Industriakvarium

#1 - 21 mars 2014 16:23
Halli hallå!
Min kära pojkvän har fått en idé om att inreda ett industriakvarium. Med detta menar han inredning i form av tegel och skrot. Tänkte jag skulle kolla vilka metaller som funkar i akvarier utan att skada fiskarna? Har hört att rostfritt och aluminium ska funka, men tänkte om ni hade några tips? Jag vet att exempelvis läskburkar inte funkar.

Hojta till please!
/Hanna
#2 - 24 mars 2014 13:42
Nja, inte aluminium men rostfritt av högre kvalitet fungerar. rent i allmänhet är det bäst att undvika metaller. tegel och gamla glasflaskor fungerar. Betong om den legat ute länge och fiskarna tål den högre karbonathårdheten som den medför. Hårdplast som inte är målad/klistrad fungerar.
#3 - 24 mars 2014 19:32
Det går ju att lacka olika saker för att känna sig säker.
#4 - 26 mars 2014 06:21
tackar :)
#5 - 26 mars 2014 06:29
Köp en burk lack som lackar bakgrunder använder golvlack akryl (relativt billigt).. Ska du ha tegel så sänk ner hela stenen och låt den rinna av.. Upprepa tills du känner dig nöjd..

Det var ju någon dåre som sänkte ner en v8 i sitt kar och hade malawi som lekte i den osv..
#6 - 26 mars 2014 18:31
Samt högtalare som kontinuerligt spelar på hög volym;
Test dept., Einstürzende Neubauten, Foetus, Laibach, NON, Diamanda Galas, SPK, Swans, Throbbing Gristle och modernare saker som NIN, Godflesh, Pig...

Annons