Jag tror att dom fått det de ser ut som om min guppy har det på munnen och min dvärggurami hona verkar ha fått en vit prick på ryggfenan.
Tillsaken hör att vi precis har skaffat detta akvarie på 54 liter , så vi har bara haft fiskara i två dagar .
Vi köpte akvariet och gjorde i ordning det för 9 dagar sedan .Sen när det va dagr för att skaffa fiskar dag 7 så tog vi med oss ett vatten prov för att se att allt va ok, de va de.
Vi köpte 10 st kardinaltetra och två malar samt två dvärggurami ,två guppy och 2 svärdbärare (observera att de va damen i affären som sa att detta va normalt och inte fem som vi hade fått höra):(.
Nu har alla kardinaltetra utom en dött samt en guppy.....:(:mad: både ledsen och arg då detta va en present till våran son som nu e ledsen över att fiskarna dör ....
vad gjorde vi för fel?
Vi har en temp i akvariet på 25, är det för lite?
vi har mycket med växter,svart sand och en trädbit, blev det ett annat ph värde sen vi la i trädbiten?
Har dom fått vitapricksjukan?....om dom har det vad ska jag göra då?
Kan jag kräva djuraffären på någon kostnad då dom varit i våran vård i ca 48 tim nu?
skulle bli jätte glad över lite hjälp....hade akvarie när jag va liten men då gjorde ju pappa de mesta[:o]....