Hur ska jag klara detta?

#1 - 14 februari 2007 18:32
Jag fick ett erbjudande att få en massa fiskar av en bekant. Hennes pappa ringde mig och sa att dom skulle göra sig av med sina fiskar. Tar ingen dom så kommer dom bara spola ner dom i toaletten. Jag frågade pappan vad det var för fiskar och det kunde han inte svara på utan sa bara att dom var mellan 2 cm och 8 cm stora.
Visst säger jag, Eva skulle komma hem från semestern om några dagar så jag kan ju prata med henne då, tänkte jag.
Jodå, jag pratade med henne och bestämmde att jag skulle komma upp och titta på dom.
Kommer hem till dom och ser ett 500L kar...:eek: ... Mitt är bara 160L.
Och vad har dom i detta kar? Jo bara Gurami och inte en enda som är under 10 cm.
Hur ska jag nu göra då?
Vill ju inte att dom ska ta livet av alla fiskarna.:(
#2 - 14 februari 2007 18:38
fråga om du får hela karet :D??....nä men prata med dem annars om att de kanske kan ge dem till en djuraffär eller nått sånt
#3 - 14 februari 2007 18:38
köp karet och fiskarna
#4 - 14 februari 2007 19:53
Jag frågade faktiskt om vi kunde byta så han fick mitt kar och jag hans :) Men det gick han inte med på.
Han tycker det är besvärligt att försöka bli av med dom via annons eller annat, jag frågade honom varför han inte gjort det nämligen.
#5 - 14 februari 2007 20:03
icejoy skrev:
Jag frågade faktiskt om vi kunde byta så han fick mitt kar och jag hans :) Men det gick han inte med på.

Han tycker det är besvärligt att försöka bli av med dom via annons eller annat, jag frågade honom varför han inte gjort det nämligen.

hehe...det var ju synd...men fråga om du kan ge någon billg peng för karet^^.......men jag tycker inte att han ska spola ner fiskarna!!!........be han ge dem till en fiskaffär annars
#6 - 14 februari 2007 20:05
Han ska ha ciklider i karet, därför fick jag inte det.
Jag kan försöka fråga honom igen, det är ingen här som är manad att adoptera en eller en annan fisk? Han vill inte ha något för dom.
#7 - 14 februari 2007 20:08
jag kan ta alla men bor ju lite grymt opassligt
#8 - 14 februari 2007 21:24
DERAS LIV HÄNGER PÅ ATT DU GÖR RÄTT BESLUT..DONT SCREW IT UP MAN !!

hehe nee men du, i värsta fall tar du dem av honom och kör dem till en djuraffär och säger att de kommer dödas om de inte tar emot dem. de kan sätta rabatt på fiskarna så säljs de direkt lixom.
#9 - 15 februari 2007 05:17
Ska definitivt prata med min djuraffär. Tar en sväng dit idag efter jobb.
#10 - 15 februari 2007 07:21
Hör även runt på olika äldreboenden, dagis och skolor i närheten. Om det där finns någon som kan och är villig att ta hand om ett akvarium, så brukar ett sådant vara ett MYCKET populärt tillskott!!! Både för gamla och unga!! :)

Vill de ha fiskarna kan de ju oftast lätt få tag i något akvarium typ på blocket... eller någon kanske har ett tomt ståendes i någon källare???

Jaja - bara en tanke :p
#11 - 15 februari 2007 07:29
Healena skrev:
Hör även runt på olika äldreboenden, dagis och skolor i närheten. Om det där finns någon som kan och är villig att ta hand om ett akvarium, så brukar ett sådant vara ett MYCKET populärt tillskott!!! Både för gamla och unga!! :)

Vill de ha fiskarna kan de ju oftast lätt få tag i något akvarium typ på blocket... eller någon kanske har ett tomt ståendes i någon källare???

