Ingen hade rätt i Gissa Fisken

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 30 april 2010 08:22
Jag sa ju att jag i denna omgång skulle ha en lite lurigare fisk att gissa på och jag fick helt rätt.
Totalt kom det in 21 svar och de allra flesta hade gissat på Puntius rhombocellatus och den har ju samma teckning på stjärten som den fisk som var det rätta svaret har - dvs Exodon paradoxus.
Detta svar hade faktiskt inte en enda angivit - men nu är en ny Gissa Fisken inlagd. Bättre lycka denna gång;)
#2 - 30 april 2010 08:31
[:-5]

Jaja.. Nya tag då :p
#3 - 30 april 2010 11:01
Då får det bli nya tag dådå....;)
#4 - 30 april 2010 11:36
Jag som trodde mitt svar var given vinnare;)
#5 - 30 april 2010 14:52
Trodde jag med om mitt [:o]

Tror Kjell driver med oss [:-159]:D
Nädå... Surt bara att ha väntat en hel månad på ingenting [:-118]
#6 - 2 maj 2010 09:59
Vilken besvikelse, jag som var helt säker på vinnst denna gången ;)
Bilagor:
#7 - 3 maj 2010 08:13
Fick du inte mitt tävlingsbidrag? Jag hade skrivit Exodon paradoxus :(
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 3 maj 2010 08:20
Annika skrev:
Fick du inte mitt tävlingsbidrag? Jag hade skrivit Exodon paradoxus :(

ja jag fick det, men du hade skrivit Puntius rhomboocellatus
#9 - 3 maj 2010 08:24
Kommer du ihåg vad jag svarade Kjell? För det gör inte jag... :)
Kjell Fohrman
Administrator
#10 - 3 maj 2010 08:26
NIC skrev:
Kommer du ihåg vad jag svarade Kjell? För det gör inte jag... :)

Du svarade inte alls i denna omgång
#11 - 3 maj 2010 08:30
Hade jag? Ooops [:I] Var helt säker på att jag svarat Exodon paradoxus :D
#12 - 3 maj 2010 08:31
Du svarade inte alls i denna omgång

:confused::confused::confused: Jaså!
#13 - 3 maj 2010 08:35
ja jag fick det, men du hade skrivit Puntius rhomboocellatus

Puntius är ju en BARB!!!!! Det hade jag definitivt inte svarat i alla fall. Har du tittat på rätt omgång? Jag är helt 100% på att jag gissade på en tetra i alla fall.
Kjell Fohrman
Administrator
#14 - 3 maj 2010 08:40
Annika skrev:
Hade jag? Ooops [:I] Var helt säker på att jag svarat Exodon paradoxus :D

Det verkar det vara flera som gjort och det är nästan så man undrar om det inte var just denna fisk som låg uppe eftersom väldigt många svarat detta, men jag skickade faktiskt E. paradoxus till Christian och det kan ju vara lätt hänt att han la upp fel fisk, men att det då av alla istället råkade bli en annan fisk med nästan identisk stjärt verkar märkligt.
Men skit samma - hela 14 st hade ju svarat P. rhomboocellatus så chansen var ju ändå rätt liten att vinna och nu drar jag ju 2 vinster i nästa omgång istället
Kjell Fohrman
Administrator
#15 - 3 maj 2010 08:43
Annika skrev:
Puntius är ju en BARB!!!!! Det hade jag definitivt inte svarat i alla fall. Har du tittat på rätt omgång? Jag är helt 100% på att jag gissade på en tetra i alla fall.

Nåja bara stjärten visades ju på fotot så det var inte helt enkelt att se skillad på om det var en barb eller en tetra.
Får se om Christian i efterhand kan kolla upp upp jag fick rätt månads lista av honom
Bilagor:
#16 - 3 maj 2010 08:47
Vinnare fototävlingen juni 2009 (valfritt tema) - Miluhe
16 fotografer skickade in foton till denna tävling
Extravinst i fototävlingen: ansjo
-----------
Vinnare Gissa Fisken - maj: latajf
Rätt svar: Puntius rhombocellatus
24 st svar kom in - av dessa ströks 7 pga att de inte kom från Gold-medlemmar, att flera svar skickats in eller att svaret var fel. 17 st Goldmedlemmar hade angivit rätt svar
-------------
Vinnare fototävlingen maj 2009 (tema hela akvarier - min. 80cm) - Kjell Goldsson
16 fotografer skickade in foton till denna tävling
Extravinster i fototävlingen: Petnym och Olivin

