Hur ofta ändrar ni om i era akvarium?

#1 - 4 oktober 2006 10:34
Har upptäckt att där HELA tiden är saker som jag vill göra i mina akvarium. Flytta en rot hit eller dit, byta en sten där, göra en grotta där osv osv! Förstår att det kan vara ganska så stressande för fiskarna men även om jag fixar till och tycker att NU är karen PRECIS som jag vill ha dem så har jag en vecka senare upptäckt att det kunde bli LITE bättre om jag gjorde det o detta.

Hur är det för er? Flyttar ni också runt i era akvarium eller är det en nybörjar grej bara?
#2 - 4 oktober 2006 11:26
Puhh, va skönt å höra att det finns fler... trodde jag var halvknäpp.
Men allvarligt talat, det är väl en stor del av nöjet att förbättra och försöka "få till det", fast iofs blir man ju som sagt nästan aldrig nöjd.
Och om man blir nöjd får man väl börja med ett nytt akvarie, har själv tre nu ;-)

Mvh
#3 - 4 oktober 2006 12:11
Jo, en stor del av nöjet ligger nog just i "pysslandet". Hade man velat hade man nog kommit undan med en timmes jobb varannan vecka med vattenbyte och liknande men det är ju så kul att "fixa".

Fler akvarium är nog ett måste.. Har själv två stycken nu och det tredje är beställt.. och har redan börjat planera för ett fjärde!
#4 - 4 oktober 2006 12:50
Jag har faktiskt inte rört mitt på över två år. Börjar klia lite i fingrarna nu.
#5 - 4 oktober 2006 17:05
Ja... nog hittar man alltid något man vill ändra på. Jag funderar just nu på en hel makeover med storrengöring och byte av sand och inredning, växterna börjar se lite risiga ut och jag vill ju egentligen ha svart sand så... :D
#6 - 4 oktober 2006 19:25
pysslar lite vid vattenbyten, flyttar nån växt, vänder på en rot, lite småfix bara... men igentligen skulle jag vilja göra om allt från början med ny sand och nya stenar/rötter men det kostar ju så mkt...
#7 - 4 oktober 2006 20:18
jag ska göra om mitt nu om bara någon dag med ny sand nya växter och någon jättestor rot:P
#8 - 4 oktober 2006 22:50
Jag måste rensa ut växter varje vecka annars växer det igen så jag inte kan mata fiskarna :-) Gäller flera av mina akvarier :-) Annars köper jag mest nya växter då och då samt sätter igång något nytt akvarium :-)

/Matsvin.

Annons