Hur lura sambo så jag får skaffa ett kar till?

#1 - 19 september 2009 15:44
Ja, några tips? Har två kar redan men skulle behöva ett litet räkkar på ca 30 liter...
#2 - 19 september 2009 15:45
Slå in det med en rosett och ge det till henne:p?
#3 - 19 september 2009 15:50
Bara och låta henne välja en fisk som simmar i:)
#4 - 19 september 2009 15:56
Hmm det var förstås en idé... Vet inte om det går hem dock för det är inte så himla längesedan som jag fick "tillåtelse" att köpa mitt 170 liters... och vi bor på 58 kvadrat. :confused:
#5 - 19 september 2009 15:57
grani skrev:
Bara och låta henne välja en fisk som simmar i:)

Har redan köpt äckliga neontetror som simmar i 170 liters karet för att han gillar det...
#6 - 19 september 2009 15:57
Konstigt, det är alltid lättare för kvinnorna att få igenom sina krav:p...
#7 - 19 september 2009 16:02
ansjo skrev:

Ja... sist fick jag skaffa 170 liters karet för att han saknade mig när jag var bortrest, det var nog enda anledningen att han sa ja tror jag...

men nu är han i Slovakien en hel vecka och han åkte idag så... tror inte han har hjärta att bli arg på mig när han kommer hem... eller? Han är en mjukis så det kanske går bra... :D
#8 - 19 september 2009 16:02
ansjo skrev:

Nja, jag har 5 st akvarium, 3 st växtplatsbunkar/sjukhuskar. Fick igenom det:-)

Vi bor för övrigt i en 3a.
#9 - 19 september 2009 16:03
ansjo skrev:

..för att ni är sånna suckers :p (skoja bara [:-116])

Lyckades övertala mannen om attf å köpa ett 720-liters mot att jag säljer mitt 260-liters :D
Vi bor i en 2:a på 60 kvadrat ;)
#10 - 19 september 2009 16:05
ansjo skrev:

:d
Gör som jag, först under en period visar jag bilder osv på liknande "projekt" sedan en dag sitter jag och titta dig omkring i rummet, se fundersam ut (lite allvarlig)
Efter en stund undrar hon: älskling vad är det som bekymrar dig?

Svarar jo skulle verkligen vilja köra på med ett sådant projekt jag visat dig ,synd att vi inte har plats...

Och funkar inte det kör jag på ändå;)
#11 - 19 september 2009 16:06
Vill inte strö tabasco i skrubbsåren - men här är det lite tvärtom.
Jag hade hemma en liten guldfisk på lån, som gick ett par veckor och käkade ankmat - eller vad fan skiten heter - i 960-baljan. När guldkillen var klar och skulle tillbaka ner till shopen blev det nästan bråk och HSB sade; du får ställa i ordning ett kar till åt den lille grisen och köpa hem ett par kompisar... typ med det samma!
När jag var ensam hemma så åkte guldfisken plastlimousine ner till affären - där han har sina vänner!:)
#12 - 19 september 2009 16:08
flygrc skrev:

Gör som jag, först under en period visar jag bilder osv på liknande "projekt" sedan en dag sitter jag och titta dig omkring i rummet, se fundersam ut (lite allvarlig)

Svarar jo skulle verkligen vilja köra på med ett sådant projekt jag visat dig ,synd att vi inte har plats...

Det är inte så svårt, det är bara att korsa benen och säga att du har migrän:D.
#13 - 19 september 2009 16:09
Föreslå en rundtur till affärer han gärna åker till först. På hemvägen ber du snällt om bara en liten avstickare för ditt intresse oxå.
#14 - 19 september 2009 16:09
Ludde87 skrev:
Ja... sist fick jag skaffa 170 liters karet för att han saknade mig när jag var bortrest, det var nog enda anledningen att han sa ja tror jag...

men nu är han i Slovakien en hel vecka och han åkte idag så... tror inte han har hjärta att bli arg på mig när han kommer hem... eller? Han är en mjukis så det kanske går bra... :D

Det är inte så svårt, det är bara att korsa benen och säga att du har migrän:D.
#15 - 19 september 2009 16:15
eriahl skrev:
Föreslå en rundtur till affärer han gärna åker till först. På hemvägen ber du snällt om bara en liten avstickare för ditt intresse oxå.

Hm det kanske vore en idé... Skulle tro att man kan hitta något litet kar på Hornbach för inte alltför mycket pengar... Då kan han gå på... eh... netonnet eller vad det nu är som ligger där ute.
#16 - 19 september 2009 16:26
grani skrev:
Nja, jag har 5 st akvarium, 3 st växtplatsbunkar/sjukhuskar. Fick igenom det:-)

Vi bor för övrigt i en 3a.

