jag är nybörjare och lite förvirrad.
Är det nödvändigt att på nåt sätt tillsätta CO2, och finns det nåt enkelt sätt att göra det på isåfall? Eller brukar det räcka med det som fiskarna andas ut? Hur gör ni?
Mvh/ Sofie
Spiksoppa skrev:jag är nybörjare och lite förvirrad.
Är det nödvändigt att på nåt sätt tillsätta CO2, och finns det nåt enkelt sätt att göra det på isåfall? Eller brukar det räcka med det som fiskarna andas ut? Hur gör ni?
Mvh/ Sofie
JojjeN skrev:Bakventiler och tvätt flaskor och gud vet vad som man ska koppla. Och ingen av de som kan det verkar kunna sänka sig till att berätta det lite lätt för oss nybörjare. :p De säger bara "A, så sätter du dit backventielen" Men what tha fuck? Hur sätter man dit backventilen, och vad är en backventil? :p
Spiksoppa skrev:jag är nybörjare och lite förvirrad.
Mvh/ Sofie
JojjeN skrev:Ja, för jag var ju 100% seriös menar du? ;)
ansjo skrev:Att det finns många trådar skrivna om just detta ämne, och förklaringar på det mesta. Sedan är detta inte något man ska ge sig in på om man inte har hållt på med akvarium ett tag, det kan faktiskt hända mycket skit med, det är inte bara guld och gröna skogar med co2 utan fiskar kan faktiskt dö, du kan få algexplosion mm och då är det inte långt till att man lägger ner hela verksamheten.
Skriver du sedan lite kaxigt som du kan göra ibland;), så är risken att du inte får den hjälpen du vill ha och att folk skiter i att svara på dina frågor. Bara som ett tips:).