Ikväll skickar vi SJögren till Belgrad!

#1 - 15 mars 2008 10:32
Ikväll är det dags att skicka Sjögren till Belgrad. Låt oss dela med oss av denna man med resten av Europa. Ring 099 230 05 efter kl 20. Skicka vidare detta meddelande till så många som möjligt!

Skicka detta meddelande till alla via facebook, mail, MSN etc etc. Tillsammans kan vi sprida profetens viktiga budskap; "Aj lööööv juråp"
#2 - 15 mars 2008 10:48
:eek:
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 15 mars 2008 10:52
kanotisten skrev:
Ikväll är det dags att skicka Sjögren till Belgrad.

Om han lovar att stanna där så kanske t.o.m. jag skulle rösta på honom:p
Hoppas att det är någon bra film på TV ikväll så att man slipper spektaklet. Tidigare lördagar har ju dels Parkison gått fram till nio och sedan har kunnat slå över till kommisarie Pascoe - men nu är Parkinson slut:(
#5 - 15 mars 2008 11:15
Själv röstar jag på BWO... har gått omkring och sjungit "Whaao, Whaao, lay your love on me!" hela dagen :D
#6 - 15 mars 2008 13:29
[:-84]Herregud, visst är det kul med fåniga inslag i denna kära tävling, men Christer Sjögren... Ujuj... [:-82]
Guest
#7 - 15 mars 2008 13:39
Nej bevare mig väl!! Inte ens om man vill han skall stanna kvar där skall han få någon röst.
Skicka Nordman, de kommer i allafall inte skämma ut Sverige!
(Vilket tyvärr BWO, kommer göra)
#8 - 15 mars 2008 13:46
Frida ska vidare
#9 - 15 mars 2008 13:47
kanotisten skrev:
Ikväll är det dags att skicka Sjögren till Belgrad. Låt oss dela med oss av denna man med resten av Europa. Ring 099 230 05 efter kl 20. Skicka vidare detta meddelande till så många som möjligt!

Skicka detta meddelande till alla via facebook, mail, MSN etc etc. Tillsammans kan vi sprida profetens viktiga budskap; "Aj lööööv juråp"

Har du redan börjat tulla på kvällens drycker:p?
#10 - 15 mars 2008 14:09
Jag ser Sjögrens gay-schlager-dänga som en självklar vinnare.
Jag tycker inte alls om den, eller musikstilen, men det är den enda låt jag ens minns av alla som spelats. Den fastnar på hjärnan värre än Galna Grodan.

Jag tror folk blir förvirrade för att det är Christer Sjögren som sjunger den, inte Christer Lindarw - men det är ju precis den typen av vulgo-schlager After Dark brukar framföra. "Jag vill leva la dolce vita", t.ex.
Jag förstår inte riktigt hur folk kan missa det, han har ju tillochmed Nalle Knutsson-dansare med sig.

Mer schlager än Sjögrens låt blir det aldrig. Nånsin.
Kjell Fohrman
Administrator
#11 - 15 mars 2008 14:10
Nu har jag hört den första av årets låtar - dom spelade nämligen Christer Sjögrens låt i bilen när jag var ute och åkte. Eftersom jag inte hört de andra så kan jag inte uttala mig om de övriga.
Dock om Sjögrens låt skulle vinna så är jag väldigt glad över att Eurovisonsschlagern är en pseudohändelse i övriga västeuropa - annars hade man kan ju blivit minst sagt retad när man åker ner till Interzoo-mässan i Tyskland i maj[:o]

Kvällen för min del är dock räddad - Parkinson är på TV klockan 8 ikväll (trodde att de sände sista avsnittet förra helgen) och han intervjuar ikväll bl.a. en naturfilmsikon. Verkar bli mycket intressant.
Efter 9 tar Pascoe och Dalziel över - kvällen är räddad:D
#12 - 15 mars 2008 14:36
Smaken är ju som baken. Jag drar igång en live dvd The Freddie Mercury Tribute Concert Special 10TH Anniversary Edition som jag fick hem i veckan och knäpper upp en sockerdricka eller två.

För min del kunde dom ställa in spektaklet och skänka pengarna till fattiga barn istället.
#13 - 15 mars 2008 14:48
stene skrev:
Frida ska vidare

Äntligen någon som fattat galoppen! :p
#14 - 15 mars 2008 14:54
Vad snackar ni om!!! Amy är ju en klar vinnare! Hon är den nya stora svenska artisten och hon kommer utan tvekan att gå vidare! Dock kommer hon inte vinna smärtfritt! Dom 2 bröderna är också stora favoriter och kommer att plocka hem många röster!

Det skulle vara kul att skicka Nordman också, själv har jag röstat på honom i andra chansen.....
#15 - 15 mars 2008 15:05
patriksg skrev:
Vad snackar ni om!!! Amy är ju en klar vinnare! Hon är den nya stora svenska artisten och hon kommer utan tvekan att gå vidare! Dock kommer hon inte vinna smärtfritt! Dom 2 bröderna är också stora favoriter och kommer att plocka hem många röster!

Det skulle vara kul att skicka Nordman också, själv har jag röstat på honom i andra chansen.....

Håller faktiskt med dig.. Problemet är att jag hört tv-versionen av Amy så många gånger och hon låter dessvärre som en gris med andnöd i första versen.. [:I] Men hon är duktig och i studioversionen av låten är det toppen! Men hon ska ju sjunga live och därmed "skrika" som en stucken gris när hon drar efter luft...
Rongedal är grymma och Nordman röstade jag på i andra chansen. Låten växer mer och mer!
#16 - 15 mars 2008 15:20
Om Sjögren och den låten går vidare gäller det att ha en hink i närheten att kräkas i. Är det inte en låt som passar i Bolibompa med oxå. Något med att man ska hoppa. Hink där oxå.
Guest
#17 - 15 mars 2008 15:26
patriksg skrev:

Ja Amy från jönköping är bra.....men Nordman är bättre.

Vote for NORDMAN;)

Lyssna den äger ju:)

" target="_blank">

Sverige har skickat så mycket skit de senaste åren jag menar stenmark och carola!! dom sög ju rätt mycket så man började undra om det är uppgjort.

Ikväll skall det tom vara en jury...
#18 - 15 mars 2008 15:30
Ja Nordman är inte fel! Som jag tidigare sa så röstade jag på honom förut och troligen gör jag det idag med.. Kul att han är tillbaka!!

Tycker att Amy presterade mycket bra när hon var med i Så ska det låta, tror det var förra veckan.

Säger bara det! Tur att inte den Kebabpizza låten gick längre :P

Men i det stora hela så tror jag.

1.Amy
2.nordman
3.Dom 2 bröderna (vad heter dom?)
#19 - 15 mars 2008 15:31
lili76 skrev:
:eek:
Aaah ha ha.. Jag håller med... [xx(]

CeciliaW skrev:
Själv röstar jag på BWO... har gått omkring och sjungit "Whaao, Whaao, lay your love on me!" hela dagen :D

Dubbel [xx(][xx(] Peddo Barden, skulle aldrig rösta på något den karln gjorde, inte ens om det var den bästa låten som någonsin skapats.. Äcklig, stroppig, ful, elak, skvallrig... Bläää har han någon bra egenskap??? Ja, musikgenialisk då kanske... Bort går han iaf... [xx(]

lillfrasse skrev:
Smaken är ju som baken. Jag drar igång en live dvd The Freddie Mercury Tribute Concert Special 10TH Anniversary Edition som jag fick hem i veckan och knäpper upp en sockerdricka eller två.

[COLOR=Purple]Åhh.. Kunde inte [SIZE=4]Takida [/SIZE]ha gjort en låt... Curly Sue... Åhh... jag måste sätta på den nu!!!! [:-174][:-64][:-174]

[COLOR=Black]Jag tycker att det är mysigt att rada upp läsk, vin lr drink, chips och popcorn, bänka familjen och umgås, skratta, klaga och titta på tjusiga kläder osv.. Björn och Luuk... Ha ha.. ;)
Det är mycket roligare för alla än om man sätter på en film.. Det kan man göra när lillen har somnat.. Men har man inte småttingar så kollar man ju intem, då är man ju inte ens hemma :D. I år tror jag att jag stänger av till Euro röstningen, man blir så arg bara...
Min 3 åriga Jamie älskar Amy och kom själv på att hon heter nästan som honom. Det lustiga är att han älskade henne redan som 1,5 åring på en utomhuskonsert.. :D
[/COLOR][/COLOR]
#20 - 15 mars 2008 15:39
Katharina skrev:
[COLOR=purple][COLOR=black]Jag tycker att det är mysigt att rada upp läsk, vin lr drink, chips och popcorn, bänka familjen och umgås, skratta, klaga och titta på tjusiga kläder osv.. Björn och Luuk... Ha ha.. ;)[/COLOR]

[/COLOR]

Men eller hur! Tidigare har jag slängt ett öga på eländet för att kunna hänga med i "bästa låten vann" eller "Vad hade hon påååå sig??" diskussionerna. Men nu när barnen börjar bli stora och uppskattar dessa kvällar, så sitter jag förnöjt uppkrupen i soffan med tända ljus, en kall öl, lite pepparsalami och hurrar och dissar med barn och sambo. :)
Utan barnen hade jag inte varit särskilt engagerad, nej.
#21 - 15 mars 2008 15:41
Rongedal
:)
" target="_blank">
#22 - 15 mars 2008 15:42
lili76 skrev:
Men eller hur! Tidigare har jag slängt ett öga på eländet för att kunna hänga med i "bästa låten vann" eller "Vad hade hon påååå sig??" diskussionerna. Men nu när barnen börjar bli stora och uppskattar dessa kvällar, så sitter jag förnöjt uppkrupen i soffan med tända ljus, en kall öl, lite pepparsalami och hurrar och dissar med barn och sambo. :)

Utan barnen hade jag inte varit särskilt engagerad, nej.

