hur många fjärilar?

#1 - 9 september 2009 10:47
Hur många ska man helst ha??:D
#2 - 9 september 2009 13:55
Svårt att säga, för det beror på akvariestorleken och övriga invånare, dessutom spelar typen av inredning in. Men minst ett par för att de skall trivas (om akvariet är stort nog).
#3 - 9 september 2009 14:02
jag har ett 220-liters med guppy,platy,scalare,mal,kuhliiål och fembandsbarb.

Ungefär hur många behöver jag för att de ska trivas?
just nu har jag två stycken fjärilar.
#4 - 10 september 2009 07:10
I det akvariet får du nog inte plats med fler fiskar, dessutom tror jag du kan se i stjärnorna efter överlevande yngel i det akvariet. De flesta andra fiskar du har (om inte alla!) kommer nog att kalasa på ynglen eller rommen så fort den lagts/de är frisimmande...
#5 - 10 september 2009 11:28
Hej tränger mig på lite...har ett 250 lit med tre par fjärilar. Platys och bara ansictrusar. Är det lagom mängd fisk.....verkar ha bra vatten och kultur för de lekte samma dag jag släppte i fjärilarna.
Har sex stora ancistrusa och lite yngel....kanske femton platys...
Mina fjärilar hette German Blue....superfina och hyfsat stora.
Tack A.
#6 - 10 september 2009 13:24
annika: fick du yngel då?

fjärilar leker väldigt lätt (tycker jag) och att få rom är inga större probs. att få yngel är däremot sju resor svårare! :p
#7 - 11 september 2009 19:40
Nä än så länge har de inte lagt ägg. De verkar ha sina revir och gud nåde om de kommer för närma......kul att titta på. Kommer ej ihåg hur lång tid det tar från lek tills att de lägger rom. De brukar ju misslyckas de första gångerna. Har haft gul fjäril
för ett år sedan. Då lyckades jag aldrig med att få yngel...hoppas på bättre tur denna gång.A.

Annons