Hur många?

#1 - 24 januari 2008 15:31
Jag har för tillfället en siames men jag funderar på att någon gång kanske köpa fler. så min fråga är väl kort och gott hur många dem vill vara eller bör vara :) PS. akvariet är, hehe :P, på 112liter, så det är litet.DS
#2 - 24 januari 2008 15:42
Hur många andra fiskar har du?
Tycker att 112l är lite litet för fiskar som blir 10-15cm...
#3 - 25 januari 2008 18:18
Jo, kan tänkas, men det är långt till nästa djuraffär som har en mindre mal sort, och kan inte låta kompisen "langa". Iaf så har jag guppys och platys, även två gurami. Det står nedan
#4 - 25 januari 2008 20:36
Nästan alla djuraffärer kan beställa in vad man önskar.
#5 - 26 januari 2008 08:29
Jo, men det är svårt att komma ihåg att fråga. :P Har iaf planerat att sälja siamesen om den blir för stor, men hitills trivs den :)
#6 - 26 januari 2008 08:38
Eller varför inte skaffa ett större akvarium ;)
Ett år borde han kunna vara lycklig i ditt kar iaf.

Du skrev inte hur många guppysar och platysar du har eller om karet är nystartat. Är det väl inkört och du inte har så många av de sorterna skulle jag skaffa 2-3 siameser till. Dock är de ganska livliga och jag har hört att guramisar kan bli stressade av livliga fiskar.
#7 - 26 januari 2008 11:41
Jag har hitills kanske bara fem vuxna fiskar(guppys och platys sammanlagt) ananrs har jag bara yngel, änn så länge. Min siames och guramisarna har inte irriterat varandra så mycket vad jag kan se. Siamesen åker omkring i akvariet, lever väl lite sitt eget liv, men håller sig mestadels undan för dem andra fiskarna, förutom vid matdags :) Karet har varit igång sen hösten.
#8 - 26 januari 2008 11:46
Då skulle jag köpa 2-3st till (det gör inget om de är hälften så stora) och satsa på att köpa ett större akvarium om ett år.
#9 - 26 januari 2008 12:01
OK, jo jag får ju betala akvarium själv men om man fick ett i present så måste man fortfarande hitta ett ruma att ha det i( mina föräldrar har redan gått med på "en hel djuraffär" med endast två akvarium där uppe, men om man kunde övertala dem till att ha ett stort gemensamt akvarium vore det toppen ju :) Jag får fundera på hur jag ska lösa problemet under tidens gång, för ska jag har några kakaduor i akvariet måste jag ju flytta siameserna isf. :)
#10 - 26 januari 2008 12:22
Åh, hitta värsta fina, sexkantiga på blocket :O
#11 - 26 januari 2008 12:56
Tänk på att en hel del fiskar hellre vill ha ett långt än ett högt akvarium dock. Läst artbeskrivningarna här på zoopet.
#12 - 26 januari 2008 13:20
Jo, vet ;)

Annons