Hurra Boliviansk rom!

#1 - 13 augusti 2006 19:27
Flyttade på en grotta för har just köpt två nya apistogramma och bakom den på sin flata sten har en bolivian lagt rom![:D] Första gången det händer mig (vad jag vet då) Så roligt! Men, hon får det inte lätt med en klubb hungriga corydoras bla. Är det nåt jag kan göra för att det ska gå bra?
#2 - 13 augusti 2006 19:46
Mina klarade rom och även ynglen i tre dagar efter kläckning... sedan försvann de. De delar karet med 20 corydoras och två sturisoma, karet är på 450 liter men de har bara tillgång till halva. Det finns en rätt färsk tåt där jag och Birgitta skrivit om det hela... http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=91808
#3 - 13 augusti 2006 20:06
Tack för tråden! Om dina yngel försvann, hann du prova med micromask nåt? Läste att ynglen blir frisimmande efter 3 dar eft kläckning så det är väl en farlig tid. Mina har dock bara 4-5 hotande corysar men de går i litet akvarium (112)
Får nog förbereda mig på att det inte funkar och glädjas åt att det öht blev *klappar mig själv på axeln*
#4 - 14 augusti 2006 16:17
Hann inte testa nåt käk. Förmodligen blev dom själva lite sugna när ynglen började simma... för dom gick åt på bara några minuter... Låter dom fortsätta att träna, så blir det säkert nåt till slut!
#5 - 14 augusti 2006 18:44
4-5 pansarmalar borde de kunna klara av. När äggen kläcks placeras larverna i en grop i bottenmaterialet, sedan kan de flytta ynglena några gånger tills de är frisimmande. Börja mata när de blir frisimmande.
#6 - 14 augusti 2006 21:10
Har förberett för artemia och micron är på väg med post (tur att vänner finns) Rommen är kvar och honan vaktar flitigt :) Hanen löser av ibland men väldigt korta stunder.
#7 - 14 augusti 2006 21:16
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Våra bolivianer tog nykläckt artemia direkt. Men tetrorna tar ynglen. Just nu har vi ett tiotal kvar som är ca en vecka gamla. Jedane vad snygga bolivianer är när de vaktar rom och yngel!!:)[/COLOR][/FONT]

Annons