Hmm det var bra jobbat må jag säga... något tips?
#17 - 19 september 2009 16:32
flygrc skrev:

Hmm ja... då får han vänja sig vid tanken långsamt... Planen just nu är att köpa räkorna och trycka ner i mitt 10 liters kar... sen när han kommer hem så kommer han vänja sig vid det... sen kanske han är mer mottaglig för ett LITET riktigt akvarium istället för den petbox jag har nu.

Sen kan jag påpeka att han gillar och resa och att jag har lagt ut mycket pengar för att vi ska kunna resa tillsammans... och att det då är tråkigt om han inte kan unna mig ett litet ynka akvarium till. Det gäller att komma på bra argument! :D
#18 - 19 september 2009 16:44
Kom på det ultimata sättet. Man brukar prata om vitt vin och räkor. Förbered honom på det som välkommen hem älskling. Om räkorna sen råkar vara levande i någon slags vattenbehållare som är genomskinlig. Ooops så tokigt det kan bli
#19 - 19 september 2009 18:18
eriahl skrev:
Kom på det ultimata sättet. Man brukar prata om vitt vin och räkor. Förbered honom på det som välkommen hem älskling. Om räkorna sen råkar vara levande i någon slags vattenbehållare som är genomskinlig. Ooops så tokigt det kan bli

Perfekt! :D:D:D
#20 - 20 september 2009 12:02
#21 - 20 september 2009 12:32
eriahl skrev:

Usch jag hatar att förstöra detta oerhört smarta förslag, men min sambo äter förstås inte räkor... :mad: visst är han konstig? Det som är så gott!

Som sagt, annars hade jag haft det som i en liten ask där ju!;)
#22 - 20 september 2009 12:39
Öl, chips och fotboll då:p? Men det kanske inte funkar att ha en fotboll i karet...
#23 - 20 september 2009 14:36
ansjo skrev:
Öl, chips och fotboll då:p? Men det kanske inte funkar att ha en fotboll i karet...

LEDSEN! Han gillar inte öl eller fotboll! Chips däremot går bra :D

Han är en sån person som dricker te och äter scones med marmelad :)
#24 - 20 september 2009 14:44
Nu har jag förresten varit och hämtat räkorna, så nu får de bo i den 10 liters petbox som jag har ett tag... Ska bli spännande, har bara haft amanoräkor innan, nu är det körsbärsräkor som gäller!

Sen får jag väl vädja till sambons mjuka sida, ungefär "men det är så synd om dem att bo i ett så litet kar! Kan jag inte få köpa bara ett 30 liters eller så? SNÄLLA?"
#25 - 20 september 2009 14:47
Sexstrejka? :P
#26 - 20 september 2009 14:54
Sexstrejka? :P

Hm en tanke här... Om jag hade varit kille, och jag skulle få min flickvän/ sambo att gå med på ett räkkar, hade ni föreslagit detta då också?
#27 - 20 september 2009 14:56
Nej, för det skulle aldrig funka:p! Detta påfund är bara kvinnorna som har fördel av;).
I vilket fall som helst tror jag din sista fundering kommer att funka bäst, de får snart små räklingar och kommer att överbefolka det lilla karet ganska så stort:).
#28 - 20 september 2009 15:20
ansjo skrev:
Nej, för det skulle aldrig funka:p! Detta påfund är bara kvinnorna som har fördel av;).

I vilket fall som helst tror jag din sista fundering kommer att funka bäst, de får snart små räklingar och kommer att överbefolka det lilla karet ganska så stort:).

Hm okej så du menar att kvinnor egentligen inte vill ha sex överhuvudtaget, utan bara "går med på det" för att vara snälla mot män/ få något de vill ha?

Intressant tanke...
#29 - 20 september 2009 15:27
Ludde87 skrev:
Hm okej så du menar att kvinnor egentligen inte vill ha sex överhuvudtaget, utan bara "går med på det" för att vara snälla mot män/ få något de vill ha?

Intressant tanke...

Nu börjar det verkligen gå off topic:) kommer väl snart få några riktiga garv i tråden:d Undras hur Anna Anka sett på det:rolleyes:
#30 - 20 september 2009 15:31
Kom och tänka på en grej, den här tråden kanske var befogad i alla fall :)
http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=134064
Bilagor:
#31 - 20 september 2009 15:31
flygrc skrev:
Nu börjar det verkligen gå off topic:) kommer väl snart få några riktiga garv i tråden:d Undras hur Anna Anka sett på det:rolleyes:

