som täcker hela.
Sedan vad ska man ha för bra pump till ett sådant eller ska man satsa på 2? en som filtrerar och en som sätter lite fart på vattnet?
Tänkte inte börja använda akvariet direkt om jag köper det utan det kommer få stå i garage till senare i sommar eller höst så jag hinner funderar lite på vad jag vill ha för fisk för mitt 375 liters jag har nu är det ganska många typer av fiskar som barnen vill ha så tänkte mer satsa på något annat där i antagligen.