Hur ser erat malawikar ut?

#1 - 8 januari 2007 14:21
Hej!

Jag funderar på att starta upp ett malawikar. Det vore grymmt kul att se hur allas malawikar ser ut! med inredning, bakgrund, fiskar å allt! Så man kan få lite inspiration själv också!

Så lägg nu upp alla vackra bilder på malawikar! :)

Mvh. Simon
#2 - 8 januari 2007 14:38
Här är lite bilder fårn mitt mbunas-kar med golden och demasoni. Inredningen är kolsten, svart plastbakgrund och svart rådasand. Bilden gör egentligen itne det hela rättvisa, men ger en ide om hur det ser ut. NU är det dessutom mer sten i, och en stor javaormbunke i avrje hörn, istället för anubiasen.
#3 - 8 januari 2007 14:54
Bilder på mitt 222 liters finns på min zoon! :D

//MVH Tulle
#4 - 8 januari 2007 15:04
skitsnyggt akvarium tulle!

En bakgrund gör så mkt! Men jag tänker inte betala tre tusen för BTN.. hur gjorde du din? är det riktiga stenar fastlimmade på frigolit lr?

Skitsnygga Demasoni Nils!

Fortsätt lägga upp bilder! :)
#5 - 8 januari 2007 15:09
Simpor skrev:

En bakgrund gör så mkt! Men jag tänker inte betala tre tusen för BTN.. hur gjorde du din? är det riktiga stenar fastlimmade på frigolit lr?

Tackar tackar! :D

Hela är gjord av frigolit som jag själv har slipat till och laggt på husfix blandad med färgpigment för att sedan lacka med en vattenfast lack.
Här är en bra tråd där det finns lite om hur man gör frigolitbakgrunder.

//MVH Tulle
#6 - 8 januari 2007 15:17
Här är en skit bra sida med många bilder .. http://einrichtungsbeispiele.de/
Gå in under Aquarien sen malawi mycket gottigott där !
#7 - 8 januari 2007 15:26
så här der mitt ut.. fast ja börjar tröttna lite på inredningen.. vill ha lite mer öppet och en snyggare bakgrund
#8 - 8 januari 2007 15:32
OK, tulle..det finns nog hundra sätt att göra frigolitbakgrunder svåra att tillverka ^^ Men även vissa enklare sätt :)

Tack för länken mange!
#9 - 8 januari 2007 15:38
100 sätt räcker nog inte ;)

Men speciellt svårt tyckte jag inte det var. Själva karvningen var ju bara rolig(ok kanske lite jobbigt osså då) och det går ju i pricip inte o misslyckas heller då man lätt kan fixa det problem man råkar göra. Det svåraste tyckte jag var att få rätt färg på husfixen så man fick en naturtrogen färg. Men med lite tålamod och en hel del rörande så får man till slut fram en färg man är nöjd med o då är det bara att blaska på! :D

//MVH Tulle
#10 - 8 januari 2007 15:48
Simpor skrev:

Det är inte bara BTN som har bakgrunder, utan det finns flera piratkopior som fungerar precis lika bra.. har en i ett av mina akvarier o det ser görbra ut ändå fast det inte är BTN..
kolla på pwss.se så hittar du en mängd andra bakgrunder från andra företag, även BTN
#11 - 8 januari 2007 15:50
tycker själv att pangea har dom snyggaste "rock" bakgrunderna
#12 - 8 januari 2007 15:58
ähh min 55-60 liters e finare än era :P jag har något ni inte har, gollum nere på botten

http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1081712&gid=1081721
#13 - 8 januari 2007 16:03
Amaro skrev:
ähh min 55-60 liters e finare än era :P jag har något ni inte har, gollum nere på botten

http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1081712&gid=1081721

smaken är som baken som tur är.
#14 - 8 januari 2007 16:06
hahaha, ni skakar på huvudet då ni ser akvarium inredda som mitt eller?
lite sårande, men men erkänner att jag e amatör
#15 - 8 januari 2007 18:37
Tack för länken whizzer! tror nog ändå att jag gör en egen..fanns en variant där man i princip bara limmar fast skiffer på frigolit..

Amaro, tyvärr faller ditt akvarium mig inte riktigt i smaken ;) life för mkt i det..

Men tack för bilderna! Och fortsät lägga upp!

Mvh. Simon
#16 - 8 januari 2007 20:59
Njae, jag tycker väl att det avr rätt ok, förutom pelaren, men det är ju lite off topic då detta var en tråd om MALAWI-akvarium, och jag hoppas att du inte har malawis i de där karen?
#17 - 8 januari 2007 21:01
Njae, jag tycker väl att det avr rätt ok, förutom pelaren, men det är ju lite off topic då detta var en tråd om MALAWI-akvarium, och jag hoppas att du inte har malawis i de där karen?

tycker jag skådar en kampfisk eller nåt och en platy eller svärdbärare eller nåt liknande.
#18 - 9 januari 2007 11:26
nej nej inga malawis bara sällskapsfiskar =)
#19 - 9 januari 2007 11:27
ps att ja la in min länk o skrev att mitt akvarium var finare var ett skämt hehe..trodde ni skulle förstå detta men men :P

Annons