Det är absolut ett debattprogram detta och Idol samt Let´s Dance.. Alla har åsikter, som sagt även 3 åringen. Sen är det sådant man kommer ihåg när man blir vuxen själv. När familjen samlades framför underhållningsprogramet på fredagskväll och lördagskväll. Inte sjutton minns man filmer som mysigt från man var liten??! ;)

Charlotte, Nordman eller Sibel, tycker jag.. Svårt i år..
#23 - 15 mars 2008 15:43
Tacka vet jag boxning, eller cirkus, eller vad som helst förrutom pissljummen slager..
#24 - 15 mars 2008 15:45
Gaffel skrev:
Tacka vet jag boxning, eller cirkus, eller vad som helst förrutom pissljummen slager..

Jasså du gillar djurplågeri du??? Själv kollar jag inte på Cirkus iaf inte lokala besökande Cirkusar.. Kontrollen kanske är bättre på de stora?!

Nej, du är ju senil så du kommer väl inte ihåg låtarna iaf... ;)
#25 - 15 mars 2008 16:06
Jag förstår inte att någon belastar sin teleräkning genom att rösta.
#26 - 15 mars 2008 16:07
Kramfors skrev:

Det är ganska mycket som svenska folket gör som du inte förstår ;)
Guest
#27 - 15 mars 2008 16:08
Buhu rongedal=mesmusik, christer sjögren - pensionärmusik

Det bästa hade varit att skicka sabaton till eurovision men men de är för bra för melodifestivalen
#28 - 15 mars 2008 16:19
Tycker både Amys och Nordmans låtar var otroligt oinspirerade, dessutom dåliga kopior på mycket bättre låtar de gjort tidigare. Det går inte att höra Amys låt utan att tänka på "what's in it for me", och på samma sätt kan man inte höra Nordman utan att höra ekot av "vandraren".

Vet inte om jag velat att Takida eller Lillasyster eller Evergrey eller nåt annat bra svenskt band ställt upp - jag vill inte se dem reducerade till att finnas på Hits For Kids 17.

Sjögren är perfekt. Pensionärsmusik? Detta är SCHLAGERFESTIVALEN!
Bilagor:
#29 - 15 mars 2008 16:44
Kramfors skrev:

*hallelulja!"
För en gång skull kan jag hålla med i vad du säger ;)
#30 - 15 mars 2008 16:54
Att hålla tummarna kostar dock ingenting.
;)
#31 - 15 mars 2008 16:58
Azur skrev:
Tycker både Amys och Nordmans låtar var otroligt oinspirerade, dessutom dåliga kopior på mycket bättre låtar de gjort tidigare. Det går inte att höra Amys låt utan att tänka på "what's in it for me", och på samma sätt kan man inte höra Nordman utan att höra ekot av "vandraren".

Vet inte om jag velat att Takida eller Lillasyster eller Evergrey eller nåt annat bra svenskt band ställt upp - jag vill inte se dem reducerade till att finnas på Hits For Kids 17.

Jag verkligen älskade Nordman när de kom men sen tog de bort Py och flöjten och efter det är de inte detsamma, tycker jag och som du säger de har väldigt svårt med variation..
Hmm Evergrey har jag inte hört, de ska jag leta rätt på.. ;) Det är klart att alla ska få möjlighet att höra bra musik, om de platsar på Hits For Kids duger de inte till dig då?? Om musiken är detsamma, måste forumet för musiken vara udda?? [:-174]

"Se solen är så röd nu.. den brinner som mitt blod men jag kan inte lova dig nått mer än det du ser"!!! [:-76]
#32 - 15 mars 2008 17:05
Det är ingen ide att skicka Christer för han lär ändå bara komma tillbaka;)
#33 - 15 mars 2008 17:08
wlappis skrev:
Det är ingen ide att skicka Christer för han lär ändå bara komma tillbaka;)

Ja, serberna lär väl utvisa honom!!! ;)
#34 - 15 mars 2008 17:11
om han vinner kan vi hoppas han stannar ;-)
#35 - 15 mars 2008 17:26
Själv så tycker jag det finns flera riktigt bra låtar, så mig spelar det ingen roll om Ms Perelli, Linda Bengtzing eller BWO vinner. Ja, vad somhelst utom christer sjögren och nordman... jag kan bara inte med hans extremt tråkiga kroppsspråk och usla sångteknik.

Hursomhelst är det ett kanonprogram som jag äääälskar! :D
Guest
#36 - 15 mars 2008 17:43
Azur skrev:

va sa du nu? skulle du på PRO-möte:D
#37 - 15 mars 2008 17:59
Anettejt skrev:
Nej bevare mig väl!! Inte ens om man vill han skall stanna kvar där skall han få någon röst.

Skicka Nordman, de kommer i allafall inte skämma ut Sverige!

(Vilket tyvärr BWO, kommer göra)

Är nog beredd att hålla med, Nordman är det vettigaste som är med i år... Har inte kollat aktivt på det på åratal, men tja, sen så spelar Nordman nyckelharpa, vilket min pojkvän också gör, så fastnar man lite i det. Plus att man var ju tvungen att rösta på Nordman när de körde mot Carola :D (blev så sjukt lycklig när hon blev utslagen)
#38 - 15 mars 2008 18:01
Nyckelharpa går hem i Uppland - inte i Lund väl?
Guest
#39 - 15 mars 2008 18:04
0422 skrev:
Är nog beredd att hålla med, Nordman är det vettigaste som är med i år... Har inte kollat aktivt på det på åratal, men tja, sen så spelar Nordman nyckelharpa, vilket min pojkvän också gör, så fastnar man lite i det. Plus att man var ju tvungen att rösta på Nordman när de körde mot Carola :D (blev så sjukt lycklig när hon blev utslagen)

nyckelharpan äger....och vem blev inte glad när man fick se carolas min när de blev utslagna
#40 - 15 mars 2008 18:06
Sjutton också hur kom det sej att nyckelharpan lämnade Uppland???
#41 - 15 mars 2008 18:16
erikthur skrev:
Sjutton också hur kom det sej att nyckelharpan lämnade Uppland???

Jag tror det kallas att en konstig musikestet fick ett konstigt infall... Men den är ganska tuff och låter roligt ^^ Var dock en elev på skolan som undrade om det var en Bazooka xD
#42 - 15 mars 2008 18:30
[COLOR=purple][COLOR=purple]Min 3 åriga Jamie älskar Amy och kom själv på att hon heter nästan som honom. Det lustiga är att han älskade henne redan som 1,5 åring på en utomhuskonsert.. :D[/COLOR]
[/COLOR]

Min fyraårige son "älskade" oxå Amy när han var i den åldern [:-49]

Själv kommer jag nog hålla tummarna för Nordman :)
#43 - 15 mars 2008 18:41
Och om en endaste jävel till granne understår sig att ha på hög volym så att jag störs av pissljummen slager så går jag ner i källaren och drar ur kabeln till signalförstärkaren.. fan en måste ju hälla i sig starka grejor i kväll om man ska stå ut..

Eller så blir det som aftonbladet skrev när "hela svenska folket" missade Let's Dance.. Tillfälligt avbrott!

Undrar var tv centralen för västsverige ligger nu igen, fast det går ju under omstörtande verksamhet, kan bli dyrt..
#44 - 15 mars 2008 18:44
0422 skrev:

Lutt skrev:
nyckelharpan äger....och vem blev inte glad när man fick se carolas min när de blev utslagna

Åhh.. Varför mobbar alla Carola. Jag gillar henne inte speciellt så men jag gillar inte mobbing och det är sjutton det mot henne nu. Varför får hon inte vara självsäker och kaxig, med den rösten.. Då kan man sjutton vara hur divig man vill.. (Även om jag kan tycka att den är lite gnällig i höga toner)
Jantelagen som vanligt.. Känns som om svenska folket är ett gäng hyenor som går till attack när någon ligger ner och fjantar när någon är på topp...
Hua hua.. Detsamma har jag varit med om på arbetsplatser och folk vaknar inte ur den tankebefriade flockmentaliteten förrän man säger åt dem...

Heja divor, bitchar och alla däremellan... [:-30]
#45 - 15 mars 2008 18:48
Katharina skrev:
Åhh.. Varför mobbar alla Carola. Jag gillar henne inte speciellt så men jag gillar inte mobbing och det är sjutton det mot henne nu. Varför får hon inte vara självsäker och kaxig, med den rösten.. Då kan man sjutton vara hur divig man vill.. (Även om jag kan tycka att den är lite gnällig i höga toner)

Jantelagen som vanligt.. Känns som om svenska folket är ett gäng hyenor som går till attack när någon ligger ner och fjantar när någon är på topp...

