Hur ta isär Juwels ljusramp?

#1 - 9 april 2007 10:04
Hej,

Båda mina lysrör slocknade samtidigt så jag misstänker att det är nåt fel på drosslar/glimtändare. Hur kommer man åt dessa? Rampen är nitad och jag hittar då inget sätt att plocka isär den? Måste man lämna in den eller?

mvh Johan
#2 - 9 april 2007 14:26
Du får lämna in den, Juwel har haft en hel del bekymmer med sina ramper och jag har 4 lysrör fördelat på 2 ramper i mitt 240, och har fått lämna in bägge 2 för utbyte. De slocknade med några månaders mellanrum och jag fick nya på garantin.
Har du garanti kvar så är det inga problem, annars ligger de runt 600 kr för en ny.
#3 - 10 april 2007 07:51
ansjo

hur har du löst det med 2 ramper ?
#4 - 10 april 2007 07:52
Man får (köpa?) med nya luckor också...
#5 - 10 april 2007 10:06
Ok.

Det är inte så att rören är seriekopplade, så att båda slocknar om det blir fel på det ena? Om det inte är så är det garanterat fel på rampen och då får jag väl köpa en ny. Garanti gäller inte i mitt fall.
#6 - 10 april 2007 11:41
Kolla om de kan ha förlängd garanti eftersom de har haft en del problem, men jag skulle inte tro att det går men man kan ju alltid kolla.
Jag har för mig att det är som du skriver, slocknar en så slocknar bägge rören i rampen.
Jag skar till de gamla luckorna så de passade till den extra rampen. Det var inte så svårt med en mattkniv och skära där man ville ha av den ett par ggr och sedan bryta.
Du kan nog köpa luckor som passar men de är ganska dyra.
#7 - 10 april 2007 11:43
lite onödigt att lämna in gör som jag bryt upp plasten på undersidan se bara till att ha en ny plastskiva o en tub silicone att bygga igen det med igen. en såg är bra att ha såga ett fyrkantigt hål i den storlek du vill ha tänk på att ha ett lite överspel så du kan limma en plastskiva överhålet sen ...
#8 - 10 april 2007 13:13
Är det inte så att de nyare juwelramperna inte har glimtändare utan den nya varianten vad den nu heter som inte ska bytas?
#9 - 10 april 2007 13:24
Är det inte så att de nyare juwelramperna inte har glimtändare utan den nya varianten vad den nu heter som inte ska bytas?

Jepp!
#10 - 10 april 2007 14:17
Min extra ramp till rio400 kostade runt 1200:- tror jag, ramp och luckor
#11 - 10 april 2007 15:07
ansjo:

någon bild på det tillbygget ?.. hade varit kanon

Annons