Hej!
Min akvarium är 54 liter
Jag har:
3 svärdbärare
6 platy
3 molly dalmatin
10 neontetror
Och frågan är hur många fiskar kan jag ha i min akvarium?
Har mina fiskar som jag redan har för lite utrymme?
lordi.4ever.94 skrev:Men mina malar gömmer sig hela tiden så jag tror inte att dom behöver så mycket utrymme...
toccata skrev:fråga först och främst i olika djuraffärer där du bor om de vill ta emot malarna. kanske kan du få lite växter, eller de andra två fiskarna du ville ha för dessa malar. alltså, att du byter fiskarna mot andra fiskar i affären.
sådana malar är ganska lättsålda för djuraffären, så jag kan tänka mig att någon vill ta emot dem. problemet enligt mig, är väl att de troligen kommer sälja malarna till någon annan som har ett akvarium i din storlek.... därför vore det allra bästa om du går till en riktig AKVARIE-affär, där de verkligen har kunskap om fiskar. om du bor i stockholm finns tex. Akvarielagret.
sen kan du även sätta in en annons i tidningen eller på olika akvariesidor på nätet (sök på google) där du säger att dessa två malar bortskänkes.
lordi.4ever.94 skrev:Japp, där jag bor har vi bara 1 djuraffär så jag får gå dit och se om vad jag kan göra...
Jag har en kompis som skulle köpa en sånn mal som jag har och hon frågade om man kan ha den i ett skål och då sa dom att det är okej, hennes skål är jätteliten (jag har en likadan till mina ynglar)
Ljög dom i affären ??? :confused:
Thomas&Anna skrev:Om jag inte minns fel så läste jag för ett tag sedan att efter 1/9 är det förbjudet att ha fiskar i skål så man kan undra vad affären håller på med.
Thomas
lordi.4ever.94 skrev:kan jag har räkor tillsammans med yngel?