Hua hua.. Detsamma har jag varit med om på arbetsplatser och folk vaknar inte ur den tankebefriade flockmentaliteten förrän man säger åt dem...

Heja divor, bitchar och alla däremellan... [:-30]

Mest det att jag gillar varken Carolas attityd eller musik, samt att jag är en skadeglad jävel. På tiden att hon plockades ner på jorden... Hon har väl nån okej låt i början av sin karriär, men hon skulle ha slutat där.
#46 - 15 mars 2008 18:50
0422 skrev:
Mest det att jag gillar varken Carolas attityd eller musik, samt att jag är en skadeglad jävel. På tiden att hon plockades ner på jorden... Hon har väl nån okej låt i början av sin karriär, men hon skulle ha slutat där.

Nej, vad heter den där "softa" kärlekslåten??? Den är faktiskt riktigt bra tycker jag... Hmm sen har vi ju "hej mickie".. var det den du tyckte var bra?? [xx(] ;) :D :D
#47 - 15 mars 2008 18:53
Frida är bäst. :D
#48 - 15 mars 2008 18:55
Katharina skrev:
Nej, vad heter den där "softa" kärlekslåten??? Den är faktiskt riktigt bra tycker jag... Hmm sen har vi ju "hej mickie".. var det den du tyckte var bra?? [xx(] ;) :D :D

Haha, det är nog Fångad av en stormvind jag kan tänka mig... :p
#49 - 15 mars 2008 19:01
Men orka ta schlager seriöst...

Christer Sjögrens bidrag är dock den enda som passar in i den absurda cirkusen.

Ang. Carola. Få människor i Sverige är så vidriga som den personen. Hon är skrämmande. Bara hennes deltagande och uttalanden i Livets Ord (minns ni vad de sa om förståndshandikappade?) gör att man blir äcklad. Att hon sedan tror att hon står över alla människor och beter sig utefetr detta på ett nedvärderande sätt mot sina "medmänniskor" spär på detta. Och nej, Carola levr verkligen inte efter några kristna värderingar - sånt är till för dom som inte är så upphöjda som hon...
Bilagor:
#50 - 15 mars 2008 20:32
rongedal och nordman e bäst!
#51 - 15 mars 2008 20:36
Det är Gissa Bajset!!! Ola!!
#52 - 15 mars 2008 20:36
Ser inte bra ut för Christer... Blir Charlotte.
#53 - 15 mars 2008 20:41
tycker vi ska skicka björn gustavsson istället för de andra Artisterna :P
#54 - 15 mars 2008 20:43
tycker vi ska skicka björn gustavsson istället för de andra Artisterna :P

Låter lysande :D Vilken succé...
#55 - 15 mars 2008 20:50
Nu kommer björn igen!!

känns som björn får mer support från publiken än nån av artisterna iaf :P
#56 - 15 mars 2008 20:51
Hejja Björn!!!!
#57 - 15 mars 2008 20:53
Snacka om flashback sen discotiden :D
#58 - 15 mars 2008 20:53
Har skräpet slutat nu så man kan sätta sig i soffan?
#59 - 15 mars 2008 20:56
nu slutar det snart gaffel :P
#60 - 15 mars 2008 20:56
Nu kommer björn igen!!

känns som björn får mer support från publiken än nån av artisterna iaf :P

Var får han allt ifrån :D Skrattar så fort jag ser honom :)
#61 - 15 mars 2008 21:00
hehe björn e ända skälet till att jag kollar på melodi festivalen :P
#62 - 15 mars 2008 21:01
Haha, håller med, skicka Björn istället :D
Bilagor:
#63 - 15 mars 2008 21:02
Så det gick sådär för christer va ??

Heheheheheeeerooooo.......hyffsade chanser i europa ändå va ;)
#64 - 15 mars 2008 21:03
jaha enu en misslyckad melodifestival
#65 - 15 mars 2008 21:03
Charlotte vann, nu e det över Gaffel. :)
#66 - 15 mars 2008 21:03
OMG! mer än 1/4 av svenska folket RÖSTADE! eller så e det nån som får en jävla telefonräkning nästa månad :P
#67 - 15 mars 2008 21:05
Jag är besviken på svenska folket >.< *tappar tron på framtiden*

Men men, jag är glad ändå, hittade ett svart platy-yngel i akvariumet innan idag :D
#68 - 15 mars 2008 21:06
Ha jag hittade ett genomskinligt yngel idag med råkade skrämma ut det ur en växt när jag knackade på rutan... sen kom guramin... han tyckte väl den såg god ut... stackarn
#69 - 15 mars 2008 21:06
0422 skrev:
Jag är besviken på svenska folket >.< *tappar tron på framtiden*

Men men, jag är glad ändå, hittade ett svart platy-yngel i akvariumet innan idag :D

Grattis! :)
#70 - 15 mars 2008 21:07
Ha jag hittade ett genomskinligt yngel idag med råkade skrämma ut det ur en växt när jag knackade på rutan... sen kom guramin... han tyckte väl den såg god ut... stackarn

Mördare [:(!] :D
#71 - 15 mars 2008 21:10
visste inte äns att ynglet va där... aja ynglet från förra gången har börjat få lite färger... har en Orange pappa och en Lila mamma... han har precis fått lite gulfärg på Sjärtfenan :)
#72 - 15 mars 2008 21:13
visste inte äns att ynglet va där... aja ynglet från förra gången har börjat få lite färger... har en Orange pappa och en Lila mamma... han har precis fått lite gulfärg på Sjärtfenan :)

Kul när man börjar se vad det är för individer. Jag har väl en månad eller två kvar själv :(
#73 - 15 mars 2008 21:18
drd skrev:
Så det gick sådär för christer va ??

Hahaha... Alltså, låten är kass, men det var de nästan allihop. Sjögrens låt var så absurt mycket schlager att man tittar och lyssnar och kan bara inte tro att det är sant... Enormt underhållningsvärde.

Charlottes låt var minst sämst, men Sjögrens var som en korsning mellan en trafikolycka och en naturkatastrof. Jag hade gärna skickat den.

Heheheheheeeerooooo.......hyffsade chanser i europa ändå va ;)

Tyskarna hade gillat den, och hur obegripligt opolitiskt okorrekt den än var så törs jag slå vad om att den inte hade varit sämst.... Kvällens startfält var garanterat betydligt bättre än vad som kommer vara i Belgrad.

Men alltså, vad 17 gjorde det där broderbandet i toppstriden egentligen? Det var som om nån hybridiserat Proclaimers med Scissor Sisters.
#74 - 15 mars 2008 21:28
Sluta klaga. Det var ett bra och underhållande program. Ni kan vara stolta över era bidrag. Ni skulle ha hört Finska uttagningen, det är så man skäms över bidraget som vann, så skit är det.

Jag gillade Sanna Nielsen bäst med Charlotte Perelli som god tvåa.
#75 - 16 mars 2008 00:13
Nä, hoppas ni hade en trevlig stund framför dumburken, nu ska jag kolla in grabbar som spöar skiten ur varandra på UFC, de e djurplågeri de..
Guest
#76 - 16 mars 2008 00:30
Jag har absolut ingen skadeglädje! :D;)
#77 - 16 mars 2008 00:41
Jag tyckte det bästa "bidraget" i tävlingen i år var låten till Carina Berg [:)]
#78 - 16 mars 2008 00:42
I år - men inte i fjol - var "The worrying kind" bäst.
Guest
#79 - 16 mars 2008 02:10
Jag måste bara fråga...hur fan kan man rösta på perelli....det är ju som att rösta fram kommunismen i usa....

skulle sverige legat bra till så skulle vi skickat nordman eller bwo men nej vi skickar en botoxförorenad siameskatt.

Men jag tror att nordman var för bra för att vinna...han är egen och nordisk musik är mäktigt...men vi skickar en solklar värdelös låt som kan knappt kvala in....

det behövs trummor och musik....kolla bara på lordi, de hade allt....more metal to the people....men visst gillar man skit så röstar man på perelli;)
Guest
#80 - 16 mars 2008 02:39
I år - men inte i fjol - var "The worrying kind" bäst.

du måste skämta...hur kan man med ryggrad tycka om ola salo.....enligt mig wannabe emonissar
#81 - 16 mars 2008 02:42
Lutt skrev:
du måste skämta...hur kan man med ryggrad tycka om ola salo.....enligt mig wannabe emonissar

Det var väl inte Ola Salo som sjöng den i år utan en dam som jag glömt namnet på. Hon gjorde en intressant tolkning av låten.
Guest
#82 - 16 mars 2008 02:52
JLi skrev:
Det var väl inte Ola Salo som sjöng den i år utan en dam som jag glömt namnet på. Hon gjorde en intressant tolkning av låten.

det var väl ändå emolosers vi skickade förra året till finland....

och jag har typ damp hahaha....jag menar en jury och folkets röst som inte är procentuellt....men ja måste ha riktigt dålig musiksmak...det är perelli eller vad siameskatten heter som gäller.
#83 - 16 mars 2008 09:24
nej! inte sjögren ush!!
amy skulle ha vunnit!
Bilagor:
#84 - 16 mars 2008 09:55
0422 skrev:
Haha, det är nog Fångad av en stormvind jag kan tänka mig... :p

:D :D

kanotisten skrev:

Ang. Carola. Få människor i Sverige är så vidriga som den personen. Hon är skrämmande. Bara hennes deltagande och uttalanden i Livets Ord (minns ni vad de sa om förståndshandikappade?) gör att man blir äcklad. Att hon sedan tror att hon står över alla människor och beter sig utefetr detta på ett nedvärderande sätt mot sina "medmänniskor" spär på detta. Och nej, Carola levr verkligen inte efter några kristna värderingar - sånt är till för dom som inte är så upphöjda som hon...

