Indiangobi

#1 - 26 september 2005 19:38
Jag undrar hur stort akvarium med bara ett par indiangobi skulle behöva ha?
och hur man ska inreda, och om dom är lätta att få yngel på?
Även gärna lite egna erfarenheter:D .
#2 - 27 september 2005 15:35
Ingen?:confused:
#4 - 25 januari 2007 20:52
jag har fyra stycken indian gobi i ett 45 liter (köpte dom som regnbågsgobi)
jag har tre honor och tre hannar. dom har laggt rom tre gånger nu men ynglen är så små att dom blir kökade direkt :(
mina la romen under en rot. mycket växter för ynglena att gömma sig bland. :)
#5 - 25 januari 2007 20:55
idag la mina rom för fjärde gången... har haft dom i två månader bara :) fin fisk.
#6 - 25 januari 2007 20:56
Mycket trevlig liten fisk som först spreds bland killifolket i Sverige på tidigt 1980-tal. Lyckades dock aldrig dra upp några yngel vilket möjlien kunde bero på Uppsalas hårda alkaliska vatten...
#7 - 25 januari 2007 20:58
jag har fyra stycken indian gobi i ett 45 liter. jag har tre honor och tre hannar.

Som gammal politiker tillika matematiker kräver jag nog en omräkning.
:)
#8 - 25 januari 2007 21:00
ursäkta :) en hanne och tre honnor ;)
#9 - 25 mars 2008 11:01
Jag har oxså gobifiskar.. säger påfågelsgobi jag.. hihi.. men tyvärr bara honor.. jag tycker de är så fina.. och vill ha fler men hittar inga..?? Men jag tycker mina har svårt att se maten..?? någon fler som tycker att de ser gliiist??
#10 - 3 april 2008 08:47
Mina regnbågsgoby (som jag kallar dem :-) har gått själva i ett 112 l kar och där lekt vid flera tillfällen. Jag lyckades dock inte få några överlevande yngel förrän jag flyttade paret direkt jag såg att hannen lämnat boet. Har nu 8 st överlevande yngel som är ca 1 månad. De går ensamma i 112:an (gott om plats :-) och föräldrarna har tillfälligt flyttat till en 45 liter. Där jagar hanen honan lite väl mycket, så hon står mest och gömmer sig bland växter och rötter. De är annars lätta att hålla och äter all slags mat men bara medans den faller, helst inte från ytan och aldrig när det väl nåt botten verkar det som. Mycket trevliga och vackra fiskar.

Annons