Impulsköp

#1 - 25 augusti 2007 10:46
Jahapp, då gjorde man tanten lite irriterad igår :) (hon mumlade något om att ta mitt bankkort)

skulle köpa ett litet plastkar och en enkel pump att ha som spottkar till mina malawisar, slutade med att jag köpte ett aquael 54l med pump, sand, stenar (röd lava) och värmare, nu är det rätt snyggt så det är ju synd att bara ha det som spottkar :) :) :)

http://www.wheehaa.net/akvarie/bilder/DSC00726.JPG

jag har köpt mer sand så att det inte ser så tomt ut på botten.

min fråga: några rekommendationer på vad man kan ha i det (inte räkor tack)
#2 - 25 augusti 2007 12:24
min erfarenhet av att ha sten mot rutan är att fiskar har en förmåga att fastna där och att det repar glaset[:o] sen blirdet snyggt med höga växter bakom stenarna och lägre framför och runtom...:)
#3 - 25 augusti 2007 13:30
stenarna rör faktiskt inte glaset, stenen till vänster står rakt upp, och den till höger lutar mot flitrets framsida. den vänstra stenen står väldigt stabilt fast den står för sig själv, får ev kolla om den behövs ankras fast.
#4 - 25 augusti 2007 16:37
Tjusigt :)

Blev ett nytt kar här också idag, 63 liters yngelkar... hittade karet på Bra och Begagnat för 50:- och hade resten av prylarna hemma. Foto kommer så fort grumlet och luftbubblorna lagt sig.
#5 - 25 augusti 2007 16:45
Hehe, är det småkarsdagen idag? Köpte mig ett nytt med ramp hos Djurmagazinet. Lecablock insläpade likaså...

//C
#6 - 25 augusti 2007 18:56
Tack Danne (eller är det Anzo denna gången? :) )

har lekt lite med "fattigmansbakgrund" idag, vattenfärg+knycklat papper. testade lite olika tillvägagångs sätt :)
men det jag tyckte blev bäst va att ta tapet (vattentåligt och tjockt) sen istället för att slabba på färgen med pensel så tog jag och blaskade i färg i vattnet, sen hällde jag det på pappret och använde händerna för att kleta ut det (får tacka min 2-årige son för det tipset). efter jag hade kladdat in färgen, så knycklade jag ihop pappret igen, sen fick det ligga och torka lite snabbt, sen vecklade jag upp det utan att sträcka det, och nu ligger det och torkar tills det är helt torrt.

här är test 1 http://www.wheehaa.net/akvarie/bilder/DSC00729.JPG
det såg grymt ut genom akvariet. (denna gjorde jag igår)

men efter som att jag har röd lava i det lilla karet, så ville jag testa mörk röd färg: http://www.wheehaa.net/akvarie/bilder/DSC00728.JPG jag väntar på tork nu, sen ska jag testa det.
#7 - 31 augusti 2007 12:42
Danne som skriver nu också, vi är två om hobbyn men bara en som gillar att läsa och skriva i forum.
De bakgrunderna såg tuffa ut och var definitivt annorlunda. Vi var betydligt mindre fantasifulla, vi körde fotobakgrund.
#8 - 31 augusti 2007 14:09
Vad snyggt det blev med dina bakgrundsexpriment.
#9 - 31 augusti 2007 16:41
@Danne: Tack, din bild va snygg också, tagit fotot själv?

@Suzanne.h Tack till dig också =)

här är lite bilder på hur det blev med den röda bakgrunden, bildkvaliteten är inte den bästa, efter som att jag tar bilderna med min mobil, färgerna är helt off tex. men ni får iaf en uppfattning om hur det ser ut.

Klicka här
#10 - 31 augusti 2007 17:29
Japp, jag tog fotot själv. Blev riktigt bra för att vara taget med vår osedvanligt talanglösa kompaktkamera.

Tyckte den blåa bakgrunden blev kanonsnygg men hade lite svårare för den röda.
#11 - 31 augusti 2007 20:30
den blåa är egentligen svart :) där ser du så bra kameran e ;) anledningen att jag ville prova det röda är för att det är röd lavasten i karet, skulle se om det blev snyggt tillsammans. men det hade nog inte skadat om den hade varit i en mörkare nyans, får se vad jag hittar på :)

Annons