Heej alla zoopetare!
Är det någon som vet hur länge svärdbärare är dräktiga? Har en hona som är jätte tjock och men kan se att hon har yngel i magen.
Uddaveka skrev:honan har fött nu!:D Har tagigt ut en massa yngel ur filtret ( dom fastnade där) och lagt in i min lilla yngel bur! Hoppas dom inte smiter ut bara. har hänt förut.. Detta är min första svärdbärare "kull":D:-))) Har bara fått guppy och platy innan.
Uddaveka skrev:honan har fött nu!:D Har tagigt ut en massa yngel ur filtret ( dom fastnade där) och lagt in i min lilla yngel bur! Hoppas dom inte smiter ut bara. har hänt förut.. Detta är min första svärdbärare "kull":D:-))) Har bara fått guppy och platy innan.
Uddaveka skrev:ok tack för tipset! Det är inte speciellt kul när ynglerna fastnar i filtret hela tiden... För mig fastnar guppy också....
får se om jag skaffar någon mer intedning och gömställen.
tummen skrev:Du kanske har ett [SIZE=4][COLOR=red]för[/COLOR][/SIZE] kraftigt filter helt enkelt, korkade guppyyngel har jag aldrig haft....inte på DET sättet i alla fall.;):p Försök strypa flödet i filtret lite grann och sätt för insuget med lite filtermatta som jag sade, samt komplettera med fler växter och gömställen så löser det sig nog.
Captayn skrev:Matar man dom med Artemia dom första dagarna eller kan man ha smulat flingfoder?
Uddaveka skrev:jag matar minna med nedmalt granulerat och lite netmalda maltabletter för att dom ska få ett vegetariskt tillskott. dom , som alla andra fiskarna i akvariumet får också hemmgort frysfoder 2 gånger i veckan samt flora foder.