Hur mycket orkar en guppy hona?

#1 - 10 februari 2007 10:04
Hej!

Om det nu är så att de får yngel var 28:onde dag, Hur många orkar hon med?

Verkar ju jobbigt att vara med barn jämt (vet ju själv:) ).Är det bra om man delar på dem o låter henne (eller honom) vara i ett annat akvarium. Så att hon får andas ett tag?

Tacksam för all hjälp!
#2 - 10 februari 2007 10:47
*lol* :)
#3 - 10 februari 2007 10:51
Ja, du!

vilex skrev:
Hej!

Verkar ju jobbigt att vara med barn jämt (vet ju själv:) ).Är det bra om man delar på dem o låter henne (eller honom) vara i ett annat akvarium. Så att hon får andas ett tag?

Tacksam för all hjälp!

:D Ett P-piller skulle sitta bra. I det fria kan hon kanske simma ifrån de testosteronstinna hannarna men i ett akvarium blir det svårare!:D Hon kanske inte blir så gammal i fångenskap?:confused:
#4 - 10 februari 2007 10:53
Påminner om Mobergs.... var det Utvandrarna?
"Oskar, jag tyar icke mer!" ... :)
#5 - 10 februari 2007 10:58
Svåra tider...

Aquastyle skrev:
Påminner om Mobergs.... var det Utvandrarna?

"Oskar, jag tyar icke mer!" ... :)

:) De hade inte heller p-piller men en dj---a fertilitet....:)
#6 - 10 februari 2007 12:40
En skillnad är dock att guppyhonorna är förrådsbefruktande dvs de kan själva välja när de ska sätta igång med en kull.
#7 - 10 februari 2007 15:23
...mmm, o en annan skillnad är att hanarna inte lämnar dem ifred, ens när de är gravida. Det har jag för mig att Oskar gjorde, med Kristina... :)
#8 - 10 februari 2007 15:28
Det ska du inte...

Aquastyle skrev:
...mmm, o en annan skillnad är att hanarna inte lämnar dem ifred, ens när de är gravida. Det har jag för mig att Oskar gjorde, med Kristina... :)

:D försöka inbilla mej! Barnen föddes ju på löpande band, inte var 28 dag förstås, men ett varje år!:D Testosteronet min käre Watson!:D
#9 - 10 februari 2007 15:30
Vilex....

vilex skrev:
Hej!

Tacksam för all hjälp!

:) antar att du förväntade dej en fullständigt seriös diskussion, förlåt oss!:)
#10 - 10 februari 2007 16:02
Mina guppyhonor har hittills inte blivit så gamla. Jag tänker att det kan vara just för att de föder ungar hela tiden.
#11 - 10 februari 2007 16:47
Måste ju tära på krafterna!!!

Knyttet skrev:
Mina guppyhonor har hittills inte blivit så gamla. Jag tänker att det kan vara just för att de föder ungar hela tiden.

:confused: Tänk dej själv? Men egentligen har ju ingen dött av det om bara den rätta vården och omsorgen varit rätt? Men kanske ett forkortat liv då, eventuellt?:)
#12 - 10 februari 2007 16:50
vilex skrev:

Verkar ju jobbigt att vara med barn jämt (vet ju själv:) ).

Är du med barn jämt? :p Förlåt, förlåt, kunde inte låta bli...! :D
#13 - 10 februari 2007 16:57
Hm!

Nitra98 skrev:
Är du med barn jämt? :p Förlåt, förlåt, kunde inte låta bli...! :D

:) Visserligen är det lördag, men seriöst var det!:)
#14 - 10 februari 2007 17:06
Malinitzi skrev:
:confused: Tänk dej själv? Men egentligen har ju ingen dött av det om bara den rätta vården och omsorgen varit rätt? Men kanske ett forkortat liv då, eventuellt?:)

Jag sköter om dem efter bästa förmåga :) Men just guppyna går det inget vidare med, misstänker att jag inte har fått tag på särskilt bra exemplar än.
Varken hanar eller honor lever så länge som de borde kunna göra, men hanarna klarar sig helt klart bättre än honorna.
#15 - 10 februari 2007 17:28
Och i verkliga livet.....

Knyttet skrev:
Jag sköter om dem efter bästa förmåga :) Men just guppyna går det inget vidare med, misstänker att jag inte har fått tag på särskilt bra exemplar än.

Varken hanar eller honor lever så länge som de borde kunna göra, men hanarna klarar sig helt klart bättre än honorna.

:) klarar sig honorna bättre än hanarna! Omvänt, alltså!:D
#16 - 10 februari 2007 17:38
Malinitzi skrev:
:) klarar sig honorna bättre än hanarna! Omvänt, alltså!:D

nu hänger jag inte med [:-100]
#17 - 10 februari 2007 17:48
Som vi ....

Knyttet skrev:
nu hänger jag inte med [:-100]

:) människor Knyttet, där överlever kvinnan oftast mannen, även om hon får många barn.:)
#18 - 10 februari 2007 17:52
:p ok

Annons