Vilket hat.. Har du träffat henne någon gång. Det har jag, de hyrde rum på mitt jobb när de byggde om ute på Värmdö. Hon är så övertrevlig att det blir löjligt, speciellt som jag bara såg hennes biffiga Dobberhanne :D :D min sambo har levererat paket till henne och han sa samma sak, hon beteer sig som om man är hennes bästa kompis. Hon har väl blivit påverkad av alla som gnäller på allt hon gör och lite till..

Jo kommer du ihåg den där gången för 15 år sedan när du gick ner på ICA och var dum mot kassörskan för att hon sa att du inte skulle tränga undan äldre tanter med rullator... Hallå... preskribering...
Jag gillar henne som sagt inte heller speciellt men när folk haka på den offensiva mobbingen som pågår nu så måste jag tycka att det är svagt.

Hmm.. Vilket lagarbete.. [:o]

Lutt skrev:
Jag måste bara fråga...hur fan kan man rösta på perelli....det är ju som att rösta fram kommunismen i usa....

skulle sverige legat bra till så skulle vi skickat nordman eller bwo men nej vi skickar en botoxförorenad siameskatt.

Nu är du elak... Sjutton hon lever på sitt utseende, klart hon ska göra allt och lite till... Vem vill titta på henne om hon ser ut som skrutt?? Tror du att Pamela Andersson, Marlyn Monroe, Dolly Parton och Viktoria Silverstedt hade tjänat så mycket pengar om de inte gör ständiga justeringar av sin hårdvara.. Tror du att det är korkade blondiner???
Supersmarta buisness brudar hela gänget...
En polare hörde Viktoria tappa "blåsta bimbo imagen" i en intervju nyligen..

Varför ska inte Perelli få gör det också.. Jesus, hon lever ju på sin röst och sitt utseende... Är det svenska avundsjukan som härjar eller ska det malas kända tjejer som vanligt i Sverige, tjejer ska inte lyckas offentligt utan att bli hackmat???
Nu blir jag sjutton feminist på kuppen.. :D [:-174]
Och jag är faktiskt också blond nu.. [:o]

Jooo.. Rätt låt vann... :D :D Björn är bäst.. Men hörde ni Luuk... "det finns 3200 bitar i den här scenen (i Globen) och det tar 2 dagar att bygga upp den, som BWO ungefär... [:-92]
Och Nur till BWO:s sångare. "Du är bjuden till efterfest hos mig" och sen till Bard: "och du får ett par långbyxor"!! [:-93]
#85 - 16 mars 2008 13:56
Katharina skrev:
:D :DVilket hat.. Har du träffat henne någon gång. Det har jag, de hyrde rum på mitt jobb när de byggde om ute på Värmdö. Hon är så övertrevlig att det blir löjligt, speciellt som jag bara såg hennes biffiga Dobberhanne :D :D min sambo har levererat paket till henne och han sa samma sak, hon beteer sig som om man är hennes bästa kompis. Hon har väl blivit påverkad av alla som gnäller på allt hon gör och lite till..

Carola kanske är trevlig på tu man hand, men som person är hon helt kortsluten. Jag tror nog inte att de flesta går efter hur hon är då man möter henne utan hur hon behandlar sjuka, homosexuella osv.

"hon beteer sig som om man är hennes bästa kompis"

Jaha, va roligt. Hoppas bara att ni inte har något gemensamt med varandra!

" target="_blank">
#86 - 16 mars 2008 14:00
Fridas skrev:
Carola kanske är trevlig på tu man hand, men som person är hon helt kortsluten. Jag tror nog inte att de flesta går efter hur hon är då man möter henne utan hur hon behandlar sjuka, homosexuella osv.

" target="_blank">

HJÄLP!!!
#87 - 16 mars 2008 15:00
Vad spelar personligheten för roll? Massor av artister är idioter/knarkare/psykon, men de kan göra bra musik eller ha fantastisk röst ändå. Carola är, om man får tro tidningarna, kanske en ultrareligiös nöt som kastar krukväxter när hon tror djävulen är i publiken, men bra röst har hon i alla fall. Perrelli också för den delen. Och hon vad hon nu heter som visade sina röda racing-handskar hela tiden.

Börjar man bry sig om personligheten över musiken är jag dessutom inte alls säker på att de deltagare som folk sagt sig gilla är sådär oerhört mycket bättre. Nordman, t.ex., försvann efter sina framgånger i mitten på nittitalet pga att sångaren knarkade och hamnade i fängelse.
#88 - 16 mars 2008 15:27
Det är lika dant som att säga att dem som handlar kläder på H&M, Lindex osv. inte har rätt att få lägga sig hur och var kläderna är tillverkade. Självklart har vi människor rätt till det, det är ju vi som betalar för skiten ju. Något annat kan man inte vänta sig eftersom artister är beroende av att folk betalar för deras musik på ett eller annat sätt [:)]
#89 - 16 mars 2008 16:20
JLi skrev:

Maia Hirasawa. Det var rätt märkligt att plötsligt få höra musik som var på riktigt.
#90 - 16 mars 2008 17:08
Azur skrev:
Vad spelar personligheten för roll? Massor av artister är idioter/knarkare/psykon, men de kan göra bra musik eller ha fantastisk röst ändå. Carola är, om man får tro tidningarna, kanske en ultrareligiös nöt som kastar krukväxter när hon tror djävulen är i publiken, men bra röst har hon i alla fall. Perrelli också för den delen. Och hon vad hon nu heter som visade sina röda racing-handskar hela tiden.

Börjar man bry sig om personligheten över musiken är jag dessutom inte alls säker på att de deltagare som folk sagt sig gilla är sådär oerhört mycket bättre. Nordman, t.ex., försvann efter sina framgånger i mitten på nittitalet pga att sångaren knarkade och hamnade i fängelse.

Min poäng precis.. Jag skiter väl i hur de är som personer.. Det handlar om svensk avundsjuka, tror jag... Varför ska inte Carola och Charlotte få göra och betee sig som alla andra.. Kom igen när det börjar bli farligt för dem själva eller omgivningen som med Brittney Spairs... Lr hur det nu stavas..
#91 - 16 mars 2008 17:18
Fridas skrev:

" target="_blank">

Som sagt. Jag skrev att hon är så övertrevlig att det blir löjligt. Vem orkar bry sig om hon är religiös.. Skiter väl jag i. Jag ser henne på tv en gång per år på melodifestivalen typ. Men jag förstår att du är engagerad.
#92 - 16 mars 2008 17:36
JLi skrev:

Maia Hirasawa gjorde låten i alla fall lite intressant. Ett tramsigt spektakel är det, där pausnumren är bättre än bidragen. Frida ha måste ha fattat fel, och trott att det var "lilla melodifestivalen" :p Och alla dessa delfinaler, som gör att man har tröttnat långt innan Globen. Det finns ju ändå inte tillräckligt många bra bidrag för att fylla en final. Många drömmer säkert om att bli kändisar och artister, men de flesta växer tack och lov ifrån det. Pressen behöver inte fler tacksamma offer att förfölja. Att vara känd är nog ingen dans på rosor, som de flesta tycks tro. Nuförtiden verkar TV försöka lura i folk att man måste vara med i TV för att vara värd nå´t :rolleyes:

Det har gjorts ett (1) bra svenskt schlagerbidrag, och det gick inte ens till EM, nämligen Cecilia Wennerstens "Det vackraste".

Katharina: komma igen när de har gjort nå´t farligt? Som att kasta ut blomkrukor i publiken, och köra bil med sitt barn i knät? :p

Fridas: ja, homosexuella kan ju botas med förbön :rolleyes:
#93 - 16 mars 2008 19:33
Micke_A skrev:

Katharina: komma igen när de har gjort nå´t farligt? Som att kasta ut blomkrukor i publiken, och köra bil med sitt barn i knät? :p

Ja, inte är det så lämpligt precis.. Hon var väl besatt lr nått.. [:o]
Men sätt det i relation till vad många andra kändisar gör utan att någon klagar.
Nää.. Operation att i samlad grupp trycka ner alla tjejer som lyckas skriver jag inte under på iaf... [:-174]
#94 - 16 mars 2008 19:37
Katharina skrev:
Nää.. Operation att i samlad grupp trycka ner alla tjejer som lyckas skriver jag inte under på iaf...

Word!!!
#95 - 16 mars 2008 20:47
Katharina skrev:
Ja, inte är det så lämpligt precis.. Hon var väl besatt lr nått.. [:o]

Men sätt det i relation till vad många andra kändisar gör utan att någon klagar.

