eeeeeh min doppvärmare är trasig men det skulle jag ordna i stockholm(där är det billigare)
mollysarna har jag haft 2 månader tror ja
vi byter typ bara vatten sådär nån gång i månaden(jag har klarat mitt akvarium så i 5 år)för att jag vill ha en flodmiljö
det är ju inget fel på hanen den försöker ibland para sig fast jag vill att honorna inte ska simma undan hela tiden och hanen är ibland så[:-113] men tror ni att det ordnar sig?
jag har aldrig sett en fisk föda så det är så intresant
ska jag mata dom special-mat?isf vilket slags maträtt?
men TACK för tipserna(om det nu heter så)
Även i en flod "byts vattnet" ut hela tiden, att byta lite oftare än du gör nu skadar definitivt inte....hellre små täta byten än sällan och mycket.....
Jag tror på att det är temperaturen som felar, molly vill ofta ha det lite varmare än andra fiskar, så håller du kring 25-26 grader kommer alla dina fiskar trivas, men det kanske blir mer fart på mollysarna. Dessutom kan det säkert vara så här; du har fått yngel men tetrorna har klippt dem innan du sett dem.:D[:o] Lösningen blir då att plantera täta snår av växter som ynglen kan gömma sig i, dessa snår skall i så fall sträcka sig ända upp till ytan. Då kanske några yngel kan klara sig undan tetrorna.:)
Dessutom vill jag bara avslutningsvis upplysa dig om att terornas riktiga namn är [COLOR=Red]NEONTETROR[/COLOR] och inte
nion-tetra......felstavning, eller okunskap; du kommer hursomhelst att bli rättad av någon här på z-pet så varför inte nu på en gång och av mig?:);)
Ha det så bra!