hur många kampfiskar ?

#1 - 11 februari 2008 15:33
hej tänkte dela av ett 75liters akvarie i två och ha en hane i vardera del med 2 eller 3 honor

tror ni detta kommer at funka?
#2 - 11 februari 2008 17:02
tror att det blir för lite utrymme för fiskarna - skippa honorna isf men glöm inte att kamphanarna inte ens får se varandra.
#3 - 11 februari 2008 17:13
mitt tips: skippa honor och sätt filtermatta imällan
Bilagor:
#4 - 11 februari 2008 18:42
aggro

rödtoppen skrev:
tror att det blir för lite utrymme för fiskarna - skippa honorna isf men glöm inte att kamphanarna inte ens får se varandra.

okej trodde bara att det var hanarna som inte gick ihopa..

Är honorna verkligen så aggro?
Om man skulle ta hela akvariet och bara ha en hane och två honor, men plantera rejält tätt?

annars får jag väll ge upp det, vill ju inte att de ska må dåligt;)
#5 - 11 februari 2008 19:16

Om man skulle ta hela akvariet och bara ha en hane och två honor, men plantera rejält tätt?

det hade blivit jättebra, du hade kunnat ha 3 honor till honom.

Om man har otur så kan honorna vara aggressiva men oftas så är det hanen som är det.
#6 - 11 februari 2008 22:11
Min hanne var lugnet själv... dock var de två honorna riktiga... riktigt bitska! Men vad jag har lärt mig om kampfiskar så är det att de har väldigt mycket 'personlighet'. Väldigt individuella... Så det är svårt att veta på förhand hur de ska reageara på varandra.
#7 - 12 februari 2008 21:06
Ahlqvist skrev:
Min hanne var lugnet själv... dock var de två honorna riktiga... riktigt bitska! Men vad jag har lärt mig om kampfiskar så är det att de har väldigt mycket 'personlighet'. Väldigt individuella... Så det är svårt att veta på förhand hur de ska reageara på varandra.

okej, ska man stoppa i alla samtidigt eller köpa en i taget?
#8 - 12 februari 2008 23:11
Vet inte vad som är bäst.. min hanne fick gå själv ett tag innan jag släppte i honorna iaf. Men om det gjorde någon nytta det vet i fasen =P För honorna var fortfarande mer dominanta.

Annons