Kenny*92 skrev:Hej,jag är liet små arg på att mina rötter färgar.har nu tagit ur dom.kan jag byta 20 l vatten varje dag?
Stew skrev:Byter du 80% av vattnet varje dag? Låter ju sådär bra... Men men. Fungerar det så fungerar det...
Stew skrev:att byta 80% av vattnet varje dag är inget man bör göra i ett sällskapsakvarie. Tycker enbart att hyffsat erfarna akvarister ska göra det, för de kan ta hand om resultaten. Vattenvärden osv.
Det måste finnas en god orsak till att byta så mycket vatten. Såsom nedskräpning vid födning, eller att discus är vana vid att ha ett fräsch strömmande vatten hela tiden...
Att en rot färgar vattnet är inte en bra orsak till att byta 80% av vattnet varje dag...
Kenny*92 skrev:Men mitt vatten är absolute inte svart! de e piss gult,i don like it.men fint då vet jag va jag kan göra idag iaf:D
Glenn skrev:Jo det är flera odlare siom gör det och vissa byter tom 200%. Men detta beror på att dom matar på ordentligt och att fiskarna växer fortare om man också bytr mkt vatten:)