Hurghada HÄR KOMMER VI!!!!!

#1 - 19 december 2008 20:03
Jaha, då var det dax att plocka fram reseväskorna. Vi åker till Hurghada på försenad bröllopsresa. Två härliga veckor med sol, bad, dyk, promenader och massor av annat. Jag längtar så att jag kan döööö. Ska vi äntligen få komma iväg. Vi har höt mycket spänande om Hurghada. Vi bor på Triton Empire hotell. Vet att det ska vara ett bra hotell. Nu är det bara att klara av helgerna och räkna ner dagarna till vi ska åka.
#2 - 19 december 2008 20:48
Egypten eller?.. Isåfall snorkla på.. Grymt vackert!
#3 - 19 december 2008 21:41
du måste snorkla! massor! annars kommer du att ångra dig :D
#4 - 19 december 2008 21:50
Nu blir jag lite avundsjuk. Ska ni dyka någonting?
#5 - 20 december 2008 10:04
dykning/snorkling är ett måste!!
Dock bör ni akta er matmässigt... vi var 6 pers i Sharm El Sheikh och alla 6 låg utslagna med diarre o magont i minst 3 dagar var... ingen hit :) Dock roligt i efterhand...hehe
#6 - 20 december 2008 15:40
Vi var där i sommras men på Grand Hotel och det var härlig snorkling (simmade även ut till ett rev vid hotellet) men Ving lurade oss rejält på snorkelturerna, exakt samma tur gick att boka lokalt till halva priset och detta trots att guiden försäkrade att dom var prisvärda, jotack bra värde för Ving, kortsiktigt.
Provade att reklamera förfarandet men där blev det dubbeltji.
Den enda av oss som blev dålig var jag (nu åt vi bara på hotellet och båtarna)... en dag och givetvis en dag vi skulle på tur, men tji att man fick byta dag, inte utan läkarintyg tre dagar i förväg....

Vi hade 35-38 grader i skuggan och 28-35 i vattnet, enda stället jag kunde sola på var i vattenbrynet.

Det som var riktigt jobbigt var alla gatuförsäljare som var aggresiva och oförskämda när man inte var intresserad.
Glöm en promenad i lugn och ro på kvällen längs med hotellgatorna.
#7 - 25 december 2008 18:19
God fortsättning på er alla.
Jo, dykning är bara ett måste för mig och Jeanette ska snorkla. När jag tog dykcertet 93 så sa kompisen och jag att vi skulle åka till rödahavet och dyka men jag gav väl upp tanken rätt snart men nu är man snart på väg. Helt otroligt. Tack flygrc för tipsen även du Big sal.
Hoppas man klarar av försäljarna någorlunda så att inte dom förstör semestern. Och att man klarar magen. Jag har last att man ska dricka något innan resan men kommer inte ihåg vad det hette. Tips någon?
Det ska vara ca 22 grader i luften och ca 20 i vattnet så det är ju inte helt fel. Få se om jag kan låna/hyra en uv kamera här ev där nere. Beror på vad det kostar. Hade en engångs uv-kamera med mig till Turkiet när jag dök där. Funkade bra men vill nog prova en riktig kamera den här gången.
#8 - 4 januari 2009 17:52
Nu är det bara 25 dagar kvar. Längtar.
#9 - 9 januari 2009 19:28
20 dagar kvar. Mmmm vad jag längtar.
#10 - 25 januari 2009 21:19
På torsdag åker vi. Jiiiipi!!!!!!!
#11 - 29 januari 2009 03:44
Hej.
Jaha, då var det dax! Vi åker om 20 minuter. har sovit bra inatt. 25 grader i Hurgada 1 plus här. Vist är det härligt att åka iväg.
Kram på allihopa.

Annons