ansjo skrev:Konstigt, det är alltid lättare för kvinnorna att få igenom sina krav:p...
ansjo skrev:Konstigt, det är alltid lättare för kvinnorna att få igenom sina krav:p...
flygrc skrev::d
Gör som jag, först under en period visar jag bilder osv på liknande "projekt" sedan en dag sitter jag och titta dig omkring i rummet, se fundersam ut (lite allvarlig)
Efter en stund undrar hon: älskling vad är det som bekymrar dig?
Svarar jo skulle verkligen vilja köra på med ett sådant projekt jag visat dig ,synd att vi inte har plats...
Och funkar inte det kör jag på ändå;)
Ludde87 skrev:Ja... sist fick jag skaffa 170 liters karet för att han saknade mig när jag var bortrest, det var nog enda anledningen att han sa ja tror jag...
men nu är han i Slovakien en hel vecka och han åkte idag så... tror inte han har hjärta att bli arg på mig när han kommer hem... eller? Han är en mjukis så det kanske går bra... :D
eriahl skrev:Föreslå en rundtur till affärer han gärna åker till först. På hemvägen ber du snällt om bara en liten avstickare för ditt intresse oxå.
flygrc skrev::d
Gör som jag, först under en period visar jag bilder osv på liknande "projekt" sedan en dag sitter jag och titta dig omkring i rummet, se fundersam ut (lite allvarlig)
Efter en stund undrar hon: älskling vad är det som bekymrar dig?
Svarar jo skulle verkligen vilja köra på med ett sådant projekt jag visat dig ,synd att vi inte har plats...
Och funkar inte det kör jag på ändå;)
eriahl skrev:Kom på det ultimata sättet. Man brukar prata om vitt vin och räkor. Förbered honom på det som välkommen hem älskling. Om räkorna sen råkar vara levande i någon slags vattenbehållare som är genomskinlig. Ooops så tokigt det kan bli
SimonSaysBaka skrev:Sexstrejka? :P
ansjo skrev:Nej, för det skulle aldrig funka:p! Detta påfund är bara kvinnorna som har fördel av;).
I vilket fall som helst tror jag din sista fundering kommer att funka bäst, de får snart små räklingar och kommer att överbefolka det lilla karet ganska så stort:).
Ludde87 skrev:Hm okej så du menar att kvinnor egentligen inte vill ha sex överhuvudtaget, utan bara "går med på det" för att vara snälla mot män/ få något de vill ha?
Intressant tanke...
flygrc skrev:Nu börjar det verkligen gå off topic:) kommer väl snart få några riktiga garv i tråden:d Undras hur Anna Anka sett på det:rolleyes:
Ludde87 skrev:Hm en tanke här... Om jag hade varit kille, och jag skulle få min flickvän/ sambo att gå med på ett räkkar, hade ni föreslagit detta då också?
SimonSaysBaka skrev:Jo dyrt som fan, man kan lätt få ett begagnat akvarium for 200kr, så köp inte den där plast lådan.
Gå bara och köp ett begagnat akvarium, hittar lätt ett på blocket, så kan du säga surprise! när han får se det, känner inte din sambo men han kan väl ändå inte bli arg för ett litet akvarium :)
Ludde87 skrev:m, det är lite så jag resonerar... att det är ju bara ett LITET akvarium :D
Å andra sidan hämtade jag hit mitt 85 liters i juli, sedan köpte jag mitt 170 liters i augusti...
det billigaste jag hittar på blocket som är i rätt storlek kostar 350 kr, då är det på 42 liter... Det borde hyllan klara om man inte häller i alltför mycket sand.
flygrc skrev:Ingen aning var du bor men på Hornbach i Malmö kostar ett nytt 42 l 205:-
Sedan drar det iväg med ljus osv.
Nubi skrev:Ärsh! gör som jag Köp karet! det är bara 30l kar hade varit en annan femma om det handlade om ett 900l. Köp karet och fixar en romatisk middag till er båda :)
Ludde87 skrev:
Romantisk middag? Räcker makaroner och ketchup? :D
flygrc skrev:Det kräver en ruggigt bra efterrätt:p
Varningsflagga för att gå in på akvarieavdelningen på Hornbach, finns risk för att du kommer ut med ett större kar, om jag minns rätt så drog ett 200 kar under 800:d
Kjell Fohrman skrev:Tips:
Vill du ha ett nytt 500 liters så letar du redan på ett 1.000 liters på Blocket. Visar upp annonsen för sambon och berättar målande och entusiatsiskt att du är på väg att köpa det och hur snyggt det skall bli där i vardagsrummet när ni har slängt ut bokhyllan.
Det blir ett jäkla liv förstås och hon/han säger - det blir över min döda kropp. Då blir man jätteledsen och med tårar i ögonen talar man om hur ledsen man är. Sambon veknar förstås lite och när man som av en slump då säger att man skulle kanske kunna tänka sig ett mindre - kanske ett 500 liters.
Då nappar sambon direkt han/hon har ju vunnit diskussionen och dessutom fått dig lite glad igen och du får som du ville från början - slutet gott, allting gott:D
Nej, det klart det går inte att köra samma knep jämt - utan lite variation och förnyelse skadar inte heller:Dflygrc skrev:Fast man måste vara kreativ så man får ha olika strategier , de brukar inte fungera mer än en gång.
Nubi skrev:30l är ingenting! Jag köpte ett 225l + 310l när sambon var på firmafest *hehe*
Köp karet strax efter att han har åkt så du har en stund att fixa iordning karet och att allt är igång tills hans kommer hem.
Mackaroner med kethcup funkar bra :) så länge efterrätten toppar huvudrätten ;)