Det får man hoppas! Det var inte den känslan jag fick när jag läste skadedjurs inlägg, men jag hoppas verkligen jag har fel!
Men skadedjur har inte heller tagit upp det med henne så svårt att veta hur hennes kompis tänker när/om hon får veta att dem behöver ett större akvarium. Då kanske hon skaffar ett. Vi får helt enkelt veta hur hon tänker när skadedjur har berättat/förklarat för henne om hon nu uppdaterar oss här:)
Det ser inte så trevligt ut tycker jag. Men det är stor skillnad att vistas i ett begränsat utrymme ett tag (även i naturen krymper bettornas revir under torrsäsongen) och att tvingas leva hela sitt liv i mindre än en liter vatten.
Hur långt är ett tag för dig? Kampfiskar är ju oftast runt 1 år när dem säljs i butik och ett år i sådär små "akvarium" är en lång period. Sen med tanke på att kampfiskar blir ca 4 år så är det ju 25% av deras liv som dem har left sådär litet.
Sen vill även jag ställa en fråga. Vad tjänar lagen till om den inte efterlevs? Om vi inte tar lagen på allvar urvattnas den och möjliga förbättringar uteblir.
Den tjänar väl ingenting till om den inte efterlevs. Den finns ju där av en orsak men om hennes kompis nu får reda på hur lagen är så kanske hon börjar att efterleva den, vem vet!
tycker vissa av dessa bilder är helt cp! synd om kampfiskarna att vistas i ett så litet utrymme.....
Kan bara säga att jag håller med dig till 100% men så länge som det finns en efterfrågan på kampfiskar så kommer dem att hållas såhär. Alternativt om man nu vill ha kampfiskar är väl isf att hitta svenskodlat där dem har hållits bättre.