Lägger upp detta som tråd internt. Passar det bättre någon annanstans, så flytta den gärna, Kjell!:)
I alla fall, det gäller den delikata frågan hur man påpekar misskötsel av fiskar? Har grubblat ett tag på denna fråga då jag vid ett par tillfällen kommit hem till, ja, ni vet, bekanta i vänskapskretsen, som har akvarium. Däri har det funnits fisk som inte mått bra. Ni vet, för litet akvarium, för många fiskar/för stora etc. Hur tar man upp en sådan sak utan att blockera kommunikationen? Det kan vara känsligt med kritik redan med sådana man känner, hur gör man då med bekanta? Vill ju samtidigt uppmuntra akvarieintresset.
Kanske Zoopet har visitkort med hemsideadressen som man kunde lämna ut?;):D (frågar halvt på allvar)
Djurvännen i mig lider av att se en ledsen scalare trycka mot ett hörn i ett för lågt och för litet akvarium - men jag kan ju inte plocka upp fiskar hos folk första gången jag är där.:(
Jag tror ni förstår vart jag vill komma. Hur gör ni andra och/eller vad anser ni att man bör göra i sådana situationer?
TAcksam för svar.