hur mycket låter era pumpar?

#1 - 3 november 2008 20:04
Jag köpte en ny för några dagar sedan eftersom den gamla var jättegammal och för liten. När man lägger örat mot akvariet hör man att den låter ganska mycket, är det så i era akvarium också? Det var så med den förra pumpen med.. har ett 100 l akvarium. Det är kanske helt normalt:P men det borde inte vara så roligt att leva i ett konstant brummande liksom tänkte jag.

Mvh sofie
#2 - 3 november 2008 20:53
Jag kör enbart med filter från Rena och alla mina filter är totalt knäpptysta.... kvalité!
#3 - 3 november 2008 21:40
lägger man örat mot karet så låter alla innerfilter (även rena[:o]) litegrann vissa mer än andra verkar dock inte vara nått som besvärar fisken, isåfall skulle man märkas genom stress och sjukdomsfall och bleka färger! annars är eheim 2048,2252 och aquael unifilter väldigt tysta!
#4 - 3 november 2008 21:41
Spiksoppa skrev:
Jag köpte en ny för några dagar sedan eftersom den gamla var jättegammal och för liten. När man lägger örat mot akvariet hör man att den låter ganska mycket, är det så i era akvarium också? Det var så med den förra pumpen med.. har ett 100 l akvarium. Det är kanske helt normalt:P men det borde inte vara så roligt att leva i ett konstant brummande liksom tänkte jag.

Mvh sofie
vad är det för pump?
#5 - 3 november 2008 22:04
en Fluval Innerfilter 3 plus.. :)
#6 - 3 november 2008 23:14
Spiksoppa skrev:
en Fluval Innerfilter 3 plus.. :)
dessa brukar vara relativt tysta men ska man ha riktigt tysta pumpar så måste de ha impelleraxeln upphängd i gummilager som de pumpar jag nämnde i förra inlägget!
Bilagor:

Annons