Inbyggt filter Diamantaquarien.

#1 - 6 december 2015 22:08

Beställde med inbyggt filter tror det blir kanon. Ska montera BTN slimline på framsidan av boxen. Jag har en idén med att fylla mittenfacket med filtervadd längst upp biobollar eller keramikrör(har båda sorter hemma) sedan ett block med grovfiltermatta (blå) längst ned som fyller på in i tredje kammaren. Ställer en Eheim compact ovanpå och ansluter till utröret. Skulle ni gjort annorlunda ? Tankar runt detta
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 7 december 2015 08:36
Länken funkar inte.
Jag använder normalt sett aldrig filtervadd i mina filter. Om man använder filtervadd för att ta bort små partiklar så skall det rengöras väldigt ofta (flera gånger i veckan)
#3 - 7 december 2015 11:17
Jäkligt snygg lösning av diamantaquarien får jag säga.
#4 - 7 december 2015 11:27
Länken funkar inte.

Jag använder normalt sett aldrig filtervadd i mina filter. Om man använder filtervadd för att ta bort små partiklar så skall det rengöras väldigt ofta (flera gånger i veckan)

Länken till bilden? Syns inte den?
Här är länk till hemsidan
http://www.diamant-aquarien.de/Filtertechnik/Filtertechnik-Hausmarke/Bio-Innenfilter-Filteranlage-im-Aquarium::317.html
#5 - 8 december 2015 16:50
Varför är karet borrat i botten? Ska ett ytterfilter kopplas där, om inte så tömmer den ju hela karet eftersom det inte finns en överinningskammare...
#6 - 8 december 2015 17:28
Är det verkligen en borrning och inte bara någon rördel som står där? Annars förstår inte jag heller varför det skulle vara ett hål där.
#7 - 8 december 2015 19:41
Jo, det är ett hål i botten. Det verkar vara ett tillval som avsett för vattenbyten om jag har förstått webbsidan rätt. Men det borde gå att koppla in ett ytterfilter där också om man vill.
#8 - 8 december 2015 21:43
Stämmer, sitter en kran som man använder till smidiga vattenbyten.
Arg och trött idag, jäkla solskyddsfilm. [emoji37] Men imorgon skall det hardscapas [emoji106]

Annons