Ja jag vet, förlåt mig! Blir bara lite irriterad och har mycket att säga i just den frågan. Ja, jag har inte sett så mycket om Anna Anka mer än någon expressenrubrik när jag stod i kön i affären... Men hon får ju bra PR av att uttala sig så iaf.
#32 - 20 september 2009 15:35
Skulle me vilja luran frun har ett 720 i huset men har även ett 375 i garaget som inte används som jag vill ha igång men hon vill inte ha in ett akvarium till :( (hamna där när jag fick tag i ett 720 förra sommaren)
Tänkte att man annars kunde testa att föda upp någon typ av fisk eller kasnke bara köra massa olika typer av tetror i det finns ju en jäkla massa varianter av dom
#33 - 20 september 2009 15:36
Nej, det var inte så jag menade, mer att killar kanske inte vill neka för att inte missa något:p.
#34 - 20 september 2009 15:54
Ludde87 skrev:
Hm en tanke här... Om jag hade varit kille, och jag skulle få min flickvän/ sambo att gå med på ett räkkar, hade ni föreslagit detta då också?

Inget illa menat, det var ett skämt, fast Sexstrejk funkar båda vägarna.

Sexstrejk är inget jag skulle förslå, men två människor ska ju kunna komma överens om den ena vill införskaffa något, och inte behöva "Lura sin sambo" för att få som man vill.
#35 - 22 september 2009 13:07
Räkorna hämtades i söndags och bor nu i 10 liters karet. Har inte sagt något till sambon än, han får se det när han kommer hem. :confused:

Hittade en petbox (låda i plast) på ung 28 liter för 289 kr, funderar på om jag ska köpa den sen, det var en lite bättre storlek och den kommer inte bli för tung heller då räkkaret står i bokhyllan som har en maxvikt på 50 kg per hyllplan...

Känns dyrt för lite plast men det är ju den storleken jag vill åt. När jag bodde hemma gjorde glasmästaren akvarier för 4,50 kr litern, men nu var ju detta några år sedan...
#36 - 22 september 2009 13:17
Jo dyrt som fan, man kan lätt få ett begagnat akvarium for 200kr, så köp inte den där plast lådan.

Gå bara och köp ett begagnat akvarium, hittar lätt ett på blocket, så kan du säga surprise! när han får se det, känner inte din sambo men han kan väl ändå inte bli arg för ett litet akvarium :)
#37 - 22 september 2009 13:30
Jo dyrt som fan, man kan lätt få ett begagnat akvarium for 200kr, så köp inte den där plast lådan.

Gå bara och köp ett begagnat akvarium, hittar lätt ett på blocket, så kan du säga surprise! när han får se det, känner inte din sambo men han kan väl ändå inte bli arg för ett litet akvarium :)

m, det är lite så jag resonerar... att det är ju bara ett LITET akvarium :D
Å andra sidan hämtade jag hit mitt 85 liters i juli, sedan köpte jag mitt 170 liters i augusti...

det billigaste jag hittar på blocket som är i rätt storlek kostar 350 kr, då är det på 42 liter... Det borde hyllan klara om man inte häller i alltför mycket sand.
#38 - 22 september 2009 16:57
Ludde87 skrev:
m, det är lite så jag resonerar... att det är ju bara ett LITET akvarium :D

Å andra sidan hämtade jag hit mitt 85 liters i juli, sedan köpte jag mitt 170 liters i augusti...

det billigaste jag hittar på blocket som är i rätt storlek kostar 350 kr, då är det på 42 liter... Det borde hyllan klara om man inte häller i alltför mycket sand.

Ingen aning var du bor men på Hornbach i Malmö kostar ett nytt 42 l 205:-
Sedan drar det iväg med ljus osv.
Bilagor:
#39 - 22 september 2009 17:47
Ärsh! gör som jag Köp karet! det är bara 30l kar hade varit en annan femma om det handlade om ett 900l. Köp karet och fixar en romatisk middag till er båda :)
#40 - 22 september 2009 17:59
flygrc skrev:
Ingen aning var du bor men på Hornbach i Malmö kostar ett nytt 42 l 205:-

Sedan drar det iväg med ljus osv.

Bor i Lund så kanske skulle ta en tur till Hornbach innan det är dags att lämna tebaka bilen... Ja det stämmer ju med ljus men i och med att jag ska ha räkor så kan jag nog ha vanliga spottar på och sen köpa en ramp vid tillfälle. :D
#41 - 22 september 2009 18:03
Nubi skrev:
Ärsh! gör som jag Köp karet! det är bara 30l kar hade varit en annan femma om det handlade om ett 900l. Köp karet och fixar en romatisk middag till er båda :)

Hm ja han får väl skylla sig själv om han åker bort i en vecka och lämnar mig "unsupervised"...

