Idetorka :/

#1 - 9 september 2014 22:56
Det är såhär att i mitt 180 liters simmar idag 2 Nyckelhålsciklider, 12 sorgmanteltetror och 3 ancistrus.

Alltså bara mörka fiskar Det är fiskar som "blivit över" från övriga kar.

Vill ha någon färgglad, men inte skrikig firre som gärna får vara lite större i storleken.

Får gärna vara framåt och tigga mat när man går förbi istället för ätt gömma sig som nyckelhålen gör.
#2 - 10 september 2014 11:27
Torpedbarb?
#3 - 10 september 2014 11:30
gickan_87 skrev:
Det är såhär att i mitt 180 liters simmar idag 2 Nyckelhålsciklider, 12 sorgmanteltetror och 3 ancistrus.

Alltså bara mörka fiskar Det är fiskar som "blivit över" från övriga kar.

Vill ha någon färgglad, men inte skrikig firre som gärna får vara lite större i storleken.

Får gärna vara framåt och tigga mat när man går förbi istället för ätt gömma sig som nyckelhålen gör.

Dvärgguramis , mina äter från handen / går och simmar mellan fingrarna , simmar fram vart än jag går till akvariet (kommer jag nyss hem står dem vid kanten och väntar , sitter jag framför akvariet är dem klistrade mot glaset oavsett när jag senast mattat (alla mina fiskar äter 3 ggr om dagen )

fjärilciklider? fast dem är endast 5cm ~~ så vet ej om du vill ha större.

ovan fiskar är extremt fredliga har dem tillsammans med guppys,tetror,platys.
#4 - 10 september 2014 17:26
Dvärggurami, blå, gul och mosaik har jag haft och alla har dem varit väldigt skygga och bara stått i ett hörn och tryckt.

Fjärilsciklider funkar inte här, den bara dör :(

Är uppväxt med slöjstjärtar och papegojciklid/papegojfisk dock inte i samma kar.

Saknar deras extrema tillgivenhet. Men ingen av dem passar i mitt kar :(

Med stor menar jag gärna runt 10 cm
#5 - 13 september 2014 08:28
Eldbukar?
#6 - 13 september 2014 08:30
Du är klok du Jens. Det är alldeles totalt eldbukstorka i forumet :)

Annons