Hur ser Corydoras ägg ut?

#1 - 22 december 2008 17:37
Tänker då främst på corydoras julii... Sen undrar jag hur ynglen ser ut? Vill bara veta vad jag ska leta efter.

Sen är alla som har lite olika tips och trix om hur man odlar dessa välkomna att skriva i tråden.
#2 - 22 december 2008 17:42
Vitaktiga lite halvgenomskinliga, ca 2-3 mm stora och sitter på allt möjligt i karet, på rutorna, växterna mm.
#3 - 22 december 2008 17:53
Ok. sitter en och en då?
Ser inte zebrasnäckornas ägg ungeför likadana ut?
#4 - 22 december 2008 18:53
De sitter en och en. Sebrasnäckornas ägg är helvita och mindre, har du väl sett skillnaden så tar du inte fel mellan dessa;).
#5 - 23 december 2008 11:53
skulle dett akunna va Corydoras ägg? om det är det så har ja isåfall romläggning i båda mina akvarium nu.. JD,Multispinosa och metallpansarmal
#6 - 23 december 2008 13:31
Jag skulle nog säga att det är det, men jag vet inte hur så många andra ägg ser ut...[:o]
#7 - 24 december 2008 11:21
nesseman skrev:
skulle dett akunna va Corydoras ägg? om det är det så har ja isåfall romläggning i båda mina akvarium nu.. JD,Multispinosa och metallpansarmal

Det ser ut som Corydorasrom ja. Trevligt :)
Olika Corydoras lägger rom på lite olika sätt, ibland bara ett och ett och ibland i klumpar. T ex Corydoras aeneus brukar lägga fler åt gången, kanske 10-15 st i en klump. Corydoras duplicareus lägger ett och ett och C.gossei 4-5 i taget.
Rommen har lite olika diameter också. Av dom jag har lägger duplicareus de största kornen och sterbai de minsta.

Annons