Jaja - bara en tanke :p

Det är ju inte direkt små fiskar, tror du att någon är villig att skaffa sig ett minst 500L akvarium för att ta hand om fiskarna? Ofta är det ju kommunalt och jag vet att dom är för snåla för att skaffa det och jag tror inte någon privat tar något sånt på sig.
Det är för lite tid för att försöka leta upp någon nu, jag ska hämta det jag kan på lördag. Efter det är resten dödsdömda.
#12 - 15 februari 2007 07:52
icejoy skrev:
Det är ju inte direkt små fiskar, tror du att någon är villig att skaffa sig ett minst 500L akvarium för att ta hand om fiskarna? Ofta är det ju kommunalt och jag vet att dom är för snåla för att skaffa det och jag tror inte någon privat tar något sånt på sig.

Det är för lite tid för att försöka leta upp någon nu, jag ska hämta det jag kan på lördag. Efter det är resten dödsdömda.

Man vet ju aldrig..det var bara en tanke ;)
Jag vet åtminstone här i staden flera äldreboenden som skaffat akvarium & fiskar för den rogivande effektens skull. Om det är någon som är villig att sköta det alltså...

Men förstår att det kan verka långsökt, och att tiden kanske är för knapp [:o]
#13 - 15 februari 2007 14:35
Healena skrev:
Man vet ju aldrig..det var bara en tanke ;)

Jag vet åtminstone här i staden flera äldreboenden som skaffat akvarium & fiskar för den rogivande effektens skull. Om det är någon som är villig att sköta det alltså...

Men förstår att det kan verka långsökt, och att tiden kanske är för knapp [:o]

Jätte snällt att du försöker med lösningar.
Jag ska höra med djuraffären snart. Slutar om en kvart :)
Har kanske någon som skulle kunna ta någon fisk, vi får se.
#14 - 15 februari 2007 19:29
Jag kan glatt meddela att jag har räddat i stort sätt alla fiskarna nu. Det är bara Silverhajen och malen som tyvärr får sätta livet till. Djuraffären tar hand om dom. Det är den bästa djuraffär jag någonsin varit i. Dom är alltid hjälpsamma och jätte trevliga. Fixar alla problem :)
#15 - 15 februari 2007 20:00
www.ciklid.se, www.akvarieguiden.nu www.zoonen.com www.firren.com
där kan man sätta in gratisannonser

bra jobbat:)
#16 - 16 februari 2007 05:25
Nu får även malen ett hem, detta blir bara bättre och bättre :D
#17 - 16 februari 2007 06:23
Härligt att höra :)
#18 - 16 februari 2007 14:12
En stor sten har lyfts från mitt hjärta kan ni tro :D
#19 - 16 februari 2007 14:39
Hur stor är silverhajen. Är den itne allt för stor och du inte har allt för små fiskar kan den ju bo i ditt kar medan du sätter ut en annons och skänker bort den.
#20 - 16 februari 2007 15:22
Jag avskyr människor som bara kan säga att "Ja vill ingen ha dem så spolar jag ner dem i toaletten" jävla dålig stil helt enkelt[:(!] [:(!] [:(!]
#21 - 16 februari 2007 16:36
åheim skrev:
Jag avskyr människor som bara kan säga att "Ja vill ingen ha dem så spolar jag ner dem i toaletten" jävla dålig stil helt enkelt[:(!] [:(!] [:(!]

Håller alldeles med, har man skaffat dem så får man även ta ansvar för att bli av med dem...! :mad:
#22 - 16 februari 2007 17:41
_Lena_ skrev:
Hur stor är silverhajen. Är den itne allt för stor och du inte har allt för små fiskar kan den ju bo i ditt kar medan du sätter ut en annons och skänker bort den.

Tyvärr så är den ca 25cm. Finns inte en chans att jag skulle kunna ha den. Du vill inte ha den?
#23 - 12 mars 2007 13:47
hur stort akvarium kräver den där silverhajen?? :)
#24 - 12 mars 2007 14:43
jag skulle tänka mig att ha dom :D jag ska starta ett 250 L kar snart! om nån vecka ellr nått! :D så snälla säg åt pappan att inte spola ner dom än :( för jag ska ha silver hajar där i och då får den okså sällskap! men jag har inte fyllt vatten i det än ellr nånting sånt! :( men ska det snart :D hoppas han väntar :(

Annons