Romantisk middag? Räcker makaroner och ketchup? :D
#42 - 22 september 2009 18:08
Ludde87 skrev:

Romantisk middag? Räcker makaroner och ketchup? :D

Det kräver en ruggigt bra efterrätt:p

Varningsflagga för att gå in på akvarieavdelningen på Hornbach, finns risk för att du kommer ut med ett större kar, om jag minns rätt så drog ett 200 kar under 800:d
#43 - 22 september 2009 18:37
flygrc skrev:
Det kräver en ruggigt bra efterrätt:p

Varningsflagga för att gå in på akvarieavdelningen på Hornbach, finns risk för att du kommer ut med ett större kar, om jag minns rätt så drog ett 200 kar under 800:d

kan inte bestämma mig! vill inte göra något utan att han vet om det men å andra sidan, om det värsta jag gör är att råka köpa ett akvarium till när han är borta så kanske det inte är så jävla illa.
#44 - 22 september 2009 19:18
Äsch! får åka till hornbach på torsdag och titta lite. Och jag håller med, flygrc, det är antagligen lite vanskligt att åka dit, därför det är bra att göra det INNAN den 25e...

[:-5]

[:-129] varför är Kjell med som en eh... smiley?
#45 - 23 september 2009 10:04
30l är ingenting! Jag köpte ett 225l + 310l när sambon var på firmafest *hehe*

Köp karet strax efter att han har åkt så du har en stund att fixa iordning karet och att allt är igång tills hans kommer hem.

Mackaroner med kethcup funkar bra :) så länge efterrätten toppar huvudrätten ;)
Kjell Fohrman
Administrator
#46 - 23 september 2009 10:17
Tips:
Vill du ha ett nytt 500 liters så letar du redan på ett 1.000 liters på Blocket. Visar upp annonsen för sambon och berättar målande och entusiatsiskt att du är på väg att köpa det och hur snyggt det skall bli där i vardagsrummet när ni har slängt ut bokhyllan.
Det blir ett jäkla liv förstås och hon/han säger - det blir över min döda kropp. Då blir man jätteledsen och med tårar i ögonen talar man om hur ledsen man är. Sambon veknar förstås lite och när man som av en slump då säger att man skulle kanske kunna tänka sig ett mindre - kanske ett 500 liters.
Då nappar sambon direkt han/hon har ju vunnit diskussionen och dessutom fått dig lite glad igen och du får som du ville från början - slutet gott, allting gott:D
#47 - 23 september 2009 10:18
Kjell har varit med förr:p....
#48 - 23 september 2009 10:22
Tips:

Vill du ha ett nytt 500 liters så letar du redan på ett 1.000 liters på Blocket. Visar upp annonsen för sambon och berättar målande och entusiatsiskt att du är på väg att köpa det och hur snyggt det skall bli där i vardagsrummet när ni har slängt ut bokhyllan.

Det blir ett jäkla liv förstås och hon/han säger - det blir över min döda kropp. Då blir man jätteledsen och med tårar i ögonen talar man om hur ledsen man är. Sambon veknar förstås lite och när man som av en slump då säger att man skulle kanske kunna tänka sig ett mindre - kanske ett 500 liters.

Då nappar sambon direkt han/hon har ju vunnit diskussionen och dessutom fått dig lite glad igen och du får som du ville från början - slutet gott, allting gott:D

Inget går upp mot vishet :) Fast man måste vara kreativ så man får ha olika strategier , de brukar inte fungera mer än en gång.
#49 - 23 september 2009 14:19
Ha ha, Kjell du är värsta master con artist :D
Kjell Fohrman
Administrator
#50 - 23 september 2009 15:11
flygrc skrev:
Fast man måste vara kreativ så man får ha olika strategier , de brukar inte fungera mer än en gång.
Nej, det klart det går inte att köra samma knep jämt - utan lite variation och förnyelse skadar inte heller:D
#51 - 23 september 2009 18:58
Nubi skrev:
30l är ingenting! Jag köpte ett 225l + 310l när sambon var på firmafest *hehe*

Köp karet strax efter att han har åkt så du har en stund att fixa iordning karet och att allt är igång tills hans kommer hem.

Mackaroner med kethcup funkar bra :) så länge efterrätten toppar huvudrätten ;)

Haha den var bra! Kjell hade också en god idé :D
#52 - 25 september 2009 14:00
Det slutade med att jag köpte "plastlådan" som är på 25 liter för jag insåg att jag kommer att flytta inom tre år, och jag har redan två akvarier som kommer bli en pain in the ass att flytta. Med plastlådan kan jag bara tömma så att det är lite vatten kvar och sen flytta med inredning och allt.

Så nu återstår det bara att se vad sambon säger, han ville inte att jag skulle skaffa räkor överhuvudtaget så det blir intressant... Han kommer hem i morgon. Hittade även en minidoppvärmare som klarar 25-60 liter för 135 kr så den köpte jag, så kan jag ev släppa ner lite yngel vid behov också, de bör ju inte kunna äta räkorna :D

Annons