Nää.. Operation att i samlad grupp trycka ner alla tjejer som lyckas skriver jag inte under på iaf... [:-174]

Nu bryr jag mig inte ett dugg om att hon är tjej eller inte :p Det finns knäppisar, både kända och okända, av båda könen. Det som gör att man lägger märke till henne är att hon faktiskt gör en del dumma grejer, och uttalanden. Att hon är tjej är inte viktigt i sammanhanget, inte för mig i alla fall. Alla får väl ta ansvar för sitt handlande, vare sig man är kille eller tjej.

Se´n så vet jag inte om jag håller med om att hon har lyckats. Att vara känd är inte det samma som att lyckas. Det är en sak som är sjuk i dagens samhälle, man betyder visst inget förrän man har gjort bort sig i TV åtminstone en gång. Det var väl du Katharina, som drog paraleller till Britney Spears? Jag skulle verkligen inte kalla hennes liv för lyckat, och om jag har fattat rätt så har hon tydligen sin mamma att "tacka" för det, även om hon ju har ett visst ansvar själv.

Se´n så tycker jag faktiskt det är viktigt att kändisar beter sig som folk, i och med att de är offentliga personer, och föredömen för många. Se´n så skulle de nog slippa mycket av pressens tjafs om de inte gjorde så mycket dumheter, även om de väl inte är mer än människor.
#96 - 16 mars 2008 21:06
Micke_A skrev:
Se´n så tycker jag faktiskt det är viktigt att kändisar beter sig som folk, i och med att de är offentliga personer, och föredömen för många. Se´n så skulle de nog slippa mycket av pressens tjafs om de inte gjorde så mycket dumheter, även om de väl inte är mer än människor.

Mjaaaa... Vem man är spelar roll. Jag menar, ta en titt på detta... http://sv.wikipedia.org/wiki/Alexander_Bard

Om det verkligen är sant, och inte nåt Bard själv suttit och ljugit ihop av PR skäl, har tidningarna verkligen missat mycket smaskigheter. Manlig prostituerad i Amsterdam? Satanist? :D
#97 - 16 mars 2008 21:34
Micke_A skrev:
Det som gör att man lägger märke till henne är att hon faktiskt gör en del dumma grejer, och uttalanden. Att hon är tjej är inte viktigt i sammanhanget, inte för mig i alla fall. Alla får väl ta ansvar för sitt handlande, vare sig man är kille eller tjej.

Det var väl du Katharina, som drog paraleller till Britney Spears? Jag skulle verkligen inte kalla hennes liv för lyckat, och om jag har fattat rätt så har hon tydligen sin mamma att "tacka" för det, även om hon ju har ett visst ansvar själv.

Ja, men det finns så många andra som gör knäppa saker.. Sjutton hon var väl 16 år när hon slog igenom, vem skulle inte bli lite knäpp av det?!

Ja, min parallell till Britney var just att hennes liv är destruktivt och då är det ju dags att ingripa, sen tycker jag att det är ett under att tjejen står upp fortfarande med den uppväxten..
Om folk ställde högre krav på Paparazzis så skulle de inte överleva, jag tycker att media är oacceptabla. Nej, är man känd och duktigt så kan man få vara udda och divig också precis som alla andra. Sen är det klart att alla får tycka om olika människor, jag gillar inte hennes person speciellt mycket heller som sagt.. Men det var mobbningen jag inte gillar.. [:-174]Känns som en lynchmobb...
#98 - 16 mars 2008 21:55
Katharina skrev:
Ja, men det finns så många andra som gör knäppa saker.. Sjutton hon var väl 16 år när hon slog igenom, vem skulle inte bli lite knäpp av det?!

Ja, min parallell till Britney var just att hennes liv är destruktivt och då är det ju dags att ingripa, sen tycker jag att det är ett under att tjejen står upp fortfarande med den uppväxten..

Om folk ställde högre krav på Paparazzis så skulle de inte överleva, jag tycker att media är oacceptabla. Nej, är man känd och duktigt så kan man få vara udda och divig också precis som alla andra. Sen är det klart att alla får tycka om olika människor, jag gillar inte hennes person speciellt mycket heller som sagt.. Men det var mobbningen jag inte gillar.. [:-174]Känns som en lynchmobb...

Mm, det är en av de saker jag sätter mig emot, alla dessa talangtävlingar för barn och ungdomar, som inte har en aning om hur det är att vara kändis, utan bara tror att det är en dans på rosor, en massa pengar, och fans. Baksidan av medaljen märker de först senare. De utnyttjas faktiskt av media, skivbolag, och andra med dollartecken i ögonen. Divig ska man aldrig vara, känd som okänd, då blir man illa omtyckt förr eller senare. Problemet för kändisar är att hela Sverige märker om de är diviga, inte bara deras närmaste krets.

Ja, jag såg ett program om paparazzis för några år se´n, och en dokumentär från en skvallertidningsredaktion, och maken till hänsynslösa människor, utan nå´n som helst respekt för andra. Att skvallertidningsredaktionen släppte in de som gjorde dokumentären tyder på att de inte har den minsta självkritik, eftersom de inte hymlade med hur de såg ner på kändisarna de skrev om.
#99 - 16 mars 2008 22:16
Micke_A skrev:
Problemet för kändisar är att hela Sverige märker om de är diviga, inte bara deras närmaste krets.

Ja, jag såg ett program om paparazzis för några år se´n, och en dokumentär från en skvallertidningsredaktion, och maken till hänsynslösa människor, utan nå´n som helst respekt för andra. Att skvallertidningsredaktionen släppte in de som gjorde dokumentären tyder på att de inte har den minsta självkritik, eftersom de inte hymlade med hur de såg ner på kändisarna de skrev om.

Okej Micke.. Vi leker en lek. :D

Du säger till mig: "Vilken attans diva du är"!!!

Mitt första svar: "Nej, det är jag ju inte alls. Åhh, hur kunde du ta det så"??? [:o]

Mitt andra svar: "Ja, jag är ju bäst, so what?!! [^]

Vem är det lättast att fortsätta att hacka på???

Som Azur nämner Bard.
Hur sjutton kan någon ens prata med honom, titta på honom, lyssna på honom osv. Han är verkligen såååå hemsk. Elak, småsint, skvallrig, äcklig osv. Varför hatar inte folk honom så?? Nej, för han tar inte åt sig som Carola gör.
Han blir stolt över att ha chockat någon för det är hans mål medan hon går hem och gråter... och hyenorna tycker att de har segrat och känner sig mindre osäkra själva för att de har tryckt ner någon annan.
Flockmentalitet... Som sagt.. Lynchmobb.. :( [;)]
#100 - 16 mars 2008 22:23
Micke_A skrev:
Nu bryr jag mig inte ett dugg om att hon är tjej eller inte :p Det finns knäppisar, både kända och okända, av båda könen. Det som gör att man lägger märke till henne är att hon faktiskt gör en del dumma grejer, och uttalanden. Att hon är tjej är inte viktigt i sammanhanget, inte för mig i alla fall. Alla får väl ta ansvar för sitt handlande, vare sig man är kille eller tjej.

Se´n så vet jag inte om jag håller med om att hon har lyckats. Att vara känd är inte det samma som att lyckas. Det är en sak som är sjuk i dagens samhälle, man betyder visst inget förrän man har gjort bort sig i TV åtminstone en gång. Det var väl du Katharina, som drog paraleller till Britney Spears? Jag skulle verkligen inte kalla hennes liv för lyckat, och om jag har fattat rätt så har hon tydligen sin mamma att "tacka" för det, även om hon ju har ett visst ansvar själv.

Kan bara hålla med!!
#101 - 16 mars 2008 22:26
Råkade starta TV'en i datorn och kom in i omröstningen av finalen. Har inte sett någon av uttagningarna.

Om det nu var bästa låt som vann, så är jag glad för att jag inte har tittat på alla uttagningar:p

Men det var underhållande at läsa tråden:D

Appropå Carola, säkert en skittrevlig tjej som tyvärr inte har varit ute i verkligheten eftersom hon blev stor vid 16.

Hon verkar tyvärr ha lite journalistskräck vilket medför att det hoppar ut [:-128] för ofta.
#102 - 16 mars 2008 22:30
Fridas skrev:
Kan bara hålla med!!

:)
#103 - 16 mars 2008 22:31
Jag tror inte att någon trycker ner Carola för att må bättre själva, förmodligen gör de det eftersom hon är oförmögen att visa empati mot någon annan än sig själv och några andra få och väl utvlada. Man kan inte åka och klappa på små barn med rismage ena stunden och sedan predika över att homosexuella är sjuka på grund av sin läggning och sedan tro att man ska bli populär bland folket. Att detta dessutom kommer ifrån en människa som står och sjunger gospel och förespråkar kärlek annars gör ju bara saken värre. Är man så dum att man går på det så får man skylla sig själv. Och nej, sånt skit tänker inte jag bekosta med mina pengar. Och nej, jag köper inte skivor och musik från folk som gör bort sig så grovt. Jag vill helt enkelt inte gynna dem med en 50-öring.