Lustigt att så många svarat med samma fisk som det var i maj 2009!?
#17 - 3 maj 2010 09:08
Skulle du kunna kolla vad jag svarade Kjell?
Tror nämligen att jag svarade Exodon paradoxus med... men jag kan ha fel.
#18 - 3 maj 2010 09:18
Haha, jag svarade definitivt Exodon :p
Kjell Fohrman
Administrator
#19 - 3 maj 2010 13:48
Jag har fått Christian att erkänna att han hade gjort "tokfel" och mailat mig fel svarslista:p

Som tur var gick det att att ta fram rätt månadslista.
Det hade kommit in 35 svar och av dessa så hade 25 st. svarat rätt.
Den av dessa 25 som hade turen med sig i lottdragningen var "Annika".

Så grattis Annika till vinsten:d

Däremot har ett annat problem uppenbarat sig - flera har nämligen mailat mig om att det är superlätt att via google hitta rätt foto. Detta är naturligtvis inte olagligt - men gör denna tävling helt meningslös. Tävlingen skall ju ändå handla lite om fiskkunskap och att man hänger med lite på Zoopet, men om man med hjälp av Google kan hitta rätt foto på 30 sekunder så är hela syftet med tävlingen borta.

Någon som vet om detta går att lösa på något sätt?
#20 - 3 maj 2010 13:58
Ah, nu är även jag med på banan, tyckte det var konstigt att det plötsligt blev fel namn på fisken jag skickade in:p...

Och hur f*n gör man för att hitta fisken via Google?
#21 - 3 maj 2010 14:01
Nu är jag inte goldmedlem, så har kanske ingen direkt talan. Men borde det inte gå att lösa om man lägger in en helt ny bild i tävlingen (som alltså inte finns digitalt på nätet innan)? Det går väl inte att söka på google och få fram rätt svar genom att beskriva det man ser (eller sökmotorn kanske har blivit så bra?).

/Jocke
Bilagor:
Kjell Fohrman
Administrator
#22 - 3 maj 2010 14:06
Banderad skrev:
Nu är jag inte goldmedlem, så har kanske ingen direkt talan. Men borde det inte gå att lösa om man lägger in en helt ny bild i tävlingen (som alltså inte finns digitalt på nätet innan)? Det går väl inte att söka på google och få fram rätt svar genom att beskriva det man ser (eller sökmotorn kanske har blivit så bra?).

/Jocke

Jo det klart - jag har många sådana foton, men lite av poängen med tävlingen var ju att ävden den lite mer oerfarne akvaristen genom aktivt arbete skulle lära sig söka på Zoopet. Syftet var ju lite också att man skulle lära sig hitta olika delar på zoopet
#23 - 3 maj 2010 14:08
Jag har fått Christian att erkänna att han hade gjort "tokfel" och mailat mig fel svarslista:p

Tyckte väl att det inte stämde

Så grattis Annika till vinsten:d

Tack Kjell :D
#24 - 3 maj 2010 14:23
Har jag missat nåt var det bara Annika som gissade rätt då hon vann nu hux flux bara så där eller har jag missat nåt??
#25 - 3 maj 2010 14:28
Har jag missat nåt var det bara Annika som gissade rätt då hon vann nu hux flux bara så där eller har jag missat nåt??

Klippt från ett inlägg lite tidigare i tråden från Kjell:
Som tur var gick det att att ta fram rätt månadslista.
Det hade kommit in 35 svar och av dessa så hade 25 st. svarat rätt.
Den av dessa 25 som hade turen med sig i lottdragningen var "Annika".
#26 - 3 maj 2010 14:49
Grattis till vinsten tjejen, snart åker vi igen:D!
#27 - 3 maj 2010 17:07
Jo det klart - jag har många sådana foton, men lite av poängen med tävlingen var ju att ävden den lite mer oerfarne akvaristen genom aktivt arbete skulle lära sig söka på Zoopet. Syftet var ju lite också att man skulle lära sig hitta olika delar på zoopet

Ah, ok. Det är klart. Då faller förstås idén när folk söker på google.

/Jocke
#28 - 3 maj 2010 20:10
ansjo skrev:
Grattis till vinsten tjejen, snart åker vi igen:D!

Tack :D Jag längtar :)
#29 - 8 maj 2010 21:33
Tack för vinsten.

Annons