Hur stor??

#1 - 28 juni 2008 17:51
Hej jag undrar hur stor en 6månader molly är ??
#2 - 29 juni 2008 11:35
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Hur fort fiskar växer beror på många faktorer.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Hur stort akvarium som har gått i[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Hur bra vattenkvalité dom har gått i[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Hur mycket mat och vad för mat dom fått[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Vilken temperatur dom gått i osv...[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Sedan beror det ju lite på vad det är för molly oxå.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Så alla 6 månader gamla molly är inte lika stora.[/COLOR][/FONT]
#3 - 29 juni 2008 12:07
[INDENT]De

[/INDENT]t är ballong molly den har haft 25 g
Bilagor:
#4 - 29 juni 2008 13:37
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Hur fort fiskar växer beror på många faktorer.[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Hur stort akvarium som har gått i[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Hur bra vattenkvalité dom har gått i[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Hur mycket mat och vad för mat dom fått[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Vilken temperatur dom gått i osv...[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Sedan beror det ju lite på vad det är för molly oxå.[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Så alla 6 månader gamla molly är inte lika stora.[/COLOR][/FONT]

Det är min molly som Lones skrev om ;)
1. När han var nyfödd gick han i en skål på 6L men när han blev lite större så fick han flytta in i ett 61L
2. Ett tag var vattenkvalitén inte så bra men annars har den varit bra.
3. Han har fått vanligt flingfoder i olika varianter, röda mygg, artemia och cyklops.
4. Han har för det mesta gått i 23-27 C.
5. Det är en liten Ballongmolly-pojke som heter Ingvar. Han fick gonopodium för någon månad sedan.
#5 - 29 juni 2008 14:00
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Då förstår jag inte frågan,[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]om ni har fisken och vet att den är 6 månader så borde ni väl själva bäst veta hur stor den är :confused:[/COLOR][/FONT]
#6 - 29 juni 2008 14:03
Ja men vi tror att den är för liten för sin ålder den är bara c.a2´cm
#7 - 29 juni 2008 14:16
Lones skrev:
Ja men vi tror att den är för liten för sin ålder den är bara c.a2´cm

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Då är det för liten för sin ålder, troligtvis på grund av att den gått för trångt.[/COLOR][/FONT]
#8 - 29 juni 2008 14:18
okej tack för svaren,Hur stora ska de normalt vara
#9 - 29 juni 2008 14:24
Lones skrev:
okej tack för svaren,Hur stora ska de normalt vara

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]En 6 månaders Molly som fått en bra uppväxt borde nog vara i alla fall bortemot 6-8 cm skulle jag tro, men det är en gissning. Jag har yngel som är 1 månad gamla som är 2-3 cm (dock inte balongmolly)[/COLOR][/FONT]

Annons