(Att hon dessutom varit gift i flera år med en människa som skjuter rådjur från balkongen säger också ett och annat [:D] )
#104 - 16 mars 2008 22:39
c90368 skrev:
Råkade starta TV'en i datorn och kom in i omröstningen av finalen. Har inte sett någon av uttagningarna.

Om det nu var bästa låt som vann, så är jag glad för att jag inte har tittat på alla uttagningar:p

Appropå Carola, säkert en skittrevlig tjej som tyvärr inte har varit ute i verkligheten eftersom hon blev stor vid 16.

Hon verkar tyvärr ha lite journalistskräck vilket medför att det hoppar ut [:-128] för ofta.

Nja... Det var mest ironiskt menat... Jag tycker väl kanske inte att någon låt var riktigt bra... Jo, Sibels var lite gåshudstoner i faktiskt, riktigt fin röst men inte riktigt en rivig schlager låt, kanske... ;)
#105 - 16 mars 2008 22:42
c90368 skrev:

Jo, det är ju det som är problemet med att bli vuxen för fort (om nu hur vuxen man är mäts i hur känd man är, konstigt, eftersom många vuxna kändisar inte verkar bete sig särskilt vuxet), är att man nog tappar en hel del av sin verklighetsförankring, och media gör ju inte saker och ting bättre. Ett skräckexempel på folk som gör vad som helst för att stå i rampljuset var de ryska tjejerna i T.A.T.U. Har för mig att de gick ut och bad om ursäkt för hur de betedde sig, men då var nog skadan redan skedd.
#106 - 16 mars 2008 22:43
Fridas skrev:
(Att hon dessutom varit gift i flera år med en människa som skjuter rådjur från balkongen säger också ett och annat [:D] )

Ja, och som var med i livets ord dessutom.

Den bästa låten var för övrigt Therese Anderssons, som inte ens gick till finalen. Perelli må ha alldeles för mycket smink, men jag tror hennes låt har en stor schans i EM, hon har en proffsig utstrålning, och förra gången hon var med i EM så vann hon ju. Låten är helt ok som schlagerlåt betraktad, och bara den där effekten där hon först är svartvit, och se´n blir i färg när hon tar ett kliv framåt är ju ett skäl att skicka henne till Belgrad. Om de nu inte tar bort den.

Rent allmänt så tycker jag schlager-SM/EM har förändrats till det sämre. Dels alla dessa tjatiga delfinaler, med låtar som inte borde ha tagit sig till SM en gång, och så allt glitter och glamour, det är som en enda stor rekryteringsfilm "bli kändis och artist nu, så blir ditt liv jättebra!". Förr kändes alltihop mer folkligt, oskyldigare på nå´t sätt. Kanske lite beroende på att media förmodligen inte betedde sig lika mycket som utsvultna gamar (förlåt alla gamar) på den tiden. Se´n alla dessa kompisröster. Frida fick bara 6 poäng. Av vilken jury? Jo, Malmös :rolleyes: Och att Ukrainas låt kom tvåa, och nästan vann förra året, brrrr [:-82] Man kan ju bli mörkrädd för mindre.
Bilagor:
#107 - 16 mars 2008 23:03
Maia Hirasawa. Det var rätt märkligt att plötsligt få höra musik som var på riktigt.

Tja, pausnumren är rent allmänt bättre än bidragen, även om de råkar vara nyversioner av förra årets vinnare :p
#108 - 16 mars 2008 23:17
Hmm.. Micke, ville du inte leka med mig?!! :) Ja, ja.. Jag får väl leka ensam.. :D

Någonting som retar mig med den där uttagningen är att man inte vet när man röstar i den svenska delen vilket språk de ska sjunga i den europeiska!!!
Hur stor chans har en låt på svenska!!! och hur vet man hur låten blir om de gör om den till engelsk sen, om de vinner...

Jag tycker att alla bidragen ska sjungas på det språk de sedan ska sjungas på om de går vidare!!! [:-174]
#109 - 17 mars 2008 00:12
Katharina skrev:
Hmm.. Micke, ville du inte leka med mig?!! :) Ja, ja.. Jag får väl leka ensam.. :D

Tja, missförstod kanske, men trodde inte det var ett allvarligt menat förslag :p
#110 - 17 mars 2008 01:26
Micke_A skrev:

Den bästa låten var för övrigt Therese Anderssons, som inte ens gick till finalen

---

Tja, pausnumren är rent allmänt bättre än bidragen, även om de råkar vara nyversioner av förra årets vinnare :p

Kan bara hålla med där. Det har varit en hel del pausmusik jag tyckt var bättre än nåt av bidragen. Apropå ingenting - borde inte Nightwish försöka anställa Therese?
#111 - 17 mars 2008 01:38
Azur skrev:
Kan bara hålla med där. Det har varit en hel del pausmusik jag tyckt var bättre än nåt av bidragen. Apropå ingenting - borde inte Nightwish försöka anställa Therese?

Ingen dum ide. Sjunger ganska likt Tarja Turunen.
#112 - 17 mars 2008 06:49
Micke_A skrev:
Tja, missförstod kanske, men trodde inte det var ett allvarligt menat förslag :p

[:-118]Det här är mobbing... Ingen vill leka med mig...:D

Nej, men allvarligt... Du svarade aldrig på frågan. Håll med om att det spelar jättestor roll vem "offret" är.. ;)[:-174]
#113 - 17 mars 2008 14:29
Katharina skrev:
[:-118]Det här är mobbing... Ingen vill leka med mig...:D

Nej, men allvarligt... Du svarade aldrig på frågan. Håll med om att det spelar jättestor roll vem "offret" är.. ;)[:-174]

Nja, jag tror mer på att som man bäddar får man ligga, oavsett vem man är, och som kändis blir sängen extra obekväm om man bäddar dåligt, eftersom ens privatliv är lika med noll :p
#114 - 17 mars 2008 14:32
Azur skrev:

Tja, de har ju redan en ny sångerska, en svensk faktiskt :) Nightwish har för övrigt ställt upp i den finska uttagningen, om jag minns rätt, men de kom visst tvåa. Hur som helst så var de två bästa inslagen i förra årets EM just det finska bidraget (som förmodligen t.o.m var för bra), och så Apocalypticas pausnummer, snacka om ös!
#115 - 17 mars 2008 14:42
Micke_A skrev:
Tja, de har ju redan en ny sångerska
Hm. Jo. Det var lite det jag menade. Ja visst, hon är väldigt duktig, men hon är inte Tarja.

Nightwish har för övrigt ställt upp i den finska uttagningen
:eek::eek::eek:
Vad ställde de upp med för låt?

förra årets EM just det finska bidraget (som förmodligen t.o.m var för bra), och så Apocalypticas pausnummer, snacka om ös!
Vad hade Finland förra året? Inte Lordi, va? "För bra" och "Lordi" funkar bara i samma mening om det finns ett "inte" med i den...

Apocalyptica är oerhört bra. Jag tror inte de nånsin gjort en riktigt dålig låt, fast alla har förstås inte varit lika bra som t.ex. Bittersweet.
#116 - 17 mars 2008 14:43
Jag hörde precis Billie Jean med Mikael Jackson, den är riktigt bra.. Attans va synd att han ballade ur.. Där kan man ju snacka om att balla ur... [xx(] :eek:

Micke. Du kan ju inte påstå att Bard har bäddat sängen bättre än Carola??!! Jag vet inget om Carolas privatliv, jag pratar om henne och andra som offentliga personer. [:-174]
#117 - 17 mars 2008 14:56
Azur skrev:
Hm. Jo. Det var lite det jag menade. Ja visst, hon är väldigt duktig, men hon är inte Tarja.

:eek::eek::eek:

Vad ställde de upp med för låt?

Vad hade Finland förra året? Inte Lordi, va? "För bra" och "Lordi" funkar bara i samma mening om det finns ett "inte" med i den...

Apocalyptica är oerhört bra. Jag tror inte de nånsin gjort en riktigt dålig låt, fast alla har förstås inte varit lika bra som t.ex. Bittersweet.

Nej, men det hade ju inte Therese heller varit :) Men jag gillar rent allmänt inte när grupper byter sångare, eftersom de ofta är gruppens ansikte utåt, och en anledning till att man känner igen gruppen.

Kommer inte ihåg vilken låt det var, har för mig att jag läste det på wikipedia. Nej, det var ju Lordi som gjorde att EM gick i Finland förra året. Förra året hade de nå´n som heter Hanna, om jag minns rätt, lät lite Nightwish, Within Temptation, nå´t som skulle kunnat vara med på en normal CD från nå´n av de grupperna, alltså, för bra för Schlager-EM (de kom ju på platsen ovanför The Ark, om jag minns rätt).

Apocalyptica har ju börjat lägga sång på en del låtar, synd att de inte haffade Tarja när hon blev "ledig" så att säga. Hennes soloskiva är rätt bra. Ja, Apocalyptica är mycket bra, har alla deras skivor. Deras version av Metallicas "Nothing Else Matters" ger gåshud, och deras egen "Somewhere Around Nothing" är en annan favorit. Men de har måna pärlor.

