Hur länge ruvar Saulosi?

#1 - 28 december 2002 11:26
Mitt lekpar Saulosi har nu lekt hos mig för första gången, och jag undrar hur länge de går med yngel i munnen?

Har inte riktigt fått koll på lähet helt, om det är ungefär samma tid på alla M´bunas, eller om det är olika...

//Helena
#2 - 28 december 2002 13:03
Hej!
Det är sällan malawiciklider ruvar i mindre än ca 3 veckor.
Lycka till!
/Lukas
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 28 december 2002 13:15
Hej,
3 veckor och någon dag som de flesta andra mbunas.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#4 - 28 december 2002 17:50
OK, tack så mycket!

//Helena
#5 - 22 januari 2003 00:14
Till Boerboel
mina saulosi lekte idag, din har ju lekt och så. hur lång tid tog det innan hon spottade? tog det längre än tre veckor?

------------------
crileson
#6 - 25 januari 2003 00:09
Hon spottade faktiskt efter exakt 21 dagar, men det är nog lite individuellt. Hon har iofs haft massor kullar förut, innan jag fick henne. Min N´kali ruvade i över 4 veckor. Så var inte orolig! Det kommer...=)
Ganska roligt när min Saulosi spottade faktiskt. Var lite lat när jag skulle fånga upp henne, och på 20:e dagen gjorde jag äntligen det. Hon spottade bara ett par timmar efter det.

Lycka till!

//Helena
#7 - 25 januari 2003 12:55
ärligt talat, måste man plocka ur alla stenar för att kunna få tag på honan eller hur gör ni?

vore intressant att veta för jag lyckas inte fånga ciklider i vanliga fall, det måste vara lite svårare när dem lekt ytterligare

Calle
#8 - 25 januari 2003 18:07
Japp, jag plockar ut varenda sten )=.
Vet att många tar dem om natten, då de har tänt en mycket kort stund och genast fiskar upp fisken. Fiskar har bestämda sovplatser, och mina honor som ruvade hade sovplats i stenpartiet, så det var inte så mycket att göra....

//Helena

Annons