Lill_Lena skrev:men det kanske inte är en juvertumör heller..utan fettknölar är vanligt på gamla katter...har aldrig hört om att en tumör kan brista?????? eller jag kanske har fel..om det kanske inte är nån varböld?
gladys skrev:Jag har hört att det är ganska vanligt att katter som äter p-piller utveckar juvertumörer, en mindre rolig biverkan. :( Det är kanske inte fallet med din katt, men varnar lite för p-piller iaf.
Hoppas att det går bra med din katt Micke A.
gladys skrev:Jag har hört att det är ganska vanligt att katter som äter p-piller utveckar juvertumörer, en mindre rolig biverkan. :( Det är kanske inte fallet med din katt, men varnar lite för p-piller iaf.
Hoppas att det går bra med din katt Micke A.
Knyttet skrev:vad jag vet så är p-piller för katter inte alls bra för dem. Jag skulle vilja råda alla till att endast använda det som en tillfällig lösning, det är inte bra att ge år efter år som alternativ till kastrering.
Lill_Lena skrev:jag kastrerade min katthona efter hon haft 3 kullar..blev så fruktansvärt jobbigt höra henna vråla..det var jobbigt för henne med såklart.
direkt efter operationen blev hon tyst och lugn å det var verkligen värt summan 750kr. så jag kan verkligen rekomendera det till alla kattägare.
Birgitta W skrev:Min dotter kastrerade sin katthona för många år sedan. Men katten fortsatte löpa och skrika! Nu går hon på P-piller i alla fall.
Veterinären påstod att man inte kunde ta bort ALLT...
Att det kunde bli så då. VÄLDIGT konstigt tycker jag.
Någon som har erfarenhet?
Birgitta W skrev:Min dotter kastrerade sin katthona för många år sedan. Men katten fortsatte löpa och skrika! Nu går hon på P-piller i alla fall.
Veterinären påstod att man inte kunde ta bort ALLT...
Att det kunde bli så då. VÄLDIGT konstigt tycker jag.
Någon som har erfarenhet?
Micke_A skrev:De sa att det kan komma tillbaka, eller sprida sig, men de visst nog inte när.
Micke_A skrev:De sa att det kan komma tillbaka, eller sprida sig, men de visst nog inte när.
Knyttet skrev:neeej :(
vad hände?
solis skrev:Jag förstår hur du känner jag miste min katt Lucas den 31/1-08 han blev ca 13 år och jag satt hos honom när han dog. Han var sjuk på något sätt och jag visste att han var döende i ca 2 veckors tid, så jag vakade över honom hela tiden. Det gör fortfarande lika ont i mig att tänka på honom nu som då. Men jag har många glada minnen i varje fall, + fyra katter till.
Med vänliga hälsningar Solis
solis skrev:Alltid lika jobbigt, jag sörjer med dom:(
Hoppas att mina andra katter får leva längre, det gör så fruktansvärt ont när dom försvinner. Smoky är 12 år, Max är 8 år och Sessan och Willis är 6 år (syskon). Man vet att dom tids nog kommer att försvinna så man får njuta av nuet.[:o]
Solis
solis skrev:Tråkigt med all död men så är det väll.
Undrar om någon försökt att dressera sin katt någon gång.
Jag har lyckats få Max att göra tass och sitt (om jag har god skinka förstås:p).
Jag började med det för han var så hong och ivrig att han nästan rev mig. Så det gick jättebra, när han förstod att ta det lungt och göra det jag sa så fick han en mumsbit.
Sessan är lika hong hon och jag har väll lyckats lite med henne med men inte alls som Max.
Solis
solis skrev:Satt själ och funderade på hong det ska väll vara hång (glad i mat du vet)vet inte vad som flög i mig:D
Det är många år sen jag lärde honom men även fast jag inte gjort det på något år så kommer han ihåg det.;)
Hur många katter har du?
Det roliga eller vad man ska säga är att när lucas dog (han var ledare)så undrade jag vem som skulle ta över hans roll, och det var den jag minst anade av dom, det blev Willis som är den mest skygga och försiktigaste av dom, det trodde jag aldrig.:confused:
Solis
solis skrev:Så fina dom var, hade också en katt som hette Tussi och hon hade samma färger som din Pyret.
Har skickat in för att bli goldmedlem nu så då kan jag sätta in lite foton då. Även på Pippi som någon trodde inte fanns.;)
solis skrev:Äntligen har jag fattat hur man får in bilder så här, Får se hur lång tid nästa grej tar att komma på:p:p:p:p. Ivarje fall kommer bilderna på mina katter här.
[ATTACH]14762[/ATTACH]
sessan och Willis som är syskon.
[ATTACH]14764[/ATTACH]
Smoky som är 13år
[ATTACH]14763[/ATTACH]
Max