Katharina: Nej, Bard har heller inte alla hästar i kanoten, eller alla indianer i stallet :p Det insåg jag redan under Army of Lovers-tiden (hela den gruppen var väldigt skum). Men han verkar inte göra lika mycket väsen av sig som Carola, han märks mindre, förmodligen vaktar han sin tunga mer i offentliga situationer, han hänger sig nog inte åt skenheliga konstigheter, och slänger inte krukväxter omkring sig.
#118 - 17 mars 2008 15:04
Micke_A skrev:

Katharina: Nej, Bard har heller inte alla hästar i kanoten, eller alla indianer i stallet :p Det insåg jag redan under Army of Lovers-tiden (hela den gruppen var väldigt skum). Men han verkar inte göra lika mycket väsen av sig som Carola, han märks mindre, förmodligen vaktar han sin tunga mer i offentliga situationer, han hänger sig nog inte åt skenheliga konstigheter, och slänger inte krukväxter omkring sig.

Joo.. Man behöver sjutton bara se honom så får man utslag och allergianfall...
Nej, men jag har sett honom håna ett ny grupp i direktsändning under slutet av Army of Lovers-tiden.. Det är iofs också preskriberat men ändå, det värsta var att den andra gruppen var så försvarslösa och inte var riktigt säkra på vad han menade.. Det var typ "Söndagsöppet" lr nått sånt..

Sen var ju han medlem i den där gruppen kändisar som snackade skit om andra på nätet.. De var riktigt elaka, det var 0,5-1 år sedan det var på tapeten. Adam Alsing var väl med där också?!
Finns det någonting som säger mer om människor än att de snackar skit om andra?! :cool:[:-174]
#119 - 17 mars 2008 15:10
Katharina skrev:
Joo.. Man behöver sjutton bara se honom så får man utslag och allergianfall...

Nej, men jag har sett honom håna ett ny grupp i direktsändning under slutet av Army of Lovers-tiden.. Det är iofs också preskriberat men ändå, det värsta var att den andra gruppen var så försvarslösa och inte var riktigt säkra på vad han menade.. Det var typ "Söndagsöppet" lr nått sånt..

Sen var ju han medlem i den där gruppen kändisar som snackade skit om andra på nätet.. De var riktigt elaka, det var 0,5-1 år sedan det var på tapeten. Adam Alsing var väl med där också?!

Finns det någonting som säger mer om människor än att de snackar skit om andra?! :cool:[:-174]

Tja, jag har rent allmänt svårt för så´na där TV-"personligheter" särskilt de som häckar på TV3, TV4, och kanal 5, som tror de är bättre än andra, och leder mer eller mindre tveksamma TV-program. Alsing tappade jag förtroendet (om jag nå´nsin haft nå´t) för när han blev programledare för en dokusåpa. Kollar ytterst sällan på de kanalerna. Roade mig med att kolla på femmans TV-tablå för ett tag se´n, tror över hälften var dokusåpor, många av dem repriser från tidigare på dagen, ifall man haft "oturen" att missa dem.

Tja, det finns ju ett talesätt, de som snackar skit om andra när du är där, snackar skit om dig när du är borta.
#120 - 17 mars 2008 15:33
Micke_A skrev:

Tja, det finns ju ett talesätt, de som snackar skit om andra när du är där, snackar skit om dig när du är borta.

Ja, så numera när någon snackar skit om någon så står man där och tänker.. Hmm, vad säger han/hon om mig sedan..
Jag tog ett mansdominerat jobb för ett par år sedan för att få jobba med mer killar och slippa skvallerkärringar.. Men det fanns lika många där och de kom ju gärna till mig och bla bla bla.. Jaaa, fint väder, tyckte jag...
Men ju mer jag höll mig utanför skvallret desto bättre omtyckt blev jag och desto fler kom till mig och skvallrade, gnällde på chefen osv.. Phu... ;) :D
Fast jag brydde mig inte så mycket.. De var ganska rara ändå.. :)

Ja, angående tv utbudet. Det är bättre att köpa en inspelningsbar DVD för det som är bra går på nätterna.. Men ikväll är det "Dogwhisperer" på 4+ och min mamma ska ju köpa en Eurasiervalp snart så vi måste se och lära av proffset... [:-174]
#121 - 17 mars 2008 18:32
Katharina skrev:
Ja, angående tv utbudet. Det är bättre att köpa en inspelningsbar DVD för det som är bra går på nätterna.. Men ikväll är det "Dogwhisperer" på 4+ och min mamma ska ju köpa en Eurasiervalp snart så vi måste se och lära av proffset... [:-174]

Tja, jag har mest på Toon Disney på dagarna, och Animal Planet på kvällarna, bra kanaler att ha på i bakgrunden, och ingen störande produktreklam. Se´n kan man ju kolla på ett och annat stort idrottsevenemang, som fotbolls/hockey-VM, OS, och friidrott (heja Kallur och Klüft!), och nå´n enstaka frågesport, som Så ska det låta :)
#122 - 18 mars 2008 02:48
Hahahaha.... Surfade runt, och råkade på en diskussion om eurovisionschlagerfestivalstävlingskatastrofen som närmar sig (Somethingawful är en mycket 'hård' humor-site, så surfa inte runt där om du är lättchockerad/lättstött), och jag kan väl säga att det verkar som om det kan bli en... intressant tävling i år.

Moldaviens bidrag har strukits pga pedofili: http://www.tiraspoltimes.com/news/moldova_child_porn_banned_from_eurovision_song_contest.html

Irland skickar en mekanisk rymdkalkon:
" target="_blank">

Spanien skickar... öh, ja se själva:.
" target="_blank">

Det är häpnadsväckande, men det verkar som om Christer Sjögrens låt bara hade varit mitt i startfältet vad gäller knäpphet.

Frågan är väl hur länge tävlingen kan överleva när så många av låtarna är uppenbara
"" target="_blank">ploj-låtar, och röstandet är så uppenbart fixat.

:D
#123 - 18 mars 2008 09:04
Azur skrev:
Hahahaha.... Surfade runt, och råkade på en diskussion om eurovisionschlagerfestivalstävlingskatastrofen som närmar sig (Somethingawful är en mycket 'hård' humor-site, så surfa inte runt där om du är lättchockerad/lättstött), och jag kan väl säga att det verkar som om det kan bli en... intressant tävling i år.

Moldaviens bidrag har strukits pga pedofili: http://www.tiraspoltimes.com/news/moldova_child_porn_banned_from_eurovision_song_contest.html

Irland skickar en mekanisk rymdkalkon:
" target="_blank">

Spanien skickar... öh, ja se själva:.
" target="_blank">

Det är häpnadsväckande, men det verkar som om Christer Sjögrens låt bara hade varit mitt i startfältet vad gäller knäpphet.

Frågan är väl hur länge tävlingen kan överleva när så många av låtarna är uppenbara
"" target="_blank">ploj-låtar, och röstandet är så uppenbart fixat.

:D

Ha,ha,ha....

Sitter med 5månaders bebis i knäet och han älskade spaniens bidrag :D

Det säger nog en del :p
#124 - 18 mars 2008 09:56
Azur skrev:

Kul kommentar om vårt bidrag: "We couldn't find any real trannies, so we sent Charlotte Perelli". Har länge undrat varför hon sminkar sig som Divine i "Pink Flamingos".

Nu skickar landet för säkerhets skull en låt om lite äldre kärlek:
"" target="_blank">"A century of love".
"" target="_blank">Finlands bidrag är verkligen totaluselt i år (också). Har inte hört yxigare metal sen rock-SM 1982.
#125 - 18 mars 2008 10:24
Om man får tycka till om just Finlands bidrag så lirar i alla fall dom killarna sina egna instrument!
#126 - 18 mars 2008 10:28
Gaffel skrev:
Om man får tycka till om just Finlands bidrag så lirar i alla fall dom killarna sina egna instrument!

Tyvärr...
#127 - 18 mars 2008 10:37
Moldavien var ju skrämmande
#128 - 18 mars 2008 10:39
Gaffel skrev:

Det kan hända men det är långt ifrån positivt. Man undrar om vi inte ens vill vinna eller nå en finalplats. Det var ju diskussion ifjol om rundradion överhuvudtaget har råd att arrangera finalen i Helsingfors. Vid uttagningen var alla bidrag verkligen usla så man mår illa. Det är ju ett sätt att slippa eventuella kostnader som ett finalarrangemang skulle medföra.
#129 - 18 mars 2008 10:48
exakt, bara att kolla irlands bidrag, det landet höll ju på¨att gå i konkurs för flera år sedan när dom vann år efter år..

"" target="_blank">Sveriges bästa bidrag alla kategorier..
Bilagor:
#130 - 18 mars 2008 10:57
Azur skrev:
Jag ser Sjögrens gay-schlager-dänga ...

Ser det snarast mytologiskt (Europa och tjuren) som en hyllning från Christer "tjuren" Sjögren till kvinnan,prinsessan Europa:
http://www.svd.se/multimedia/dynamic/00002/17069857_2305b.jpg
<<<(^;>*
Kjell Fohrman
Administrator
#131 - 18 mars 2008 11:14
Alltid lika intressant diskussion om hur usla låtarna är, hur värdelösa artisterna är, hur dåliga programledarna är, hur dåligt programmet är, hur felaktig röstningen är etc. etc.
Ändå så kollar miljoner uppenbarligen på eländet och nya tittarrekord slås.

