Hur pass farligt?

#1 - 16 januari 2007 18:45
En dum sak möjligen men jag var tvungen att pröva :) Kastade i ett litet hörn av en ostkrok i akvariet för att se om det var omtyckt :)
De vart helt jävla galna i det :) Speciellt Praktbotiorna :) jag har ju på känn att det inte riktigt e rätt kost för fiskar :) Men eftersom jag såg i en tråd att vissa av er verkar vara väldigt insatt i olika saker som man kan mata dem med så vart jag intresserad av att se exakt hur farligt det kan vara? Skulle ju vara sjysst att kunna dela med sig lördags godis framför filmerna på helgerna :)
#2 - 16 januari 2007 18:49
Ja, särskilt då salta fiskar:D !
Det är säkert inte varken hälsosamt för fisken eller för vattnets kvalitét att lägga i ostbågar, och är den inte uppäten så är mitt råd att försöka få upp resterna snarast.
#3 - 16 januari 2007 19:02
ansjo skrev:
Ja, särskilt då salta fiskar:D !

Det är säkert inte varken hälsosamt för fisken eller för vattnets kvalitét att lägga i ostbågar, och är den inte uppäten så är mitt råd att försöka få upp resterna snarast.

Ha ha. Den var i storlek som en ärta så den tog slut på max 20sek :) Det riktigt bubbla i vattnet då de tog den.
#4 - 16 januari 2007 19:12
är ost överhuvudtaget farligt för fiskar?
#5 - 16 januari 2007 19:16
Inte en aning, men jag vill nog inte testa.
Kan iofs vara häftigt om de får gaser i magen av det, så bubblar det från mer än växterna:D .
#6 - 16 januari 2007 19:52
Håll dej till det som är helt ofarligt. Mina firrar och alla de andra små har FEST då jag lägger i några majskorn (ej skalet), gröna ärtor eller en bit räka. Ska pröva med broccoli och brysselkål också....

Annons