[quote=habob]hej,hur stora blir mina 6 st oskar ciklider i en 150 liters akavarium och när börjar de o lägga ägg[/quote]
Dom kan bli helt fullvuxna, men det kommer garanterat ta många år innan dom kommer över 20cm kan jag lova dej.
I regel blir en oscar som blir normalt (1-2ggr om dagen) matad, och bor i ett relativt stort kar (500l eller mer) 20cm inom ett år..
Hade i början ett gäng småoscar i ett 150liters och dom växte mycket sakta, och hade i samma veva oscar i ett 540, och dom i det stora karet växte dubbelt så snabbt.....
Räkna med att en oscar med utrymme och bra och mycket mat kan växa upp till en 2cm i månaden....
Mina växte 6cm på drygt 3 månader, så det går undan.
Mina oscar jag har nu börjat närma sej 20cm klassen, dock får dom tyvär gå i ett 375 liters vilket jag själv inte tycker om....men änså länge är dom inte ovänner eller bråkar mer än dom brukar göra.....
Första veckan var det lite gruff, men ragnordningen är fixad och alla vet sin plats
Men tar det inte allt för lång tid för dej att köpa ditt 700liters så är det ingen fara, dom är små nu och mer snälla mot varandra...
Men räkna med att när dom väl frå större boende så kommer dom växa så de knakar...
Lycka till
Mvh Peter