1/ antingen har ni fel, programmet är kanon och det är det ultimata programmet för hela svenska folkets musiksmak.
2/ är ni ett gäng med självplågare som gillar att pina er själva genom att ni tvingar er att vecka efter vecka genomlida skräpet.
Vet inte vilket svaret som är värst egentligen:D;)
#132 - 18 mars 2008 11:36
Mja, man får nog separera musikalisk kvalitet och underhållningsvärde. Uttagningarna till Idol är definitivt inte bra musik, men bra underhållning är det. Och för mig, som aldrig skulle få för mig att lyssna på dansbandsmusik, är det rätt mycket så det är med schlagerfestivalen också.
#133 - 18 mars 2008 12:03
Tja, det är nog så att det är så uselt (i alla fall numera) som folk här säger, men man tittar av gammal vana, för att resten av familjen prompt ska se skiten, och kanske för att ha nå´t att klaga på inför andra som tycker likadant :p Det är nog en sorts hopplös optimism också, man hoppas för allt i världen att det äntligen ska vara bra, eller att i alla fall nå´n låt ska vara bra, men oftast blir man besviken. Att så många tittar säger nog också en del om resten av TV-utbudet. Numera har det ju blivit ett överexponerat spektakel, med femtioelva delfinaler (förmodligen var det Idol som startade hysterin), trots att det inte finns bra låtar nog att fylla en tävling, och en uppmärksamhet från kvälls(skvaller)pressen som är allt annat än sund, och där de fokuserar på helt fel saker (som hur mycket av hur nå´ns trosor syns, istället för musiken, vilken i och för sig inte är mycket att fokusera på). Jag tycker faktiskt synd om de artister som faktiskt är seriösa, och försöker göra bra bidrag, för det hela blir ändå trams (jag säger bara Ukrainas bidrag från förra året, som var på väg att vinna), kompisröster, ett närmast maniskt intresse från tidningarnas sida, och en tävling i vem som har den mest slitsade klänningen, ändå till slut.

Jag tycker hur som helst, apropå det med länder som inte har råd att arrangera spektaklet, att Sverige borde vara direktkvalificerat varje år, för vi är schlager-EM (tyvärr), verkar det som, eftersom vi alltid tycks få gå in och hjälpa de stackars länder som vann året innan, men nu inte har råd att arrangera det. Eller så tar vi en paus i 5-10 år, så den värsta hysterin får lägga sig, och se´n drar vi igång det igen, lugnt och försiktigt, med samma antal tävlingar, och röstningssystem som det var förut, det vill säga en (1) svensk uttagning, och inga tittarröster, som vänder upp och ner på juryns röster, och gör dem överflödiga. Tittarna röstar nog inte alltid på den bästa låten, utan kanske på just sin favoritartist, den som är snyggast (enligt dem), och så vidare. Dessutom så kan ju samma person rösta hur många gånger som helst på samma låt, vilket gör att den som har de mest envisa fansen får extraröster.

Pausnumren är dessutom allt som oftast bättre än bidragen, Apocalyptica gjorde en i alla fall lite glad förra året i Finland. Och nuförtiden måste de tydligen hitta på en massa extragrejer, som en programledare med torr humor, och Lasse Berghagen som elak Bondskurk. Vore det inte roligare om han var Darth Vader, eftersom programledaren hette Luuk (Skywalker) :p De verkar hur som helst desperat försöka rikta uppmärksamheten bort från de pinsamma låtarna, och göra ett humorprogram istället, som mest blir påfrestande i längden. Det känns faktiskt inte som en musiktävling längre. Cecilia Wennerstens "Det vackraste" är för övrigt Sveriges bästa bidrag, och det vann inte ens. Men så var det väl för bra.
#134 - 18 mars 2008 12:25
Micke_A skrev:
Cecilia Wennerstens "Det vackraste" är för övrigt Sveriges bästa bidrag, och det vann inte ens. Men så var det väl för bra.

Det tycker du bara för att du inte var med 1973, då världens överlägset bästa schlagerlåt genom tiderna bara kom trea. ;)
Kjell Fohrman
Administrator
#135 - 18 mars 2008 13:02
Micke_A skrev:
Tja, det är nog så att det är så uselt (i alla fall numera) som folk här säger

Folk har klagat på gur dålig Eurovisionsschlagerfestivalen är ända sedan det startade
#136 - 18 mars 2008 13:03
Azur skrev:
Mja, man får nog separera musikalisk kvalitet och underhållningsvärde. Uttagningarna till Idol är definitivt inte bra musik, men bra underhållning är det. Och för mig, som aldrig skulle få för mig att lyssna på dansbandsmusik, är det rätt mycket så det är med schlagerfestivalen också.

Dansband och Schlager är inget vidare.. Sen Idol och Schlaguppsvinget så spelas det alldelles för mycket på radion också..
[SIZE=3][COLOR=Red]Jag är sååå trött på Pop..[/COLOR][/SIZE] Jag är annars lite allätare, utom jazzig jazz, Heavy Metal och Techno..
Det blir The Voice nu.. Bandit spelar för Heavy för min smak.. Ibland kan jag sätta på 107,1, mammas musik, bara för att man blir så relaxad och glad av den.. Hela familjen går hemma och trallar... :D

Bra svensk rockgrupp förresten... En arbetskompis är med i Hysterica.. Kolla in de brudarna.. ;) [:-30] :D Hysterica.se
#137 - 18 mars 2008 13:41
Folk har klagat på gur dålig Eurovisionsschlagerfestivalen är ända sedan det startade

Det är väl det den är till för?
Tur att jurygrupperna finns kvar så att fel låt kan vinna - som i år!
#138 - 18 mars 2008 13:43
ABBA ansågs f.ö. vara skit när de vann med Waterloo. Eftersom de var kommersiella. På 80-talet ansågs synt inte vara riktig musik eftersom den inte använde "riktiga instrument", men hårdrock var ännu värre musik eftersom den ansågs kvinnoförnedrande och dum, och ingendera spelades på radio. På 90-talet hatade man schlager och dansband eftersom det var lantligt och töntigt.

Idag anses ABBA vara bra, 80-talet är mest känt för sin synt och hårdrock, och schlager/lättpop har en ny storhetstid pga program som Idol.

Det är med andra ord svårt att säga vad som i framtiden kommer att anses vara bra eller dåligt.

Det skulle dock förvåna mig om Irlands kalkon, Spaniens barnvisa, eller diverse länders drag queens nånsin kommer att bli nåt annat än bisarra.
#139 - 18 mars 2008 16:12
Alltid lika intressant diskussion om hur usla låtarna är, hur värdelösa artisterna är, hur dåliga programledarna är, hur dåligt programmet är, hur felaktig röstningen är etc. etc.

1/ antingen har ni fel, programmet är kanon och det är det ultimata programmet för hela svenska folkets musiksmak.

2/ är ni ett gäng med självplågare som gillar att pina er själva genom att ni tvingar er att vecka efter vecka genomlida skräpet.

Själv representerar jag inte det Svenska folket men jag tycker det är ett toppen program som jag inte vill missa.
#140 - 18 mars 2008 16:54
Ucsh Moldavien ja. Fanns andra låtar som var mycket bättre i deras uttagning.:(

Om ni undrar vilka som vinner spektaklet så blir det ryssland.
Ska försöka lägga upp en länk senare.

Sen kan jag ju bara säga

Irland - Skickar nån slags mekanisk kalkon som heter Dustin...
Spanien - Skickar öhhh... Nån slags helkonstig gubbrap
Azerbadzjan - Skickar en duett i falsett och falskt som fan är det...
#141 - 18 mars 2008 17:26
#142 - 18 mars 2008 19:19
Jag tror också ryssland vinner. Har inte sett bidraget, men alla f.d. sovjetrepubliker röstar snällt på ryssland.
#143 - 18 mars 2008 19:37
Azur skrev:
Jag tror också ryssland vinner. Har inte sett bidraget, men alla f.d. sovjetrepubliker röstar snällt på ryssland.

Hustrun tror på Ryssland, och hon brukar ha rätt. Själv tycker jag att låten är sådär, men det är rätt stort att skicka ett Timbaland-producerat bidrag.
Tack vare östländerna börjar det bli lite klass på tävlingen. Trots Irland, Spanien och andra b-länder i väst...
#144 - 18 mars 2008 20:06
"" target="_blank">Bilan, och den är ju hemsk. Ja, kanske inte låten, som är typisk radio-rnb a la R Kelly, utan sångaren - rena firmafesten. Fast det är i alla fall en seriöst menad låt, och vinner gör den som sagt.
#145 - 18 mars 2008 20:59
Azur skrev:
"" target="_blank">Jaså du säger det, Daniel?

Javisst! Jämför t ex Ukrainas kvalitetstrams med det bottenlöst usla
"" target="_blank">brittiska bidraget från i fjol.
#146 - 18 mars 2008 21:00

Lyteskomik. Kolla bara på Eilert Pilarm, han kan verkligen inte sjunga men det är sjukt kul att lyssna (en stund i alla fall). :p
#147 - 19 mars 2008 18:43
Ryssland är bäst fatta!!!!;)

Näe men jag har lyssnat på Bilan enda sen jag var i 5 års åldern och jag gillar all hans musik!!

Annons