Nu hör jag till dem som inte bryr mig särdeles där, är växten grann så är den grann. Kul att veta vad man har, eller iaf härad, men inte helt nödvändigt. Tycker din andra växt ser mycket sympatisk ut, gillar den skarpt. Verkar ha rödaktig undersida och mörkgrön ovansida. Sant?
/P
Observant! Stämmer bra, rödaktig under och mörkgrön ovan... Håller helt med dig angående namn eller inte namn, tycker dock alltid det är kul att kunna svara vad det är för slags växt när någon frågar...
Nu när jag ändå har 2 experter på tråden kanske man kan fråga på lite mer....
Karet har varit igång i ca 1,5 månad så det är ju inte riktigt i balans ännu, har fått lite brunalger.
Speciellt på Staurogyne Repens dock inget katastrofalt ....
Är det bara att vänta ut brunalger eller ska man mörklägga utan Co2 i 2-3dagar (läste det någonstans)
Till huvudfrågorna....
90% av mina växter växer på med bra fart utan 3 invånare
1.Lilaeopsis novaezelandiae har blivit mörkare och ser rätt dålig ut, händer inte mycket, inga utskott
eller tendens till förökning (Är Lilaeopsis brasiliensis annat namn på samma växt?)
2. Javamossa och Taiwan mossa dom är i princip döda! Medans Riccia fluitans är väldigt grön och fin
Jag som trodde att man inte kunde misslyckad med Javamossa[:o] Förstår inte riktigt vad det kan vara? Tempen i karet ligger mellan 26 grader på morgonen och 28,5 på kvällen, kan det vara en faktor?
Lite fakta
- Co2 trycksatt, 120 till 130 bubblor i minuten, reglerar efter PH (6.8) tar inte så mycket hänsyn till
bubbeltakten egentligen. Rätt eller Fel?
- Dubbeldos av PMDD Nutrsi, 1 dos vi vattenbyte och en dagen efter
- Ljus 216w, 10000kelvin T5 (4 rör) 450 literskar
- Tänt 10h
Kanske är svårt att se på bilden